2018-07-21, 22:43
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Det var i gruppspelsmatchen i vm 1994 Arne nämner den berömda meningen.
Citera
2018-07-21, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProfessorAnus

Skämtar du eller?

Vi har undersökt detta ämne i två och ett halvt år och du är helt ute och cyklar. Arnes citat har aldrig sagts så som Anrell påstått.

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tråden har 2017-05-18 över 2600 inlägg och har lästs 436.000 gånger.

Någon som kan ge uppdaterad siffra. Hittar inte antalet lästa ggr på mobilversionen.
Senast redigerad av avec 2018-07-21 kl. 23:04.
Citera
2018-07-21, 22:54
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Du kan inte kalla dig professor bara för att du plockar fakta ur röven.
Citera
2018-07-21, 23:44
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordLancaster
Tror jag kan ha hittat citatet. Givetvis enormt förvrängt och av fel person, men jag utesluter inte att detta kan vara den ursprungliga källan.

Sverige – Brasilien i VM 1978. Kommentatorn Tommy Engstrand säger:

"Här har vi det brasilianska avbytarbåset, med Coutinho, den mörke mannen som har ett spänt ansiktsuttryck."

Jäklar!

Där är det. Närmre är omöjligt att komma.
Otroligt. Grattis, vilket fynd!
Citera
2018-07-22, 01:13
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
En match som han inte ens kommenterade. Intressant!
Citera
2018-07-22, 12:29
Medlem
LordLancasters avatar
Roar mig med att läsa igenom gamla delar av tråden. Vissa ledtrådar faller på plats:

Citat:
Ursprungligen postat av Boeing 2393
Spännande tråd!
Mitt minne kanske sviker, eller så rör det sig helt enkelt om en efterhandskonstruktion, men som jag kommer ihåg det satt jag (i mellanstadieålder) hemma och tittade på en bandad VM-krönika för kanske hundrade gången när min far gick förbi och fnissade åt det aktuella citatet. Jag frågade vad som var så roligt varpå han förklarade dubbeltydigheten i kommentatorns uttalande. Hade inte greppat detta tidigare och kände mig därför som en idiot - därför vill jag alltså minnas att detta sas i en VM-krönika (men inte nödvändigtvis av Hegerfors).
Citera
2018-07-22, 19:20
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dupea
Nä, det kommer från 1958 och syftade på någon neger i Brasilianska laget. Det vill min farfar hävda bestämt.

Nu vet jag inte om du skämtade, men kan din farfar ha sagt 1978?

Du har även skrivit i tråden att du såg VM 1982 live, såg du 1978 också? Vad tror du om den senaste teorin?
Citera
2018-07-22, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
Klippet finns på Youtube...

Citat:

Ahhhhhhh

Tack, då kan vi låsa tråden 😋

Tänk att ingen kommit på att söka på Youtube. Och tänk vad konstigt att Arne låter precis som Bosse Hansson !
Citera
2018-07-22, 19:41
Medlem
Citat:
Och precis som du var jag, innan denna tråd, helt övertygad om att jag hörde citatet runt VM 1982. Jag hade uppenbarligen fel.

Det här med falska minnen är fascinerande. Man kan framkalla till synes verkliga minnen från situationer man inte varit med om ifall man hör tillräckligt mycket om dem. Att till och med Arne själv har blivit övertygad att han sagt det säger det mesta om fenomenet.

Din farfar verkar ha rätt och du minns antagligen bara lite fel. Hoppas han fortfarande lever så du kan berätta för honom.

Underbar twist på denna tråd.
Senast redigerad av avec 2018-07-22 kl. 19:55.
Citera
2018-07-22, 19:46
Medlem
Citat:
Nä, det kommer från 1958 och syftade på någon neger i Brasilianska laget. Det vill min farfar hävda bestämt.

Inlägget är från 2015-12-08, 21:48 och rätta lösningen på många missförstånd som det ser ut.

Lång väg dit för lösningen dock men nu är vi där.

För få över 50 som skrivit i tråden antar jag.
Citera
2018-07-24, 23:50
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Nu vet jag inte om du skämtade, men kan din farfar ha sagt 1978?

Givetvis skämtade jag. Det var så många som kom med idiotteorier att jag inte kunde hålla mig.

Citat:
Du har även skrivit i tråden att du såg VM 1982 live, såg du 1978 också? Vad tror du om den senaste teorin?

1982 var det första VM jag följde. Att denna din teori skulle ha något att göra med uttalandet finner jag extremt långsökt. Lite märkligt att flera hängt på den, men det har väl att göra med att folk i sin iver vill ha ett svar och avslut.
Citera
2018-07-25, 00:08
Medlem
LordLancasters avatar
Citat:
Givetvis skämtade jag. Det var så många som kom med idiotteorier att jag inte kunde hålla mig.

1982 var det första VM jag följde. Att denna din teori skulle ha något att göra med uttalandet finner jag extremt långsökt. Lite märkligt att flera hängt på den, men det har väl att göra med att folk i sin iver vill ha ett svar och avslut.

Ok, tänkte nästan det. Jag har ingen aning om teorin stämmer och har aldrig trott mig ha sett/hört Hegerfors säga Kamerun-citatet heller. Enbart i textform.

Letade inte ens efter citatet när jag såg krönikan utan det bara ringde en klocka. Vore dock intressant att höra från någon som såg 1978 live.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in