Flashback bygger pepparkakshus!
2017-02-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Såg att Ukrainsk industriproduktion växte med 5 % i januari 2017 kontra samma tid 2016.

Om det stämmer, är det bra. Jag vill bara ha slut på inbördeskriget och knaset i Kiev och önskar Ukraina väl.
2017-02-24, 21:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo242DL
General Electric ryska tillverkning med tillgång till den tekniken borde kunna lösa den detaljen tycker jag

https://rus.gepower.com/
Det har de iofs inte gjort ännu, du snyter inte rätt turbin ur näsan sådär om du nu trodde det.
2017-02-24, 21:01
Medlem
Citat:
Nu är det två ryska fregatter som inte kan färdigställas då gasturbinerna skulle levereras från Ukraina, men som stoppades pga den ryska invasionen.

Men det löser väl ryssen i en handvändning, eller inte

Det är ett problem att viss krigsmateriel från Ukraina inte längre når Ryssland, men det ordnar sig, om jag känner VP rätt. Det jag vet är att Ryssland startar tillverkning av en motor som tidigare importerades från Ukraina. Den ryska importsubstitutionen berövar Ukraina viktiga exportinkomster när landet som bäst behöver dem. Landet behöver pragmatiska ledare, inte de typer som nu härskar i Kiev. När det är kris ska man böja sig som ett ungt träd i stormen, inte falla som ett gammalt.
2017-02-24, 21:01
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Om det stämmer, är det bra. Jag vill bara ha slut på inbördeskriget och knaset i Kiev och önskar Ukraina väl.
Finns inget inbördeskrig, bara en rysk invasion och lite quislingar, bla DNR´s ledare som tidigare var intagen på Ukrainskt mentalsjukhus.
2017-02-24, 21:03
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Det är ett problem att viss krigsmateriel från Ukraina inte längre når Ryssland, men det ordnar sig, om jag känner VP rätt. Det jag vet är att Ryssland startar tillverkning av en motor som tidigare importerades från Ukraina. Den ryska importsubstitutionen berövar Ukraina viktiga exportinkomster när landet som bäst behöver dem. Landet behöver pragmatiska ledare, inte de typer som nu härskar i Kiev. När det är kris ska man böja sig som ett ungt träd i stormen, inte falla som ett gammalt.
Eller så skjuter man bort fienden en efter en.
2017-02-24, 21:14
Medlem
Citat:
Såg att Ukrainsk industriproduktion växte med 5 % i januari 2017 kontra samma tid 2016.
Och jag såg att Ukrainas statsskuld ökade med hela 24% på bara en månad.

http://www.tradingeconomics.com/ukraine/government-debt
2017-02-24, 21:21
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Det har de iofs inte gjort ännu, du snyter inte rätt turbin ur näsan sådär om du nu trodde det.
Okej, tillverkningen ser ut att ganska nyligen startats så man kanske inte fått upp farten än men i framtiden så....
2017-02-24, 22:01
Medlem
Citat:
Okej, tillverkningen ser ut att ganska nyligen startats så man kanske inte fått upp farten än men i framtiden så....

Kan inte begripa det oerhörda intresset för Ukraina här på flashback???

Såg statistik att antalet ukrainare som beviljas uppehållstillstånd i Sverige är ca 400 per år.
Vad jag förstått är nog ca 2/3 delar s.k. fruimport.
Alltså en svensk man garanterar för samtliga kostnader, och kan absolut säga!
På dessa villkor tillåts invandring överallt i hela världen.

Polen däremot har beviljat uppehållstillstånd för ca 150 tusen ukrainare, och beviljar ca 1 miljon visum årligen.
Polen däremot motar bort negrer och araber, och dessutom tiger man ihjäl, både politiker och (statlig) media alla neger och arabländer.

Men varför i glödheta helvete skall svenska politiker och media intressera sig för Ukraina, när Sverige motar bort ukrainaren liksom Polen motar bort negern och araben?
Det bästa hade varit svenska politiker och medier tigit ihjäl länder för ovälkomna migranter, liksom Polen!
Senast redigerad av Hultabultan 2017-02-24 kl. 22:08.
2017-02-24, 22:07
Medlem
Volvo242DLs avatar
Ukrainsk fru lät intressant. Kan man räkna med de är arbetsamma och flitiga som thailändskor och passar att ha i ett bageri?
2017-02-24, 22:19
Medlem
Citat:
Finns inget inbördeskrig, bara en rysk invasion och lite quislingar, bla DNR´s ledare som tidigare var intagen på Ukrainskt mentalsjukhus.

Jag råder dig att studera vad läkarna sade om Radas talman Parubiy när han var ung. Karln var/är helt obalanserad och påminner därvidlag om Bandera, som också var lite konstig i ungdomen. Detta har rapporterats i tråden. Läkarintyg.
2017-02-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ukrainsk fru lät intressant. Kan man räkna med de är arbetsamma och flitiga som thailändskor och passar att ha i ett bageri?

Min kompis är gift med en thailändska, och hon plockar ca 500 kg blåbär per år.
Dessutom rensar hon 2-3 ton blåbär som andra thailändare plockar.

Retade en vänsterpartist med, "det är bara thailändskor som kan plocka blåbär, neger och arab-kärringar kan ju bli trötta om de plockar blåbär"!
Vänster-kärringen blev alldeles vansinnig för detta uttalande!
2017-02-24, 22:21
Medlem
Volvo242DLs avatar
ha ha... Tack för svar

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in