Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-06-27, 15:30
Medlem
Sveriges mest aggressiva autist
Citera
2022-08-29, 01:16
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld

Från barns och dårars munnar får man höra sanningen.
Citera
2022-09-21, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggsexigoskuld

Finns en radiodokumentär om honom och Bulletin.

Innehåller bland annat live-inspelningar från möten på Bulletin där han bråkar med Ivar Arpi och andra.

https://www.svd.se/a/Kz5pg7/bulletins-uppgang-och-fall-i-svd-s-nya-poddokumentar-blenda

Han verkar onekligen ha vissa psykopatiska drag. Reagerade bland annat för hur han anklagar andra för att ljuga när de förde fram sin åsikt.

https://www.svd.se/a/Kz5pg7/bulletins-uppgang-och-fall-i-svd-s-nya-poddokumentar-blenda
Citera
2023-04-22, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Finns en radiodokumentär om honom och Bulletin.

Innehåller bland annat live-inspelningar från möten på Bulletin där han bråkar med Ivar Arpi och andra.

Han verkar onekligen ha vissa psykopatiska drag. Reagerade bland annat för hur han anklagar andra för att ljuga när de förde fram sin åsikt.

Kan du ge något exempel som stödjer ditt påstående att Tino ”onekligen” verkar ha ”vissa psykopatiska drag”?

Jag har i alla fall inte sett eller hört något sådant exempel. Jag har däremot sett väldigt mycket som tyder på autismspektrumtillstånd (AST). Tino har så länge jag kan minnas konsekvent uppvisat flera typiska autistiska drag. Utöver autismen misstänker jag att det under senare år ävem tillkommit någon ytterligare sorts problematik (typ ett missbruk av alkohol? eller typ någon sorts traumatisk händelse i familjen?). Jag har även förstått det som att Tino haft en rätt jobbig uppväxt.

Jag har dock, som sagt, överhuvudtaget inte sett något hos Tino som tyder på ”psykopati” (antisocial personlighetsstörning). Tvärtom faktiskt.
Senast redigerad av Endstation 2023-04-22 kl. 11:47.
Citera
2023-12-11, 01:08
Medlem
kato85s avatar
En sjuk person, det märkliga är ändå hur många här på Flashback som höll honom ryggen. Men folk har väl inte skam i sitt vokabulär antar jag.
Citera
2023-12-11, 01:30
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
En sjuk person, det märkliga är ändå hur många här på Flashback som höll honom ryggen. Men folk har väl inte skam i sitt vokabulär antar jag.

På vilket sätt är han sjuk?
Ditt vokabulär är heller inte så bra.
Citera
2023-12-11, 01:41
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
På vilket sätt är han sjuk?
Ditt vokabulär är heller inte så bra.
"Inte heller så bra" skriver man. Negationen kommer före adverbialet.

Tino lider uppenbarligen av någon diagnos.
Ingen sund vuxen människa angriper sina medarbetare som Tino gjorde under mötet med Bulletin, killen har uppenbara problem.
Eller du kanske tycker det är normalt beteende? I sådana fall undrar jag vad det är för personer du umgås med.
Hans talförmåga och sätt att uttrycka sig offentligt visar även det på en viss typ av avvikande personlighet.
Senast redigerad av kato85 2023-12-11 kl. 02:00.
Citera
2023-12-11, 02:12
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
"Inte heller så bra" skriver man. Negationen kommer före adverbialet.

Tino lider uppenbarligen av någon diagnos.
Ingen sund vuxen människa angriper sina medarbetare som Tino gjorde under mötet med Bulletin, killen har uppenbara problem.
Eller du kanske tycker det är normalt beteende? I sådana fall undrar jag vad det är för personer du umgås med.
Hans talförmåga och sätt att uttrycka sig offentligt visar även det på en viss typ av avvikande personlighet.

Hur vet du att han lider av en diagnos?
Är du en ”psykolog över internet”?
Jag vet heller inte vad det är för beteende du pratar om då du inte bifogar en länk.
Citera
2023-12-11, 17:55
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Hur vet du att han lider av en diagnos?
Är du en ”psykolog över internet”?
Jag vet heller inte vad det är för beteende du pratar om då du inte bifogar en länk.
Hur jag vet det? Läs igen vad jag skrev.
Man behöver inte vara legitimerad psykolog för att fatta att killen är annorlunda.
Om du anser hans beteende vara normalt, exempelvis vad gäller Bulletin-mötet, så undrar jag som sagt vilka människor du umgås med.

Här är länken:
https://aspergers-syndrom.se/aspergers-syndrom-symtom/

* "Aspergers syndrom är en typ av funktionsnedsättning och har flera olika symtom. Flera av symtomen tar sig sociala uttryck som t.ex. svårigheter i samspel med andra, begränsade intresseområden och annorlunda beteendemönster."
Check

* "Vidare har de ofta svårt att föra dialog med andra. Det beror på att de inte kan se de sociala koder vi andra tar för givna."
Check

* "Ett annat, starkt framträdande symtom är begränsade och enformiga intressen. En person med Aspergers syndrom har en tendens att fastna i, och bli helt uppslukade av, udda intressen. T.ex. en besatthet i att lära sig allt om en rockstjärna eller en viss typ av bilmodell eller de grammatiska finesserna i ett språk."
Check

* "Inte sällan har personer med Aspergers syndrom ett uppstyltat och formellt språk."
Check

* "Personer med Aspergers syndrom är ej underbegåvande. Däremot uppvisar de en ojämn begåvningskurva. Det innebär att de kan visa sig mycket duktiga på ett ämnesområde medan de är helt oförstående inför ett annat."
Check

* "Aspergers syndrom är betydligt vanligare hos pojkar än hos flickor."
Check

* "Pojkarna är i högre grad mer utåtriktade. De går gärna mer inför sina specialintressen och uppvisar ett högtravande formellt språk."
Check
Senast redigerad av kato85 2023-12-11 kl. 18:09.
Citera
2023-12-12, 00:57
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Hur jag vet det? Läs igen vad jag skrev.
Man behöver inte vara legitimerad psykolog för att fatta att killen är annorlunda.
Om du anser hans beteende vara normalt, exempelvis vad gäller Bulletin-mötet, så undrar jag som sagt vilka människor du umgås med.

Här är länken:
https://aspergers-syndrom.se/aspergers-syndrom-symtom/

* "Aspergers syndrom är en typ av funktionsnedsättning och har flera olika symtom. Flera av symtomen tar sig sociala uttryck som t.ex. svårigheter i samspel med andra, begränsade intresseområden och annorlunda beteendemönster."
Check

* "Vidare har de ofta svårt att föra dialog med andra. Det beror på att de inte kan se de sociala koder vi andra tar för givna."
Check

* "Ett annat, starkt framträdande symtom är begränsade och enformiga intressen. En person med Aspergers syndrom har en tendens att fastna i, och bli helt uppslukade av, udda intressen. T.ex. en besatthet i att lära sig allt om en rockstjärna eller en viss typ av bilmodell eller de grammatiska finesserna i ett språk."
Check

* "Inte sällan har personer med Aspergers syndrom ett uppstyltat och formellt språk."
Check

* "Personer med Aspergers syndrom är ej underbegåvande. Däremot uppvisar de en ojämn begåvningskurva. Det innebär att de kan visa sig mycket duktiga på ett ämnesområde medan de är helt oförstående inför ett annat."
Check

* "Aspergers syndrom är betydligt vanligare hos pojkar än hos flickor."
Check

* "Pojkarna är i högre grad mer utåtriktade. De går gärna mer inför sina specialintressen och uppvisar ett högtravande formellt språk."
Check

Beklagar. Folk som delar ut diagnoser över internet tar jag inte seriöst. Även de som har en agenda och inte kan vara neutral.
Citera
2023-12-12, 03:28
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Beklagar. Folk som delar ut diagnoser över internet tar jag inte seriöst. Även de som har en agenda och inte kan vara neutral.
Du bad om en länk och fick den.
Spelar ingen roll om jag är legitimerad läkare eller inte, jag checkar bara av fakta tagen från en trovärdig källa.
Att du vägrar erkänna fakta är inte mitt problem.
Citera
2023-12-12, 06:16
Medlem
moralhoras avatar
Man behöver inte ha en diagnos för att bete sig som ett svin.

Sedan så har väl Sanandaji hållit väldigt låg profil på sistone, så jag vet inte riktigt vad poängen med att bumpa upp denna tråd är om det inte finns någonting nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in