Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-16, 19:04
  #145
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Jag börjar så smått tro att Tino har någon form av autism, det räcker att läsa hans ständigt återkommande inlägg på Facebook om invandring och brottslighet, det är typ det enda han skriver där, har karln inget privatliv på sidan av?
En sån där människa som har en fix ide om något och sedan gör sig själv ett med det, ungefär som privatspanarna som ägnat 30 år om mordet på Olof Palme.
Problemet kommer senare när denna diskussion tagit slut och han på något sätt måste bli något nytt namn, för det är det han lever på, att vara ett namn.

Tino borde gänga sig med Katerina Janouch för hon håller på likadant, hon refererar dessutom ofta till Tinos Fb inlägg. Sjukt fixerade bàda två!
Citera
2018-03-16, 23:03
  #146
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Tino borde gänga sig med Katerina Janouch för hon håller på likadant, hon refererar dessutom ofta till Tinos Fb inlägg. Sjukt fixerade bàda två!

Det är ju deras levebröd så inte så konstigt att de båda älskar att få kunna sitta hemma framför FB och peka finger och samtidigt tjäna pengar på det.

Tino kallade tydligen Maria Robsahm för "mytoman och dömd bedragare" på FB, varvid Facebook raderade hans inlägg.
Är man en sund människa som inser att man är en offentlig figur så skriver man inte sådant. Detta tyder än mer på att Tino har någon slags åkomma som gör att han inte kan kontrollera sig själv utan agerar med känslor istället för med förnuft.
__________________
Senast redigerad av kato85 2018-03-16 kl. 23:11.
Citera
2018-06-08, 16:12
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det är ju deras levebröd så inte så konstigt att de båda älskar att få kunna sitta hemma framför FB och peka finger och samtidigt tjäna pengar på det.

Tino kallade tydligen Maria Robsahm för "mytoman och dömd bedragare" på FB, varvid Facebook raderade hans inlägg.
Är man en sund människa som inser att man är en offentlig figur så skriver man inte sådant. Detta tyder än mer på att Tino har någon slags åkomma som gör att han inte kan kontrollera sig själv utan agerar med känslor istället för med förnuft.

Har under en lång tid följt Tino då jag tycker att han verkar ha kött på benen när han uttalar sig i ekonomiska frågor + han verkar vara stringent när det kommer till vetenskaplig metod inom NEK. Dock har jag slutat följa honom på fb de senaste månaderna pga han sysslar med sådant du tar upp. Jag är ingen "cuck" men det blir tröttsamt i längden att varenda inlägg är kverulerande eller försök till karaktärmord. Jmf med Jordan Peterson som är kunnig och assertiv utan att framstå som småaktig.

Någon mer än jag som tycker att Tino är värd att lyssna till pga hans kunskap men att han blir irriterande pga hans attityd?
Citera
2018-07-19, 03:41
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
Har under en lång tid följt Tino då jag tycker att han verkar ha kött på benen när han uttalar sig i ekonomiska frågor + han verkar vara stringent när det kommer till vetenskaplig metod inom NEK. Dock har jag slutat följa honom på fb de senaste månaderna pga han sysslar med sådant du tar upp. Jag är ingen "cuck" men det blir tröttsamt i längden att varenda inlägg är kverulerande eller försök till karaktärmord. Jmf med Jordan Peterson som är kunnig och assertiv utan att framstå som småaktig.

Någon mer än jag som tycker att Tino är värd att lyssna till pga hans kunskap men att han blir irriterande pga hans attityd?


I början var han en frisk vind, t.o.m. för mig som inte helt instämmer med hans politiska 'landskap' - men nu har det bara blivit 'bashing' på ett närmast psykotiskt vis. Invandrare dittan' och det andra och tredje - vi fattar och vi kom in för sent i kampen och blev upplysta av vissa saker för sent. Men nu har alla inklusive sossarna och självaste MP inset att vi måste lösa vissa problem och Tino har fastnat helt.
Citera
2018-07-19, 04:21
  #149
Medlem
oshin.cantwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Jag börjar så smått tro att Tino har någon form av autism, det räcker att läsa hans ständigt återkommande inlägg på Facebook om invandring och brottslighet, det är typ det enda han skriver där, har karln inget privatliv på sidan av?
En sån där människa som har en fix ide om något och sedan gör sig själv ett med det, ungefär som privatspanarna som ägnat 30 år om mordet på Olof Palme.
Problemet kommer senare när denna diskussion tagit slut och han på något sätt måste bli något nytt namn, för det är det han lever på, att vara ett namn.

Lite Jesús Alcalá-vibbar. Eller ska vi säga Ansgar-komplex med "den exotiske svartskallen" som sprider sitt evangelium bland kalla tråkiga nordbor och inser att för många invandrare riskerar att urholka den egna exoticismen?
Citera
2018-07-19, 06:03
  #150
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinicius
Har under en lång tid följt Tino då jag tycker att han verkar ha kött på benen när han uttalar sig i ekonomiska frågor + han verkar vara stringent när det kommer till vetenskaplig metod inom NEK. Dock har jag slutat följa honom på fb de senaste månaderna pga han sysslar med sådant du tar upp. Jag är ingen "cuck" men det blir tröttsamt i längden att varenda inlägg är kverulerande eller försök till karaktärmord. Jmf med Jordan Peterson som är kunnig och assertiv utan att framstå som småaktig.

Någon mer än jag som tycker att Tino är värd att lyssna till pga hans kunskap men att han blir irriterande pga hans attityd?

Huvet på spiken! Tino är kunnig men skriver för långt och är för gnällig och har svårt att släppa saker.
Citera
2018-07-19, 15:47
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Jag börjar så smått tro att Tino har någon form av autism, det räcker att läsa hans ständigt återkommande inlägg på Facebook om invandring och brottslighet, det är typ det enda han skriver där, har karln inget privatliv på sidan av?
En sån där människa som har en fix ide om något och sedan gör sig själv ett med det, ungefär som privatspanarna som ägnat 30 år om mordet på Olof Palme.
Problemet kommer senare när denna diskussion tagit slut och han på något sätt måste bli något nytt namn, för det är det han lever på, att vara ett namn.
Framgångsrika människor inom specialfält har antagligen oftast någon form av autism, det som man förr kallade för "insnöad". Det är antagligen också det som krävs för att bli framgångsrik inom ett specialfält. Titta exempelvis på Hans Rosling.

Det är inte så konstigt att Tino är insnöad på migrationskostnader och integration ur ett nationalekonomiskt perspektiv. I Sverige så äger han närmast det området, det finns ingen som kommer i närheten av hans skärpa och auktoritet. Sandro Scocco? Och är man bäst på ett område och dessutom tjänar bra pengar på det så har man en tendens att fortsätta. Du såg aldrig Gunde Svan gå över till golf när han vunnit allt som går att vinna eller JO Waldner gå över till tennis efter att ha regerat bordtennis i decennier.

Dessutom har jag väldigt svårt att se att denna diskussion kommer "ta slut". Den kommer för evigt vara högt upp på dagordningen fram till dess att återvandringen pågått tillräckligt länge eller Sverige, genom något mirakel, skulle få en enormt stor högkonjunktur så vi kan hålla oss med tillräckligt starka polisiära resurser och tillräckligt höga socialbidrag för att hålla babbarna i schack.
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Huvet på spiken! Tino är kunnig men skriver för långt och är för gnällig och har svårt att släppa saker.
Han är akademiker och forskare. Inte politiker som måste komma med enkla förklaringar. Han talar till de som är intellektuella, kanske därför du tycker att han är "jobbig".
__________________
Senast redigerad av DoktorPest 2018-07-19 kl. 16:01.
Citera
2018-08-04, 01:14
  #152
Medlem
GormDenGamles avatar
Ska släppa en ny bok.

https://resett.no/2018/08/03/tino-sa...be-for-valget/
Citera
2018-08-19, 00:04
  #153
Medlem
Jag kan inte längre kommentera på Tinos inlägg på Facebook. Jag kan se, gilla och dela dem. Andra kan kommentera och det är "offentliga" inlägg. Men jag får inte längre kommentera.

Kan man hindra vissa användare på facebook från att kommentera? Tillåter han bara de han känner till som tycker "rätt"?

Jag är inte blockad för då borde jag inte se något av Tino alls. Jag har inte heller kommenterat något av hans tidigare inlägg, så jag har inte skrivit något dumt.

Är det någon annan som inte kan kommentera?
Citera
2018-09-08, 23:37
  #154
Medlem
Vad tycker ni hardcore SDare om att Tino idag på sin FB skrev att han röstat på Moderaterna? Jag trodde alltid att han skulle vara opartiskt höger. Kan han nu fortsätta och posta massa på sin FB med trovärdighet? Och han skriver, det ert land, ta striden och vinn. Ser han sig inte som svensk? Eller ser han sig som svensk/kurd eller enbart kurd?

Anledningen till att jag frågar SDare i första hand är att jag tror han är stor hos er. Kanske fel?
Citera
2018-09-08, 23:41
  #155
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vad tycker ni hardcore SDare om att Tino idag på sin FB skrev att han röstat på Moderaterna? Jag trodde alltid att han skulle vara opartiskt höger. Kan han nu fortsätta och posta massa på sin FB med trovärdighet? Och han skriver, det ert land, ta striden och vinn. Ser han sig inte som svensk? Eller ser han sig som svensk/kurd eller enbart kurd?

Anledningen till att jag frågar SDare i första hand är att jag tror han är stor hos er. Kanske fel?

Låt han rösta på M. Han har även bra och sunda åsikter som han backar upp med fakta.
Citera
2018-09-08, 23:46
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Låt han rösta på M. Han har även bra och sunda åsikter som han backar upp med fakta.

Han får rösta på vad han vill. Men jag har alltid sett han som opartiskt höger. Så han kan väl inte fortsätta som vanligt då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback