Jag har hittat en ny favorit, Heinz Seriously good bea, syrlig och lite "finare" smak än vad färdigbea brukar ha.
Tack för tipset.
Majonnäsen i samma serie är en hit, så bean kanske är bra den med. Blir till att testa!
Bodde ett år i Frankrike och blev bortskämd med riktigt god bea-sås därnere. Problemet med svenska bea-såser är att de är för "runda" och "mjuka" och att de saknar "syrligheten".
Lohmanders har alleles för mycket ättika. Garants har en perfekt balans mellan syrlighet och mild sötma och smakar som bearnaise ska smaka. Utmärkt till baconlindad oxfilé.
Det sägs ju att hemlagad bearnaise slår allt men jag håller inte med om det för Lohmanders bearnaise på burk slår allt . Vanebildande och otroligt god till det mesta men jag kör det helst till korv med pommes
Det sägs ju att hemlagad bearnaise slår allt men jag håller inte med om det för Lohmanders bearnaise på burk slår allt . Vanebildande och otroligt god till det mesta men jag kör det helst till korv med pommes
Gillar ni Lohmanders Bearnaise?
Att du ens ser korv och pommes som ett mål säger väl allt om dina smaklökar. För övrigt tror jag du aldrig tillagat en hemlagad bearnaise.
Gillar ni Lohmanders Bearnaise?
Om du med hemlagat menar Knorrs påse så förstår jag dig, och kan hålla med trots att jag mig veterligen aldrig ätit Lohmanders.
Men en egen sauce bearnaise med en syrlig charlottenlöksreduktion, ägg, smör, dragon och cayenne är ju fantastiskt.
Jag gör själv bearnaisesås ganska ofta och det är absolut bäst såklart. Jag gillar dock lohmanders mycket också, men skulle nog inte påstå att det smakar bearnaise direkt. För mig är det bara en god sås som funkar när man inte orkar göra själv.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!