Citat:
Ursprungligen postat av
Magban
I början av tråden var det självklart att offret var en blond lintott och gärningsmannen en "babbe", "neger" eller vad som helst utom blond, svensk lintott.
Något som i tråden framhävts som orsak till varför media inte rapporterat dygnet runt.
Sedan kom rykten om att MGM hade svenskt utseende och att offret har en mamma med afrikanskt ursprung.... Vipps! 2-åringen(!) har varit provokativ, det har hävdats att MGM har förmodligen handlat i nödvärn mot en tvååring(!)... Allehanda försök att hitta försvarbara förklaringar till det som hänt görs, till och med genom att säga att vittnesmål förmodligen är överdrivna.
Att brottsrubriceringen inte längre är försök till mord/dråp utan "endast" grov misshandel, är även det indicier som visar att inget allvarligt hänt. Till och med moderatorer väljer att lägga sig i diskussionen i syfte att förminska det misstänka brottet i nuläget rubricerat "grov misshandel" (Märk väl att jag inte diskuterar moderators åtgärd utan endast moderators åsikt)...
Sen när vart det accepterat att överhuvudtaget ge sig på en 2-åring? Gapig som fan eller inte? Oavsett hudfärg? Nån framförde till och med att misstänkt misshandel skett i nödvärn. Nödvärn?! Kom in i matchen.... Nödvärn mot en 2-åring?! Använd huvudet åtminstone lite....
Sen när började värdera brott mot småbarn utifrån deras hudfärg?
Jag kan inte anses gå off topic med dessa frågor då det är just dessa frågor jag nämnt som diskuteras i tråden.
Jag fattar inte att så pass många kan ignorera det faktum att en herre anhållits på sannolika skäl misstänkt för grov misshandel. Kan vi inte diskutera brottet, skippa "SD2018", "Sossesvin" och andra svepskäl att försvara eller förakta en misstänkt grov misshandel av en 2-åring?
Nej, det är inte acceptabelt att ge sig på en 2-åring. Inte 3-åring heller..
Men när det gäller massmedia så väljer tv4 att göra detta till ett “hatbrott”. TROTS att de mycket väl VET att MGM är en främlingskramare, en som hejar på den nyvarande flyktingpolitiken, en som hejar på jämställdhet etc. Hur kan man DÅ under rådande omständigheterna förvränga det till så? Bara för att vilseleda tv-tittarna – och sen kanske kommentera detta I någon paneldiskussion så att detta blir “SD:s fel”. Trots att gubben är SD-hatare..
OM tv4 hade varit ärliga hade de endast pratat om ett barnmisshandelsbrott. Men det låter väl inte tillräckligt dramatiskt? Särskilt när rubriken ändrades från “mordförsök”..