2016-01-29, 17:59
Medlem
Jag skrev att det var en gala , och givetvis var Arne där och förklarade kan vara 50 års festen med SVT 2006 .
Hans inlägg som hände matchen mellan England-Kamerun 1990 . Hur allt gick till , varför skulle det stå i en tidning? detta var ju bara ett cult citat sen gammalt.
Citera
2016-01-29, 18:02
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomzz
Antar att bratider menar att radiogalan inträffade 2006 och inte citatet.

Citat:
Ursprungligen postat av bratider
Jag skrev att det var en gala , och givetvis var Arne där och förklarade kan vara 50 års festen med SVT 2006 .
Hans inlägg som hände matchen mellan England-Kamerun 1990 . Hur allt gick till , varför skulle det stå i en tidning? detta var ju bara ett cult citat sen gammalt.

Jag fattar inte vad du menar, men det är bara att plocka fram när det sägs så visar du att du har rätt. Det skulle även förvåna många i tråden, inkl mig.
Citera
2016-01-29, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag fattar inte vad du menar, men det är bara att plocka fram när det sägs så visar du att du har rätt. Det skulle även förvåna många i tråden, inkl mig.
Vad förstår du inte ? Vad känns oklart för dig?
Citera
2016-01-29, 18:06
Medlem
2mass avatar
Citat:

Så här står det på hegerfors wikipedia sida "Under TV:s 50-årsjubileum anmärkte han på att han troligen skulle bli mest ihågkommen för orden "Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" som han påstått ha uttryckt vid en kameravinkel mot deppande spelare på avbytarbänken under en kvartsfinalen mellan Kamerun och England i Fotbolls-VM 1990 (medan det som groda kunnat tolkas som en hudfärgsfråga).[6] Den första referensen till citatet tillskrivs tidningen Aftonbladet och Lasse Anrell den 1 september 1994. Efter cirka 20 år senare har dock citatet alltmer ifrågasatts; uppgifter om huruvida detta verkligen uttalats eller om det är en hörsägen. Ingen ljudupptagning av själva citatet har kunnat presenteras, och citatet saknar primärkälla.["
Citera
2016-01-29, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Så här står det på hegerfors wikipedia sida "Under TV:s 50-årsjubileum anmärkte han på att han troligen skulle bli mest ihågkommen för orden "Det ser mörkt ut på Kameruns avbytarbänk" som han påstått ha uttryckt vid en kameravinkel mot deppande spelare på avbytarbänken under en kvartsfinalen mellan Kamerun och England i Fotbolls-VM 1990 (medan det som groda kunnat tolkas som en hudfärgsfråga).[6] Den första referensen till citatet tillskrivs tidningen Aftonbladet och Lasse Anrell den 1 september 1994. Efter cirka 20 år senare har dock citatet alltmer ifrågasatts; uppgifter om huruvida detta verkligen uttalats eller om det är en hörsägen. Ingen ljudupptagning av själva citatet har kunnat presenteras, och citatet saknar primärkälla.["
Tackar !
kan det finnas någon som har denna 50 års jubelium 2006 inspelat? Vilka som var gäster, och vad som spelades upp i programmet?
Citera
2016-01-29, 18:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Citat:

Citat:

Vad förklarade Arne? Och hur hänger det ihop med 'kan vara 50 års festen?

Citat:
Hans inlägg som hände matchen mellan England-Kamerun 1990 .

Inlägg? Vadå inlägg? Och 'hans inlägg som hände matchen', vad betyder det ens?

Citat:
Hur allt gick till , varför skulle det stå i en tidning?

Hur vad gick till? Allt? Vad skulle stå i en tidning? Det påstådda citatet har ju t ex 'stått i en tidning'.

Citat:
bara ett cult citat sen gammalt

Cult citat? Kul citat? Cool citat? Kultcitat?
Sen gammalt?

Nej jag fattar inte något av detta inlägg.
Citera
2016-01-29, 18:16
Medlem
Sen bli nominerad utan film bevis samt ord verkar ologiskt i en gala ?
Citera
2016-01-29, 18:17
Medlem
denna borde väl varit postad i tråden.. inte kollat på länge men..

https://www.youtube.com/watch?v=mb1fYInj7vc

inte realtid, men han säger ju att han sagt det och hur det gick till..

Myth busted?
Senast redigerad av plastdunkk 2016-01-29 kl. 18:20.
Citera
2016-01-29, 18:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Om jag fick bestämma skulle bratider och plastdunkk bli varnade för att hoppa in i trådar utan att ens försöka sätta sig in i vad som har skrivits och länkats till tidigare. Nu finns det tyvärr ingen sån regel.
Citera
2016-01-29, 18:24
Medlem
Citat:
Vad förklarade Arne? Och hur hänger det ihop med 'kan vara 50 års festen?

Inlägg? Vadå inlägg? Och 'hans inlägg som hände matchen', vad betyder det ens?

Hur vad gick till? Allt? Vad skulle stå i en tidning? Det påstådda citatet har ju t ex 'stått i en tidning'.

Cult citat? Kul citat? Cool citat? Kultcitat?
Sen gammalt?

Nej jag fattar inte något av detta inlägg.
du fick en länk du kunde kolla upp från början? inlägg i matchen ? är väl citatet vi talar om Arne gjorde? sen om vi kallar det citat eller inlägg, kommentar, tja ja du får tolka som du vill.
Citera
2016-01-29, 18:24
Medlem
Citat:
Om jag fick bestämma skulle bratider och plastdunkk bli varnade för att hoppa in i trådar utan att ens försöka sätta sig in i vad som har skrivits och länkats till tidigare. Nu finns det tyvärr ingen sån regel.
och du för trams och OT då eller?

jag läste i början... första 50 sidorna.... och eftersom tråden fortfarande var aktiv så borde kanske alla tips vara till hjälp..men jag be om ursäkt för att jag ev slösade bort någons tid... de senaste sidorna verkar ju förtydliga så mycket i ämnet ang "myten..." (ironi)

sökte nu på länken.. jag måste ha gjort fel innan.. mycket ledsen
trodde jag bidrog. men då är det ju löst sedan länge alltså.
Senast redigerad av plastdunkk 2016-01-29 kl. 18:26.
Citera
2016-01-29, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk

Myth busted?

Ja, myten att citatet har sagts är, till 99%, busted
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto