Citat:
Ursprungligen postat av
ezequiel
Tror förklaringen helt enkelt är att hon är jävligt konstig. Sverigedemokrat men ändå dras hon till en dubbelt så gammal, tunnhårig och lönnfet turk med talfel. Tycker hon verkar lida av svåra bekräftelsebehov.
Att relativt unga kvinnor har ihop det med något äldre män, tror jag är något symptomatiskt för den invandringskritiska/sverigedemokratiska rörelsen, snarare än en egenhet specifik för fröken Lindholm.
Exempelvis är Jimmie Åkessons fru Louise Erixon cirka 10 år yngre än han själv, Mattias Karlssons fru Louise Thorn 15 år yngre, och Henrik Vinges flickvän Linnea Cortés cirka åtta år yngre.
Med det i bakhuvudet är Lindholms (förmenta, för inget är bekräftat, men det är någorlunda sannolikt) relationer med Sanandaji ingenting utöver det vanliga. Åkesson, Vinge och Karlsson är förvisso snyggare, men utseende behöver inte nödvändigtvis vara en så viktig faktor i sådana här sammanhang.
Skall man förklara själva fenomenet ser jag två sätt att göra det, varav det ena är neutralt och det andra vagt nedsättande:
1. Yngre kvinnor som är SD föredrar i högre grad än andra äldre män som är mognare och mer vuxna.
2. Yngre kvinnor som är SD imponeras i högre grad än andra av prestige/pengar/makt/whatever.
Jag är inte säker på vilken som är sannolikast. Det kan också givetvis vara en blandning.