2017-01-15, 02:13
Medlem
Hiotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Kan du inte engelska, bara ryska alltså?

Som jag länkade:
On 4 March 2014, Russia's Permanent Representative to the United Nations, Vitaly Churkin, displayed a photocopy of a letter allegedly signed by Victor Yanukovych on 1 March 2014. In the letter Yanukovych requested Russian military intervention in Ukraine to "restore law and order".

Den enda Janukovytj har sagt är att han tycker att Ryssland bör sätta in soldater i Ukraina för att värna om den ryska minoriteten. Något som inte är så konstigt med tanke på hur juntan i Kiev behandlar den minoriteten.
2017-01-15, 05:16
Medlem
Citat:
Mindre än 5% ville ha tillbaka Janukovitj
Vilket med råge överskrider de 1,9% som stödde förre "premiärministern" Jatsenjuks kandidatut till presidentposten innan han gav upp och gick under jorden. Eller de 2,6% som stödjer den där helikopterpiloten som hyllats i västmedia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Opinio...election,_2019
2017-01-15, 08:41
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Vilket med råge överskrider de 1,9% som stödde förre "premiärministern" Jatsenjuks kandidatut till presidentposten innan han gav upp och gick under jorden. Eller de 2,6% som stödjer den där helikopterpiloten som hyllats i västmedia.

https://en.wikipedia.org/wiki/Opinio...election,_2019
Du länkar till OU om valet 2019? För mycket vodka nu igen? Ska er gamla idol Janukovitj, en av er lillefäder, ställa upp? Nej? Vad kan det bero på? Om ni ryssar hade förstått hur demokrati fungerar hade ni förstått att det blir få procent per person när det är många kandidater, i det här fallet till val om några år idiot. När frågan var om en person, diktator-wannabe Janukovitj efter att han flytt inte 2019, svarade bara 5% att de ville ha tillbaka idioten.

Dåligt försök.

Högst på listan vad gäller valet om några år är Poroshenko och Tymoshenko, också två som ni fascister hatar.
Senast redigerad av Xelious 2017-01-15 kl. 08:47.
2017-01-15, 12:54
Bannlyst
Citat:
Mindre än 5% ville ha tillbaka Janukovitj, han som inte ens kunde skriva på ukrainska, kunde inte tala ukrainska flytande. Det var såklart bara en del av varför folket hatade honom. Främst var det att han gav order om att beskjuta folket på Maidan. Han var en landsförrädare som blev mördare. Sen flydde han till sin husse i Ryssland där han bad husse Putin attackera Ukraina. Det har kostat Ryssland tusentals miljarder och tusentals döda soldater, ja Rysslands framtid ifrågasätts.

Landet är ukraina, hur bra de är på ryska eller inte är inte intressant.

Måste säga att du är en mycket underhållande skribent på Flashback. Först menar du att de inte kunde ha en president som inte kunde ukrainska, i nästa ögonblick är det "inte intressant" vem som behärskar vilket språk i Ukraina. Jag kan för att fucka med ditt huvud meddela att språkfrågan faktiskt är väldigt viktig, men inte på det sätt du tror.

Citat:
De här ryssarna har tröttnat på att ljuga, de har nu flera gånger öppet sagt att de vet att de ljuger om Ukraina för Rysslands räkning. Det är något nytt. Kan det vara något specifikt runt Ukraina eller kommer Kreml rent allmänt ändra desinformationen i denna riktning? De har kanske insett att folket i Ukraina aldrig kommer gå att trolla, trots allt har folket i Ukraina också varit en del av Sovjetunionen och de känner igen KGB-Putins trams?

Skulle gärna vilja veta hur du kommit fram till att det inte går att desinformera ukrainarna. Du behärskar uppenbarligen inte ryska eller ukrainska. Har du någonsin varit i Ukraina?

En annan vinkel på samma fråga: Om nu ukrainarna är så omöjliga att lura, hur kommer det sig i så fall att Poroshenko förbjudit tusentals ryska sajter, TV-kanaler och litteratur?
2017-01-15, 13:05
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-Kill
Måste säga att du är en mycket underhållande skribent på Flashback. Först menar du att de inte kunde ha en president som inte kunde ukrainska, i nästa ögonblick är det "inte intressant" vem som behärskar vilket språk i Ukraina. Jag kan för att fucka med ditt huvud meddela att språkfrågan faktiskt är väldigt viktig, men inte på det sätt du tror.
Det är inte itressant om en del kan ryska i Ukraina. Det är väldigt många som kan engelska i Sverige, spanska i USA... Men alla länder har president, stasöverhuvud som talar språket.

Citat:
Skulle gärna vilja veta hur du kommit fram till att det inte går att desinformera ukrainarna. Du behärskar uppenbarligen inte ryska eller ukrainska. Har du någonsin varit i Ukraina?
Jag har varit i väldigt många länder. Dessutom har jag diskuterat med er fascister, nazister, terrorister på flashback länge. Det är inget speciellt med dig.

Citat:
En annan vinkel på samma fråga: Om nu ukrainarna är så omöjliga att lura, hur kommer det sig i så fall att Poroshenko förbjudit tusentals ryska sajter, TV-kanaler och litteratur?
Det är väldigt bra. Det bör göras i fler länder. Det är som med kommunisterna under Stalin, nazisterna under Hitler. Man ska inte ha totalitära staters propaganda i en demokrati. Det är krigföring, på samma vis som du är vår fiende. Blir det ett större krig i Ukraina, Europa, kommer vi inte sitta här diskutera med dig. Bor du i Sverige?
2017-01-15, 13:29
Bannlyst
Citat:
Det är inte itressant om en del kan ryska i Ukraina. Det är väldigt många som kan engelska i Sverige, spanska i USA... Men alla länder har president, stasöverhuvud som talar språket.

Men snälla du, ryska är modersmål för uppåt halva Ukrainas befolkning. Bland annat för Tymosjenko, som du tydligen anser är en lämplig ledare för landet. Om du t.ex. anser att franska bör ha samma status i Belgien som spanska, ja då är du helt enkelt okunnig om Belgiens historia. Samma om du anser att ryska ska ha samma status i Ukraina som engelska.

Citat:
Jag har varit i väldigt många länder. Dessutom har jag diskuterat med er fascister, nazister, terrorister på flashback länge. Det är inget speciellt med dig.

OK du har aldrig varit i Ukraina och talar inte ukrainska eller ryska, men du tycker att du har koll på läget eftersom du gjort lite solresor till Kanarieholmarna och debatterat med troll på Flashback. Då vet vi det

Citat:
Det är väldigt bra. Det bör göras i fler länder. Det är som med kommunisterna under Stalin, nazisterna under Hitler. Man ska inte ha totalitära staters propaganda i en demokrati. Det är krigföring, på samma vis som du är vår fiende. Blir det ett större krig i Ukraina, Europa, kommer vi inte sitta här diskutera med dig. Bor du i Sverige?

Jag vet att ni Ukrotroll är fiender till yttrandefriheten och dessutom gärna åsiktsregistrerar meningsmotståndare, så jag tycker ovanstående mening får tala sitt eget språk.
2017-01-15, 15:39
Medlem
Citat:
Men snälla du, ryska är modersmål för uppåt halva Ukrainas befolkning. Bland annat för Tymosjenko, som du tydligen anser är en lämplig ledare för landet. Om du t.ex. anser att franska bör ha samma status i Belgien som spanska, ja då är du helt enkelt okunnig om Belgiens historia. Samma om du anser att ryska ska ha samma status i Ukraina som engelska.

OK du har aldrig varit i Ukraina och talar inte ukrainska eller ryska, men du tycker att du har koll på läget eftersom du gjort lite solresor till Kanarieholmarna och debatterat med troll på Flashback. Då vet vi det

Jag vet att ni Ukrotroll är fiender till yttrandefriheten och dessutom gärna åsiktsregistrerar meningsmotståndare, så jag tycker ovanstående mening får tala sitt eget språk.
Har man inte varit utanför byn så är det kanske förståeligt med dylikt resonemang. Annars är det ju så verklighetsfrämmande att det nog bara kan vara ryssar på okunnighetens altare som väser fram sådana haranger. Kanske är det lättare att ge Ukraina diktaturstämplar hej vilt utan minsta eftertanke eller logisk tänk om man bor i Ryssland eftersom man då själv lever just i en diktatur och får sina referenser utifrån det. Lever man i demokrati som Sverige så ser man ju direkt tokigheterna dom flesta proryska resonemangen där oftast avsaknaden av demokratitänk lyser med sin frånvaro och ger inläggen en smått fanatisk prägel. Visst ,det är säkert Putins mål avseende den ryska befolkningen men det funkar liksom inte på oss i väst. Facit blir bara att Ryssland framstår som en diktatur och Ukraina som en demokrati.
2017-01-15, 19:50
Medlem
SecundusSilents avatar
Holland brottas fortfarande med frågan om Ukraina-avtalet.

Frågan har drivits till domstol, men avtalet ska upp i parlamentet igen.

"Both houses of parliament still have to vote on the compromise and Rutte is not yet guaranteed of a majority in the senate."
http://www.dutchnews.nl/news/archive...ment-to-court/
2017-01-15, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Holland brottas fortfarande med frågan om Ukraina-avtalet.

Frågan har drivits till domstol, men avtalet ska upp i parlamentet igen.

"Both houses of parliament still have to vote on the compromise and Rutte is not yet guaranteed of a majority in the senate."
http://www.dutchnews.nl/news/archive...ment-to-court/
Ja det verkar som det går igen och vem hade trott något annat. Kiev har säkert fått positiva signaler och kan se en än bättre integration med övriga Europa, ett Europa som vilket som blir både säkrare, starkare och bättre rustat mot ryssen med Kievs nuvarande politik.
2017-01-15, 20:27
Bannlyst
Citat:
Jag kommer inte göra något, jag undrade om du förstår vad som händer. Trots allt är det en verklighet som vi ser i Ukraina, du borde förstått att det inte är en lek. Krig är ingen lek. Ni som talar för fascisterna mot oss i Sverige och mot folket i Ukraina, vad tror du väntar er? Vad skulle hänt med dig i Ryssland om du hade suttit på ett sånt här forum och talat mot den ryska ockupationen av ukrainska Krim-halvön? Subversiva element som sprider desinformation är de som kommer jagas vet du. Är du svensk?

Hörrö lillfingerkuken. Vågar du inte sätta kulan i pannan på mig? Jag vet inte vad som väntar mig när dina febriga fantasier realiseras. Kommer jag att jagas för mina åsikter? Vad händer när fjollan Xelious fångar mig? Berätta!

I övrigt :

1. När propagerade jag för fascism?

2. Om du tramsar om Krim på ett ryskt internetforum så händer ingenting. Det hade du vetat om du hängt på ryska sociala medier.

3. Nu anser jag inte att jag "talar emot folket i Ukraina"., men om jag hade gjort det, på vilket sätt är det brottsligt som svensk medborgare?
2017-01-15, 20:50
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Ja det verkar som det går igen och vem hade trott något annat. Kiev har säkert fått positiva signaler och kan se en än bättre integration med övriga Europa, ett Europa som vilket som blir både säkrare, starkare och bättre rustat mot ryssen med Kievs nuvarande politik.

Problemet för Ukraina är att EU inte på lång tid kommer att ha tid eller kraft att tänka på expansion, då det nu gäller att rädda skutan från alla läckage som Brexit och populismen orsakar.

Problemet är också att folkopinionen i EU är lika måttligt intresserad av 45 miljoner ukrainare som översköljer kontinenten i hopp om ett bättre liv, som denna opinion är intresserad av 75 miljoner turkar. Därav det holländska missnöjet och motståndet.
2017-01-16, 08:49
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Hörrö lillfingerkuken. Vågar du inte sätta kulan i pannan på mig?
Det är det inga problem med om jag får order om det i krig. Ni verkar inte fatta vad det handlar om i Ukraina när ni går de ryska fascisternas ärende.
Citat:
Jag vet inte vad som väntar mig när dina febriga fantasier realiseras. Kommer jag att jagas för mina åsikter? Vad händer när fjollan Xelious fångar mig? Berätta!
Jag kan berätta vad du skulle råka ut för i Ryssland och i östra Ukraina om du var där fjolla.

[quote]
Om du tramsar om Krim på ett ryskt internetforum så händer ingenting. Det hade du vetat om du hängt på ryska sociala medier.
[quote]
Det är fängelse som gäller. Ryskt fängelse betyder TBC och rövknullad = HIV.

Citat:
Nu anser jag inte att jag "talar emot folket i Ukraina"., men om jag hade gjort det, på vilket sätt är det brottsligt som svensk medborgare?
Du talar mot folket och för de ryska fascisterna, hyllar mördandet i Ukraina.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in