2015-12-07, 22:04
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Men det var Arg-Rom man visade, det säger du själv i det citerade

Ojdå, hehe. Blandade ihop det, många matcher att hålla reda på. Kamerun mötte ju colombia i åttondelen(dock inte hegerfors eller hansson som kommenterade).
Men matchen argentina rumänien är värd att kolla iallafall om det gjordes nån koll på den andra matchen där sovjetutklassade kamerun.
Citera
2015-12-07, 22:04
Medlem
Jag fick ett meddelande av den nyregistrerade användaren Frikadellus som ännu inte kan posta i tråden. Jag publicerar därför hans inlägg, där han spekulerar kring matchen Brasilien - Kamerun, nedan:

Citera
2015-12-07, 22:06
Medlem
TheBunks avatar
Säger varken bu eller bä, men det är sjukt hur man kan skapa felaktiga minnen. Jag hade länge ett gåshudsminne av hur det var att sjunga "Just idag är jag stark" innan matchen när Bajen säkrade guldet hemma mot Örgryte 2001. Var inte full och kommer ihåg massa annat från matchen, hur jag hoppade in på plan efter osv. Men av någon anledning har jag fabricerat inmarschlåten, för den började spelas 2004 fick jag höra för nåt år sen.

Har för övrigt gått på matcher sen -94, jag måste ha grymt dåligt minne
Citera
2015-12-07, 22:22
Medlem
Fantastisk tråd, bästa någonsin på Flashback, den har allt!

Att göra en "Hegerforsare" borde inte längre betyda att man drar en dålig Göteborgsvits, utan istället likställas med att vara övertygad om att man genom sina fem sinnen upplevt något, trots att man aldrig har det.

Kanske redan finns något bra ord för detta inom psykologin?
Citera
2015-12-07, 22:42
Medlem
Stivalis avatar
Jag tror vi är på väg mot något. Brännhett spår det där med varningen på Raymond Kalla mot Brasilien. Extremt konstig varning vid 0-0. Kalla (mittback) är utanför planen när Romario rinner igenom & gör 1-0. Han bör ju rimligen inte ha filmat & låtsas-halta av planen för att bjuda på 1-0. Varningen är skruvad & 1-0 i baken när mittbacken ligger & får behandling är ju en käftsmäll i det läget.

Har kollat det på Youtube med fransk kommentator. Ingen bänkbild vid situationen. Kan ju ha varit i något sammandrag kanske?
Citera
2015-12-07, 22:44
Bannlyst
Ponera att jag har en ljudupptagning där Hägerfors säger detta - vad kan det vara värt? Aftonbladet skulle nog betala en bra slant antar jag.
Citera
2015-12-07, 22:53
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada
Ponera att jag har en ljudupptagning där Hägerfors säger detta - vad kan det vara värt? Aftonbladet skulle nog betala en bra slant antar jag.

Det är inte värt ett öre skulle jag gissa på. Lägg upp på Youtube istället och få några hundratusen visningar. Om det har skett så är det bara en tidsfråga innan någon hittar det och gör det offentligt.

Men visst, ring och fråga?

EDIT: Varför bara ljudupptagning? Det är verkligen inte värt någonting utan bild också. Hägerfors säger ju nämnda citat om och om igen i några YouTube klipp där han återberättar historien. Att ta en ljudupptagning därifrån och låtsas som att det är originalet kommer inte fungera.
Senast redigerad av Skrank 2015-12-07 kl. 23:01.
Citera
2015-12-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Jag tror vi är på väg mot något. Brännhett spår det där med varningen på Raymond Kalla mot Brasilien. Extremt konstig varning vid 0-0. Kalla (mittback) är utanför planen när Romario rinner igenom & gör 1-0. Han bör ju rimligen inte ha filmat & låtsas-halta av planen för att bjuda på 1-0. Varningen är skruvad & 1-0 i baken när mittbacken ligger & får behandling är ju en käftsmäll i det läget.

Har kollat det på Youtube med fransk kommentator. Ingen bänkbild vid situationen. Kan ju ha varit i något sammandrag kanske?
Jag litar inte på att TVbilderna är samma i VM-sändningar. Ofta filmar ju vissa från högra långsidan (för att få den reklam på vänstra) och andra från vänster (för att få högra reklamen). Brasilien - Kamerun kan vara en kandidat för den såg jag när den gick. På nåt sätt känns 1994 bättre i tid än 1990. England - Kamerun 1990 + Kameruns matcher mot ryssland och brasilen 1994 (den mot Sverige redan sedd och motbevisad) + Nigerias match mot Italien. Nånstans där finns svaret tror jag. Jag kan fortfarande ta gift på att jag hört det ungefärliga citatet i direktsändning.
Citera
2015-12-07, 22:59
Medlem
antonaugustssons avatar
Intressant tråd. Är helt övertygad om att jag har hört citatet i VM 90 sammanhang. Är även helt övertygad om att hemma finns det inspelningar från det mästerskapet. Slänger mig ner i dom gamla förvarningslådorna och letar efter jobbet imorn.
Citera
2015-12-07, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anpejada

Arne har säkert yttrat orden "det ser mörkt ut..." när han pratat om citatet, så värdet på en sådan inspelning är nog 0 kr. Ponera att du kan visa äktheten genom att referera till match och tidpunkt, ja då är den också värd 0 kr, ty nu vet vi var citatet finns.
Citera
2015-12-07, 23:05
Medlem
Stivalis avatar
Är det någonting som orsakar rabalder så är det ju oklarheter kring regler. Jävligt konstigt direktiv om det stämmer. Att varna alla som haltar av planen? Ser extremt märkligt ut. Bänken med tränarstaben måste varit förvånade & så trillar 0-1 in ovanpå det. Käftsmäll.

EDIT: Varningen är alltså i 37e. Målet faller i 39e, då mittbacken får behandling.
Citera
2015-12-07, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Jag litar inte på att TVbilderna är samma i VM-sändningar. Ofta filmar ju vissa från högra långsidan (för att få den reklam på vänstra) och andra från vänster (för att få högra reklamen). Brasilien - Kamerun kan vara en kandidat för den såg jag när den gick. På nåt sätt känns 1994 bättre i tid än 1990. England - Kamerun 1990 + Kameruns matcher mot ryssland och brasilen 1994 (den mot Sverige redan sedd och motbevisad) + Nigerias match mot Italien. Nånstans där finns svaret tror jag. Jag kan fortfarande ta gift på att jag hört det ungefärliga citatet i direktsändning.

England-Kamerun är också utesluten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in