Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-28, 22:06
  #2809
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Det är ju ändå ganska roligt att trådskaparen har Arne Hegerfors som användarnamn och ändå skapade sitt konto fem år före han skapade den här tråden, så jag undrar om TS hade tänkt på det länge.....
Citera
2018-08-10, 13:06
  #2810
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Vad fan yrar ni om?

Det är ingen myt och jag har hört honom säga det flera gånger, och har varit en snackis i min familj länge. Min pappa och jag hade länge en tradition att se krönikan till VM 94 innan mästerskapen. Nu har vi inte sett den på ett par somrar (2012 var kanske senast) men vi har många gånger skrattat högt åt Arnes groda i krönikan. Om jag minns rätt så säger han det i samband med att Salenko sätter något av sina fem mål i 6-0-krossen mot Kamerun i gruppspelet.

Vi brukar citera det ofta i samband med att Kamerun lirar VM. Ta av er foliehattarna för i helvete.
Citera
2018-08-10, 13:19
  #2811
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Vad fan yrar ni om?

Det är ingen myt och jag har hört honom säga det flera gånger, och har varit en snackis i min familj länge. Min pappa och jag hade länge en tradition att se krönikan till VM 94 innan mästerskapen. Nu har vi inte sett den på ett par somrar (2012 var kanske senast) men vi har många gånger skrattat högt åt Arnes groda i krönikan. Om jag minns rätt så säger han det i samband med att Salenko sätter något av sina fem mål i 6-0-krossen mot Kamerun i gruppspelet.

Vi brukar citera det ofta i samband med att Kamerun lirar VM. Ta av er foliehattarna för i helvete.
Haha.
https://www.svtplay.se/video/1821045...=auto&tab=1994
Varsågod. Här har du länken till VM-krönikan -94. Bara att leta upp och berätta i vilken minut det är han säger det.
Citera
2018-08-10, 13:22
  #2812
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Vad fan yrar ni om?

Det är ingen myt och jag har hört honom säga det flera gånger, ...


Om jag minns rätt så säger han det i samband med att Salenko sätter något av sina fem mål i 6-0-krossen mot Kamerun i gruppspelet.

Vi brukar citera det ofta i samband med att Kamerun lirar VM. Ta av er foliehattarna för i helvete.

Den matchen kommenterades av Bo Hansson. Konstigt att du sett det flera gånger och ändå inte vet vilka som spelade.

Det är ett hittepåcitat, vill du att någon här ska tro något annat så får du prestera bättre en en match som inte ens kommenteras av Arne.

Edit: Samanfattning av trådens undersökningar.
__________________
Senast redigerad av lidden 2018-08-10 kl. 13:32. Anledning: Lade till länk.
Citera
2018-08-10, 13:50
  #2813
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Haha.
https://www.svtplay.se/video/1821045...=auto&tab=1994
Varsågod. Här har du länken till VM-krönikan -94. Bara att leta upp och berätta i vilken minut det är han säger det.
Har inte tid att kolla nu, men om du menar att det inte finns med där så tror jag dig. SVT Play har säkert varit och pillat och plockat bort "olämpligheter". Har VHS-versionen av krönikan hemma hos farsan och där sägs det definitivt.

Nästa gång jag är hemma hos farsan ska jag plocka fram bandet och leta fram det.
Citera
2018-08-10, 13:56
  #2814
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Den matchen kommenterades av Bo Hansson. Konstigt att du sett det flera gånger och ändå inte vet vilka som spelade.

Det är ett hittepåcitat, vill du att någon här ska tro något annat så får du prestera bättre en en match som inte ens kommenteras av Arne.

Edit: Samanfattning av trådens undersökningar.
Vadå inte vet vilka som spelade? Menar du att Kamerun - Ryssland inte spelade mot varandra 94? Problemet är nog att folk tror det yttrades under Sverige - Kamerun, men det är ologiskt eftersom Kamerun fick ett rätt hyfsat resultat med sig. Däremot i krossen mot Ryssland så såg det väldigt mörkt ut på deras bänk (bildligt och bokstavligt) och det var där Arne yttrade det.

Som sagt, jag och farsan har garvat åt det här många gånger. Ska leta fram bandet så fort jag har möjlighet.
Citera
2018-08-10, 14:15
  #2815
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Vadå inte vet vilka som spelade? Menar du att Kamerun - Ryssland inte spelade mot varandra 94? Problemet är nog att folk tror det yttrades under Sverige - Kamerun, men det är ologiskt eftersom Kamerun fick ett rätt hyfsat resultat med sig. Däremot i krossen mot Ryssland så såg det väldigt mörkt ut på deras bänk (bildligt och bokstavligt) och det var där Arne yttrade det.

Som sagt, jag och farsan har garvat åt det här många gånger. Ska leta fram bandet så fort jag har möjlighet.

Det räcker om du får din farsa att intyga. Då är alla tvivel som bortblåsta.
Citera
2018-08-10, 14:30
  #2816
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det räcker om du får din farsa att intyga. Då är alla tvivel som bortblåsta.
Det vore inte särskilt svårt. Farsan älskar det här citatet och parafraserar det så fort han har möjlighet.

Däremot vore det kul att filma när det sägs och lägga upp det på internet då det verkar finnas stor efterfrågan.
Citera
2018-08-10, 14:33
  #2817
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Det vore inte särskilt svårt. Farsan älskar det här citatet och parafraserar det så fort han har möjlighet.

Däremot vore det kul att filma när det sägs och lägga upp det på internet då det verkar finnas stor efterfrågan.

Din farsa är ju svinskön. Klart han inte har fel.
Citera
2018-08-10, 14:39
  #2818
Medlem
CharlieHallstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Din farsa är ju svinskön. Klart han inte har fel.
Jo han är skön men ibland kan det bli lite för mycket.

Under VM i somras sade han det varje gång ett lag med många mörka spelare åkte på ett tungt baklängesmål.
Citera
2018-08-10, 14:46
  #2819
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Jo han är skön men ibland kan det bli lite för mycket.

Under VM i somras sade han det varje gång ett lag med många mörka spelare åkte på ett tungt baklängesmål.

Festligt, då måste det ju vara sant.
Citera
2018-08-10, 15:13
  #2820
Medlem
Wild.Bills avatar
Flashbacks mest långlivade tråd. Kommer komma personer om 10 år som inte ens levde när citatet ska ha yttrats och bestämt hävda att de sett film på när det skedde.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback