2019-06-19, 14:05
Medlem
Du håller inte med om att hemlagad smakar bättre för att just DIN hemlagade smakar sämre.

Vad är det för ett sjukt påstående, rent retoriskt?

Alla säger att man blir stark av att träna men jag håller inte med -> gör ett högt upphopp och en armhävning på knä var fjärde nyårsdag.
Citera
2019-06-19, 14:21
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Du håller inte med om att hemlagad smakar bättre för att just DIN hemlagade smakar sämre.

Vad är det för ett sjukt påstående, rent retoriskt?

Alla säger att man blir stark av att träna men jag håller inte med -> gör ett högt upphopp och en armhävning på knä var fjärde nyårsdag.

Det finns faktiskt halvfabrikat som smakar bättre än det kockarna åstadkommer men smaken är ju som baken som tur är delad.

Alla tror att allt som kockar gör är bäst ta ärtsoppa tex ärtsoppan som man köper i plastkorv är sjukt mycket godare än någon kock kan åstadkomma.
Citera
2019-06-19, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det sägs ju att hemlagad bearnaise slår allt men jag håller inte med om det för Lohmanders bearnaise på burk slår allt . Vanebildande och otroligt god till det mesta men jag kör det helst till korv med pommes

Gillar ni Lohmanders Bearnaise?
Instämmer 😍 Gillar även ICAs chili bea , men lohmanders är snäppet bättre.
Citera
2019-06-19, 16:12
Medlem
Citat:
Det finns faktiskt halvfabrikat som smakar bättre än det kockarna åstadkommer men smaken är ju som baken som tur är delad.

Alla tror att allt som kockar gör är bäst ta ärtsoppa tex ärtsoppan som man köper i plastkorv är sjukt mycket godare än någon kock kan åstadkomma.

Du förstår ju inte vad jag menar. Ditt påstående skulle bara kunna ha en försvarbar grund ifall du testat ALLA kockars sås eller ärtsoppa.

Det har du inte, och därför betyder det du säger exakt ingenting.
Citera
2019-06-19, 16:23
Medlem
Beethovanias avatar
Nej men det är ju endast hemmaslagen Bernaisesås som gäller, annars gör du Flashbacks pretentiösa matsnobbar upprörda. Alla vet ju att de som använder färdigsåser i princip borde tas ut på bakgården och få ett skott i nacken. Sen måste du äta den självklart hemmaslagna såsen till exakt rätt saker, oavsett vad du tycker är gott eller ej, annars är du WT, du är väl inte WT, är du?
Citera
2019-06-19, 17:34
Medlem
Firewaias avatar
God som fan, men att kalla den bearnaise är ett hån mot processen att göra en ordentlig bearnaise och den borde kallas något annat.
Citera
2019-06-19, 18:44
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdawcrest
Lohmanders har alleles för mycket ättika. Garants har en perfekt balans mellan syrlighet och mild sötma och smakar som bearnaise ska smaka. Utmärkt till baconlindad oxfilé.

Garant är visserligen ett lågprismärke men kan säkert vara bättre än konkurrenterna ändå. Jag har inte provat den men är inget fan av Lohmanders.

Däremot är den stora frågan med ditt inlägg varför du förstör oxfilen med bacon?
Citera
2019-06-19, 20:13
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ja det stämmer det skall vara smör i en bea jag blandade ihop med majonnäs . Men då kan vi säga att Lohmanders är en bea-majonnäs då .

Den är iallafall väldigt god och det var det jag ville få fram.

Måste du väl tyvärr få tycka trots att dina artärer kloggar igen.. Tips på en god och inte så onyttig fuskbea; låt en matsked torkad dragon dra i ett par teskedar vitvinsvinäger och äppelcidervinäger i en kvart ish. Blanda sen ihop med creme fraiche Light, salt å peppar (jag brukar sätta några droppar Tabasco eller lite sambal) perfekt till grillat eller dipp till grönsaksstavar
Citera
2019-06-19, 21:54
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Garant är visserligen ett lågprismärke men kan säkert vara bättre än konkurrenterna ändå. Jag har inte provat den men är inget fan av Lohmanders.

Däremot är den stora frågan med ditt inlägg varför du förstör oxfilen med bacon?
Vad hade du väntat dig av någon som har köpebea till oxfilé?

Själv är jag inget större fan av "riktig" bearnaise, jag äter hellre annan sås till kött. Däremot så gör jag oftast det jag kallar dragonmajonnäs själv, dvs. något liknande det som kallas bearnaise och säljs i burkar. Skulle det hända att jag köper fulbea så är det Lohmanders jag köper eftersom det är den enda vad jag vet som använder riktig äggula.
Citera
2019-06-19, 21:55
Medlem
zxcvb45s avatar
Rydbergs på påse, alla dagar i veckan framför dom äckliga burkbeorna.
Citera
2019-06-20, 15:44
Medlem
Ambelains avatar
Citat:

Ja, naturligtvis finns det äcklig bearnaise som "kockarna" gör.

Men jag vill ändå inte påstå att kall massproduceras "Bearnaise" är bättre."
Helt enkelt eftersom det ju inte är samma sak.

Det är något ... annat.
Som kan vara hur gott och ätbart som helst.
Men som ändå inte är äkta Bearnaise.

En äkta, handlagad Bearnaise är naturligtvis underbar - om den är bra gjord.
Liksom de flesta andra såser såklart.
Citera
2019-06-20, 15:52
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Lohmanders är den bästa färdiga. Den är så bra att man inte ens orkar göra egen, även om egen blir snäppet bättre. Det är inte värt tiden, kostnaden samt besväret.

Men att lära sig att göra egen är värt tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in