Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Tvärtemot vad dom själva säger, så behöver somliga kliva ur sin bubbla och förstå att händelser har skett/hänt, fastän det inte finns lätt att hitta på nätet. I deras värld existerar något inte om det inte finns att googla. Och då ifrågasätter man andras...inkl. huvudpersonens egna minne.
Nu går det tydligen inte att finna enkelt på nätet...Konstigt, visst. Men så är det bara. Acceptera det.
Citat:
Ursprungligen postat av
missmone
This!
Det fins en geneartion här som tror att allt finns på tuben och det aom inte finns har inte hänt. Julius Cesar har inte funnits för han finns inte på tuben. Arne Hegerfors finns inte heller för jag har inte sett honom själv. Han har visserligen sagt att han finns men jag tror det är imaginärt minne.
Jag tror ingen här i tråden försöker
bevisa till 100% att detta är en myt, vi är bara kritiska till om citatet faktiskt har ägt rum eller ej.
Jag kan också säga att jag såg på VM 1990, men kommer inte ihåg detta citatet.
SVT, Expressen, TV4, Nyheter24, Aftonbladet osv har tagit upp citatet hur många gånger som helst, men ingen får för sig att faktiskt visa händelsen.
Detta kombinerat med att ingen verkar veta när eller var citatet ägde rum. Nu kan vi med hjälp av research komma fram till att var VM 1990.
Men trots detta påstår Expressen och Nyheter24 att det var 1994.
Alla våra stora medier som har tillgång till vilka klipp som helst kan inte ens komma överens om vilket årtal citatet ägde rum, och de kan absolut inte visa det för svenska folket.
Och för att inte tala om alla flashbackare i tråden som är stensäkra på att citatet ägde rum under VM:et 1994 mellan Sverige och Kamerun (trots att Arne inte ens kommenterade matchen).
En kvartsfinal är inte så konstigt om man bandar, speciellt när Kamerun hade chansen att bli det första afrikanska laget i en semifinal.