2019-05-12, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Jag har hittat en ny favorit, Heinz Seriously good bea, syrlig och lite "finare" smak än vad färdigbea brukar ha.

Tack för tipset.

Majonnäsen i samma serie är en hit, så bean kanske är bra den med. Blir till att testa!

Bodde ett år i Frankrike och blev bortskämd med riktigt god bea-sås därnere. Problemet med svenska bea-såser är att de är för "runda" och "mjuka" och att de saknar "syrligheten".
Citera
2019-06-18, 01:09
Medlem
Jackdawcrests avatar
Lohmanders har alleles för mycket ättika. Garants har en perfekt balans mellan syrlighet och mild sötma och smakar som bearnaise ska smaka. Utmärkt till baconlindad oxfilé.
Citera
2019-06-19, 10:39
Medlem
CalzoneItalias avatar
Lohmanders Bearnaise

Det sägs ju att hemlagad bearnaise slår allt men jag håller inte med om det för Lohmanders bearnaise på burk slår allt . Vanebildande och otroligt god till det mesta men jag kör det helst till korv med pommes

Gillar ni Lohmanders Bearnaise?
Citera
2019-06-19, 10:49
Medlem
mainfurers avatar
Det är den absolut bästa 😀
Sämsta tror jag var Mannerström... Men han gör ju inget som är ätbart
Citera
2019-06-19, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mainfurer
Det är den absolut bästa 😀
Sämsta tror jag var Mannerström... Men han gör ju inget som är ätbart
Titta på priset så ser du hur orimligt svindyra alla färdiga såser är.
Citera
2019-06-19, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Det sägs ju att hemlagad bearnaise slår allt men jag håller inte med om det för Lohmanders bearnaise på burk slår allt . Vanebildande och otroligt god till det mesta men jag kör det helst till korv med pommes

Att du ens ser korv och pommes som ett mål säger väl allt om dina smaklökar. För övrigt tror jag du aldrig tillagat en hemlagad bearnaise.
Citera
2019-06-19, 11:51
Medlem
1000001s avatar
Rydbergs extrakryddade bearnaise med dragon & persilja i påse slår nog dom flesta färdiga bearnaisesåserna!
Citera
2019-06-19, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia

Om du med hemlagat menar Knorrs påse så förstår jag dig, och kan hålla med trots att jag mig veterligen aldrig ätit Lohmanders.

Men en egen sauce bearnaise med en syrlig charlottenlöksreduktion, ägg, smör, dragon och cayenne är ju fantastiskt.

Varning för känsliga hipsters:

Jag förstår att det måste se ut så här när dessa byttor ska transporteras och stå i kyldisken x antal dagar innan konsumtion.
Citera
2019-06-19, 11:56
Medlem
Det är ett hån mot den snart 200 år gamla såsen och borde inte ens få kallas för bearnaise då den är gjord av olja och inte smör.
Citera
2019-06-19, 12:40
Medlem
cybergrodans avatar
Jag gör själv bearnaisesås ganska ofta och det är absolut bäst såklart. Jag gillar dock lohmanders mycket också, men skulle nog inte påstå att det smakar bearnaise direkt. För mig är det bara en god sås som funkar när man inte orkar göra själv.
Citera
2019-06-19, 13:37
Medlem
Ok för att man kan göra Hamburgare goda - hemlagade.

Men Salsicca och pommes + lohmanders? Nu får ni väll ge er?
Det är ju en godkänd snabb lunch som bäst.

Till och med en hyfsad korvstroganof går att göra bättre på kortare tid än så.
Citera
2019-06-19, 13:56
Medlem
BewilderedHulders avatar
Inte alls pågrund av den enkla anledningen att såsen smakar mer smör än vad smöret självt gör helt utan SMÖR.

Otroligt suspekt!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in