Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-03-08, 16:48
Medlem
Gronsaksrock-OKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitzcarraldo
Vad är detta för trams egentligen? Vet du vem Magnus Henrekson är?
Vet du vad autism, vetenskaplig metod samt politik är?
Citera
2017-03-16, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ezequiel
Nu rör jag mig inte i SD-kretsar, men av vad jag har kunnat notera bland kvinnor i SD så är de ofta en väldigt speciell typ av kvinnor. Vilket inte är så konstigt, för "vanliga" kvinnor har för det första sällan kontroversiella åsikter, och om de skulle ha de så står de sällan för det offentligt. SD-kvinnor brukar enligt mig sällan ha attraktiva drag, även om jag sympatiserar med partiet i stort.

Sen är det rimligtvis väldigt hög konkurrens om kvinnorna bland männen i partiet. Finns ett mycket högt överskott av män där, och bland de få kvinnor som finns är många i äldre åldrar. Det bidrar kanske till att de yngre hamnar hos de med mer makt.

Desto mer jag undersöker din hypotes, desto mer övertygad blir jag om att den är korrekt.

Bo Rothstein publicerade 2011 en liten rapport vid namn "De dubbelt ratade", som handlar om män som både hamnar utanför arbetslivet och inte får kvinnor. Han tar också upp lite intressant statistik, som är värd att citera:

"En titt i statistiken ger t ex följande. För män mellan 25 och 45 och som har ett
akademiskt yrke är sannolikheten för att leva i ett hushåll med barn omkring 73 procent men
för män med ett LO-yrke sjunker detta till 50 procent och för män som är arbetslösa eller
långtidssjukskrivna sjunker siffran till 23 procent (...) För män är position på arbetsmarknaden en stark faktor bakom att leva i en familj med barn, för kvinnor inte alls."

Män tycks alltså konkurrera om kvinnor främst genom status (hög utbildning är inte nödvändigtvis laddat med ekonomisk framgång (även om så ofta är fallet), men alltid med högre status än låg). Av detta följer, att på en "relationsmarknad" där utbudet av kvinnor är lågt och utbudet av män är högt, kommer de kvinnor med högst relationsvärde för män förmodligen bli ihop med de män som har högst status/makt. Åldern är en faktor; men ingen särskilt viktig sådan, och det vi observerar inom SD stämmer väl överens med vad vi skulle förvänta oss att observera, om vår hypotes stämde.

Det vore intressant att ta siffrorna med "procent med barn", men att ställa dem i relation till männens inkomst. Om det visar sig att de korrelerar väldigt starkt, kan det finnas anledning att revidera sin egen syn på kvinnlig sexualitet.

Och för att kompensera för off-topic sladder: på sin Instagram idag postade Lindholm en bild sitt schema, där "Badminton med Tino" stod inskrivet som punkt. Det betyder inte nödvändigtvis någonting, men värt att nämna iaf.
Senast redigerad av Awesomeclaw 2017-03-16 kl. 16:06.
Citera
2017-05-30, 17:41
Medlem
Om inte fröken Lindholm har för vana att pussa äldre män på munnen i bilder, så misstänker jag att hon har ihop det med herr Sanandaji:

https://www.instagram.com/p/BUuKxkUDtqw/?taken-by=hanna__lindholm
Citera
2017-08-06, 13:49
Medlem
Hur skriver man på hans facebookinlägg måste man bli vän med honom?
Citera
2017-08-06, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Hur skriver man på hans facebookinlägg måste man bli vän med honom?

Det har jag också undrat, men det verkar vara så. Om man bara följer hans inlägg kan man inte skriva kommentarer, bara reagera på inlägg.
Citera
2017-12-31, 03:51
Medlem
AvaChloes avatar
Den här mannen är ett geni. Helt klart en man i min smak. Rakryggad, ärlig, smart.
Han är före sin tid, precis så som mina släktingar har varit.
Underbar människa.

Kan någon bekräfta om han är singel eller inte?
Citera
2017-12-31, 07:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Awesomeclaw
Att relativt unga kvinnor har ihop det med något äldre män, tror jag är något symptomatiskt för den invandringskritiska/sverigedemokratiska rörelsen, snarare än en egenhet specifik för fröken Lindholm.

Exempelvis är Jimmie Åkessons fru Louise Erixon cirka 10 år yngre än han själv, Mattias Karlssons fru Louise Thorn 15 år yngre, och Henrik Vinges flickvän Linnea Cortés cirka åtta år yngre.

Med det i bakhuvudet är Lindholms (förmenta, för inget är bekräftat, men det är någorlunda sannolikt) relationer med Sanandaji ingenting utöver det vanliga. Åkesson, Vinge och Karlsson är förvisso snyggare, men utseende behöver inte nödvändigtvis vara en så viktig faktor i sådana här sammanhang.

Skall man förklara själva fenomenet ser jag två sätt att göra det, varav det ena är neutralt och det andra vagt nedsättande:

1. Yngre kvinnor som är SD föredrar i högre grad än andra äldre män som är mognare och mer vuxna.

2. Yngre kvinnor som är SD imponeras i högre grad än andra av prestige/pengar/makt/whatever.

Jag är inte säker på vilken som är sannolikast. Det kan också givetvis vara en blandning.
Du missade Cirkusnegerns nya flamma, eller fd Jordbruksministerns osv.
Män med makt får biologin hos kvinnor att gå igång.
Inget SD specifikt.
Citera
2018-01-26, 13:36
Medlem
Sanandaji medverkar i finländsk tv ang. brottsligheten i Sverige:
https://arenan.yle.fi/1-4276992
Citera
2018-02-08, 22:52
Medlem
kato85s avatar
Jag börjar så smått tro att Tino har någon form av autism, det räcker att läsa hans ständigt återkommande inlägg på Facebook om invandring och brottslighet, det är typ det enda han skriver där, har karln inget privatliv på sidan av?
En sån där människa som har en fix ide om något och sedan gör sig själv ett med det, ungefär som privatspanarna som ägnat 30 år om mordet på Olof Palme.
Problemet kommer senare när denna diskussion tagit slut och han på något sätt måste bli något nytt namn, för det är det han lever på, att vara ett namn.
Citera
2018-02-19, 12:47
Medlem
templetonpeck99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fingrar
Nationalekonom och invandrarkritisk debattör

Han är väl ändå allt annat än invandringskritisk?

Hans sk lösningar i massutmaning är skrämmande.
Citera
2018-03-15, 10:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av templetonpeck99
Han är väl ändå allt annat än invandringskritisk?

Hans sk lösningar i massutmaning är skrämmande.

Eller att han ansåg SD vara ett rasistiskt parti...
Citera
2018-03-15, 10:46
Medlem
Om man är duktig lyckas man i usa dr muslimen var verksam. Om man är en som "Tino" så kommer man till Sverige, trålar på Flashback efter uppslag, spelar smart, begär pengar av andra på ex. Kickstarter för att skriva en "bok" (där allt kommer från Flashback) och som säljer boken.

Är man smart då eller är man bara en muslim med låg intelligens och behöver vi fler sådana som kopierar vad andra säger paketerar in det och säger att man är upphovsman?

Om amerikanerna inte vill ha honom innebär det inte att Sverige ska ta emot honom med öppna armar för att han är muslim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in