2015-11-13, 21:53
Medlem
Louise.potatisgriss avatar
Har Sjöstedt tagit avstånd ännu?

Med tanke på att MGM är vänsterpartist.
Citera
2015-11-13, 21:54
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Har han begått en grov misshandel mot ett barn så lär han låsas in. Men det var nog bara ett skrapsår på kinden från när han trilla alt blev omkullsparkad. Hade gm fotbollssparkat 2-åringen hade han landat 10 meter bort och varit allvarligt skadad men nu blev det lindriga skador...

Se på fan, jag tar en vänsterdåre i försvar.

Man blir liksom tyvärr härdad när sånt här sker numera. Nej det var ingen som ryckte av sjalen och slängde mjölk i ansiktet på en från Afrika för att denna skulle bli vit osv. Det är liksom kört och över att tro på det värsta numera. Den här gamlingen puttade väl till ungen utan att tänka på om denna var vit eller icke. Ungefär som man lärde sig som ung att vissa äldre ska man hålla sig långt borta ifrån då dessa "inte är rätt i huvudet"....
Citera
2015-11-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Hmm, det var alltså en negerunge. Intressant.

Jaha, då behöver man inte följa detta längre.
Citera
2015-11-13, 21:57
Medlem
Studsbolls avatar
Sällan har man läst så mycket trams om en icke-händelse. Stora rubriker om mordförsök och vansinnesdåd. Jag antar att orsaken till de stora orden är att "offret" var en neger. Tids nog kommer sanningen krypa fram; den lille grabben yrade runt och blev påsprungen av en hederlig svensson. Den lille fick en bula i pannan och föräldrarna skrek och tjoade och "vittnen" såg en hel massa fantasifulla saker. En icke-händelse. Att hatmedia nu skriver stolligheter om "rasistdåd" är bara bra; det gör saken bara mer löjeväckande. Om några dagar när sanningen krypit fram kommer en blöt filt läggas över det aktuella fallet.
Citera
2015-11-13, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Har Sjöstedt tagit avstånd ännu?

Med tanke på att MGM är vänsterpartist.

Hur är man funtad om man kräver ett avståndstagande från politiker avseende en misshandel av en 2-åring? Vet att Sverigedemokrater gärna försvarar sina egna in i det sista. Typ, https://www.interasistmen.se/klavertramp/sd-topp-doms-hets-mot-folkgrupp-forsvarades-av-sds-hogsta-toppar/

Allt handlar inte om politisk tillhörighet i denna värld...
Citera
2015-11-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Det är givetvis eftersom idioterna krävde att Åkesson skulle göra det ang bränderna i de tilltänkta flyktingbostäderna. Trots att ingen åkt fast för bränderna så ingen vet vem gm röstar på...

Hur anser du att det har med denna tråd att göra? Här diskuteras en misstänkt grov misshandel av en 2-åring. Jag skiter i om den misshandlade är flykting eller ej, huruvida den misshandlande är flykting eller ej. Jag fokuserar på brottet och vad som framkommit. Att du och många andra tycker det är okej att en 2-åring misshandlas står för er skeva verklighetsuppfattning där allt tycks handla om SD och Åkesson.

Jag skiter i partitillhörighet avseende MGM, jag tycker inte att det är okej någonsin att gå på en 2-åring om man inte är 2år själv. Är själv vänsterpartist. Skulle aldrig någonsin få för mig att söka försvar för en partikamrat som misstänks för misshandel av en 2-åring.... Skulle aldrig ens dra in partipolitik, ismer eller liknande. Då jag fattar att man inte är helt kry om man går på en 2-åring oavsett partitillhörighet.... Tror inte ens att nötterna inom SMR med stolthet skulle ställa sig bakom detta dåd.

Men visst, hävda att politisk hemvist och sympatier går att hänföra som förklaring till misstänkt brott....
Senast redigerad av Magban 2015-11-13 kl. 22:30.
Citera
2015-11-13, 22:16
Medlem
Att ge sig på en 2 åring är inte ok i nått parti i sverige. Ni dårar som skriver rasistlarv och identifierar er som SD har en överraskning att vänta. Inga friska sverigedemokrater sympatiserar med era åsikter. Och att utöva våld mot barn.Det är oförsvarbart och ynkligt.
Citera
2015-11-13, 22:18
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Hur anser du att det har med aktuell tråd att göra?

Att Sjöstedt fördömer dådet och tar avstånd från sin väljare (GM i tråden) är OnT.
Citera
2015-11-13, 22:18
Bannlyst
Skulle vara intressant att veta om det finns mer till den här historien? Något bakomliggande bråk som låg till grund för det inträffade? Självklart är det ointressant vem som är GM och vem som är BO, hat föder hat i alla dess former, och vet man om det finns mer som grund till händelsen här? Det är även ointressant om GM råkade rösta på Vänsterpartiet eller inte, det hör inte hit.

Kände GM till BO's föräldrar månne och något som ligger bakom detta?
Annars låter det väldigt konstigt att någon skulle utföra en sådan här hemsk handling, det här är inte bra för samhället, sånt här våld måste bekämpas, och vi måste visa att detta, detta är inte okej helt enkelt.
Citera
2015-11-13, 22:19
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultraboy
Att ge sig på en 2 åring är inte ok i nått parti i sverige. Ni dårar som skriver rasistlarv och identifierar er som SD har en överraskning att vänta. Inga friska sverigedemokrater sympatiserar med era åsikter. Och att utöva våld mot barn.Det är oförsvarbart och ynkligt.

Tagga ner, han har kanske bara föst undan ungen med benet, vi vet inte än.

Men berätta gärna mer om överraskning, gäller den bara sverigedemokrater eller oss andra också? Jag är genuint nyfiken.
Citera
2015-11-13, 22:22
Medlem
Bollregs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Det är även ointressant om GM råkade rösta på Vänsterpartiet eller inte, det hör inte hit.

Då media (TV4) nu gått ut med att det kan vara ett rasistdåd är det i högsta grad intressant vem gm röstar på.
Citera
2015-11-13, 22:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultraboy

Nu har väl detta inget med SD att göra. En kommunist har gett sig på en unge men såklart detta ändå måste handla om SD i någon mån. Helvete ge upp bara.... Vi kan nog enas om att ge sig på en 2-åring är rätt förkastligt vilket som om nu det var en vit, brun, svart eller orange 2-åring. Men om man bara ser hudfärg till att tycka eller inte så är vi rejält illa ute som samhälle. Sedan som sagt det finns oklarheter gällande just detta specifika fallet. Från mordförsök till misshandel till kanske bara ringa om ens det utifrån nu vad som faktiskt hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in