2015-12-02, 17:39
Medlem
JellyJansens avatar
Finns det ens bevis på att Kameruns avbytarbänk filmas efter att England gjort 3-2?
Citera
2015-12-02, 17:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JellyJansen
Finns det ens bevis på att Kameruns avbytarbänk filmas efter att England gjort 3-2?

Har det sagts, måste det inte ha varit i samband med att bänken är i bild.
Citera
2015-12-02, 17:46
Medlem
Patrik2108s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det sannolika är givetvis att han har sagt citatet, men det är ändå ganska fascinerande hur minnet snurrar runt när åren går. Hegerfors säger här att det var två helt meningslösa straffar som Kamerun drog på sig, att det inte ens var några situationer. Men det var ju faktiskt i princip två frilägen som Gary Lineker hade när han blev fälld bägge gångerna. Jag kollade precis på highlights från matchen. Visst får han en dålig förstatouch vid bägge lägena, så bollen kommer så långt ifrån honom att det nog inte skulle blivit mål, men det var ändå två solklara lägen.

Den första straffen var kanske onödig men inte den andra. Andra läget skulle absolut blivit mål. Första straaffen var heller inte mindre straff än straffar generellt. Jag tror att Hegerfors sympatier låg hos Kamerun och då brer han på lite extra, alternativt vill han höje dramatiken genom att haussa upp underdogen ännu mer. Det är vanligt bland sportjournalister.
Citera
2015-12-02, 17:47
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Jag kommer att åka till audiovisuella salen på KB idag efter jobbet, runt 18 nån gång. Har letat upp rätt klipp på nätet, där hela SVT1:S sändning från kvällen ska finnas, noterat arkivnumret, och kollat att de har öppet till 19. Sedan postar jag beskedet här i tråden och vi får äntligen klarhet i detta.

Problemet jag kan se är att få till ljudupptagning på bra sätt, då ljudet ju är a och o i detta fall.

Är så jävla peppellipepp på detta så att det är oroande? Grymt jobbat!

En annan sak, inte är det väl så många som hävdar att det inte har hänt? Jag var själv övertygad tills jag började leta klippet, fucks sakes jag var iaf myndig 1990 och såg matchen (tror jag?). Nu tvivlar jag mer på mig själv än på er som är säkra på att ha sett klippet.
Nämnde jag förresten att jag gillar att ifrågasätta mina egna sanningar?
Älska källkritik 2015!
Citera
2015-12-02, 17:47
Medlem
Citat:

Detta har redan diskuterats i tidigare i tråden, se nedan:

Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Faktiskt så filmas bänken en gång vid 6-7 minuter efter England gjort 3-2. Så det skulle kunna vara här det sägs i så fall:

https://www.youtube.com/watch?v=hq1y...outu.be&t=7259

Fast Arne själv har hävdat att det var efter 2-2 och det skulle i så fall ha varit i anslutning till första straffen:

"– Kamerun var på väg mot sitt bästa resultat i VM någonsin när Gary Lineker kvitterade till 2-2 på straff i slutet av matchen. Då zoomade de in Kameruns avbytarbänk där de satt och såg molokna ut, och jag tänkte aldrig på betydelsen av det jag sa."

http://nwt.se/mera/helg/2012/07/28/a...re-an-nagonsin
Citera
2015-12-02, 17:53
Medlem
Glorkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

En annan sak, inte är det väl så många som hävdar att det inte har hänt? Jag var själv övertygad tills jag började leta klippet, fucks sakes jag var iaf myndig 1990 och såg matchen (tror jag?). Nu tvivlar jag mer på mig själv än på er som är säkra på att ha sett klippet.
Älska källkritik 2015!

Själv är jag mest orolig att jag ska få till ljudupptagning på ett bra sätt. Men det löser sig nog.
En annan grej som kan gå i stöpet är om nån Jeppe rusar fram och hojtar att man inte får filma av skärmen eller liknande...

Hursomhelst, nu är jag på väg dit!
Citera
2015-12-02, 17:54
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Älska källkritik 2015!
Precis, de flesta i tråden är mest bara kritiska och fascinerade av hur svårt det är att finna någon förstahandskälla till citatet.
Var också säker på att citatet var sant innan tråden skapades, men nu tvivlar jag.
För mig känns detta mer och mer som en myt, men förhoppningsvis kan Glorkas bringa klarhet i detta snarast!
Senast redigerad av Nivovic 2015-12-02 kl. 17:56.
Citera
2015-12-02, 17:55
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Själv är jag mest orolig att jag ska få till ljudupptagning på ett bra sätt. Men det löser sig nog.
En annan grej som kan gå i stöpet är om nån Jeppe rusar fram och hojtar att man inte får filma av skärmen eller liknande...

Lycka till, om du inte får filma skärmen så får vi nöja oss med ljudet bara.
Citera
2015-12-02, 17:59
Medlem
Väntar spänt på ljudupptagning!

Citat:
Ja, du fick ett bra svar några inlägg upp. Vill bara tillägga denna infon som känns relevant.
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Jämförde TS två direktsändningar från olika länder och såg nu att de inte är helt identiska. I princip får man se samma sak i både klippen, men ibland skiljer de sig åt.
Därför är det inte långsökt att tro att den svenska direktsändningen hade en unik sekvens på Kameruns bänk där kamerunarna såg väldigt bedrövade ut.
Citera
2015-12-02, 18:00
Medlem
Citat:

spännande!
Citera
2015-12-02, 18:15
Medlem
JellyJansens avatar
Citat:
Jag kommer att åka till audiovisuella salen på KB idag efter jobbet, runt 18 nån gång. Har letat upp rätt klipp på nätet, där hela SVT1:S sändning från kvällen ska finnas, noterat arkivnumret, och kollat att de har öppet till 19. Sedan postar jag beskedet här i tråden och vi får äntligen klarhet i detta.

Problemet jag kan se är att få till ljudupptagning på bra sätt, då ljudet ju är a och o i detta fall.

Det måste finnas uttag för hörlurar. I sådana fall kan du spela in ljudet via detta uttag.
Citera
2015-12-02, 18:24
Medlem
Glorkass avatar
Just nu sitter jag och tittar på matchen, vid en dator. Arne är kommentator, så mycket är säkert!
Återkommer med lång rapport sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in