2015-11-13, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollreg
Att Sjöstedt fördömer dådet och tar avstånd från sin väljare (GM i tråden) är OnT.

Det jag menar är att man är hyfsat efterbliven om man tror att Jonas Sjöstedt under någon som helst omständighet skulle försvara en misstänkt grov misshandel av en 2-åring.... Jag anser inte att sådan idioti är att betrakta som on-topic....
Citera
2015-11-13, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Louise.potatisgris
Har Sjöstedt tagit avstånd ännu?

Med tanke på att MGM är vänsterpartist.
Så du vet vem MGM är och inte nog med det. Du vet till och med att han är medlem i V. Har du någon källa?
Citera
2015-11-13, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Landsaho9
Skulle vara intressant att veta om det finns mer till den här historien? Något bakomliggande bråk som låg till grund för det inträffade? Självklart är det ointressant vem som är GM och vem som är BO, hat föder hat i alla dess former, och vet man om det finns mer som grund till händelsen här? Det är även ointressant om GM råkade rösta på Vänsterpartiet eller inte, det hör inte hit.

Kände GM till BO's föräldrar månne och något som ligger bakom detta?
Annars låter det väldigt konstigt att någon skulle utföra en sådan här hemsk handling, det här är inte bra för samhället, sånt här våld måste bekämpas, och vi måste visa att detta, detta är inte okej helt enkelt.

Hörde på nyheterna att GM aldrig tidigare haft kontakt med familjen/barnen förut någonsin och att
mannen var helt okänd för polisen.
Citera
2015-11-13, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakes79
Hörde på nyheterna att GM aldrig tidigare haft kontakt med familjen/barnen förut någonsin och att
mannen var helt okänd för polisen.

Nu kanske jag är tvåa på bollen, har inte läst allt, men tidigare påstods att mgm var känd för smitning.
Citera
2015-11-13, 23:07
Medlem
Usch hur ni pratar i denna tråden!
Spelar det någon roll för er vilken hudfärg barnet och GM har? Barnet är 2 år!!!! INGEN 2 åring kan någonsin göra något för att förtjäna att bli sparkad/stampad!

Om motiveringen för detta brott från GM's sida var att ett barn av mörk hudfärg råkade snubbla in i hans ben...då förtjänar att få ordentligt med stryk.....LÅT det då stå från galningen (GM), och inte er andra! Förstår ni inte hur mycket okunskap, hat och oempatiskt tänkande ni sprider genom att skriva sånnahär kommentarer ´där andra kan läsa det?! Plötsligt är det coolt att vara ett näthatande troll och skriva negerunge och att människor av en hudfärg förtjänar att dö medan andra hyllas. Skärpning, jag skäms och gråter fan av att läsa hur hemska åsikter det finns här. Är ni verkligen såhär kalla och dömande i verkliga livet? och om inte, varför då sprida ut det såhär?

Nee Tack och lov att polisen fått tag på den hatiska mannen och att tvååringen klarade sig.
Citera
2015-11-13, 23:27
Medlem
Hemskt om det är sant om 2-åringen blivit sparkad i huvudet.Men vem fasiken gör nåt sånt?Synd om mannen om det visar sig vara en helt annat scenario än det som har föregivits här av vissa på flashback.Vill vi verkligen tänka så lågt om andra medmänniskor ,att vi tror på, att detta är sant? Dum fråga...Jag hoppas inte att den lilla krabaten får några men för livet.
Senast redigerad av mijoow 2015-11-13 kl. 23:51.
Citera
2015-11-13, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisse26
Nu kanske jag är tvåa på bollen, har inte läst allt, men tidigare påstods att mgm var känd för smitning.

Vet ej, säger bara det jag hörde sades på Radio/tv men det kan ju såklart vara felaktigt...
Citera
2015-11-13, 23:37
Medlem
HilmerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Hur kan rubriceringen bli grov misshandel,när barnet blev lindrigt skadad?Är motivbilden sådan att polisen bedriver utredningen som detta att det ej var en olycka, utan menar att det var ett uppsåt?

För att brottsrubriceringen grov misshandel ska kunna komma ifråga, krävs bl.a. att gärningsmannen visat särskild hänsynslöshet och råhet, eller att gärningen varit livsfarlig.
Citera
2015-11-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mijoow
Hur kan rubriceringen bli grov misshandel,när barnet blev lindrigt skadad?Är motivbilden sådan att polisen bedriver utredningen som detta att det ej var en olycka, utan menar att det var ett uppsåt?

Om man knuffar/drar ner ett barn i marken och sen sparkar uppprepade gånger mot barnets huvud med full kraft så är det inte så konstigt att det rubriceras som grov misshandel eller mordförsök.

Antagligen är det lindrigheten av skadorna som dragit ner det hela till grov misshandel istället för mordförsök, samt att de inte kan fastställa exakta graden av påtänkt misshandel (dock så tyder spark mot huvudet som mordförsök när offret är blott 2 år , enligt mig men de kanske dömer annorlunda). Men att dra ner det mer än så kan omöjligt gå såvidare inte helt annan info kommer fram. Barnet hade tur, men uppsåtet var ändå att skada barnet grovt eller värre.

Hur menar du att det hade kunnat vara en oycka???
Citera
2015-11-13, 23:44
Medlem
HilmerXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limetree
Om man knuffar/drar ner ett barn i marken och sen sparkar uppprepade gånger mot barnets huvud med full kraft så är det inte så konstigt att det rubriceras som grov misshandel eller mordförsök.

Antagligen är det lindrigheten av skadorna som dragit ner det hela till grov misshandel istället för mordförsök, samt att de inte kan fastställa exakta graden av påtänkt misshandel (dock så tyder spark mot huvudet som mordförsök när offret är blott 2 år , enligt mig men de kanske dömer annorlunda). Men att dra ner det mer än så kan omöjligt gå såvidare inte helt annan info kommer fram. Barnet hade tur, men uppsåtet var ändå att skada barnet grovt eller värre.

Förmodligen så handlar det mera om huruvida gärningsmannen har haft uppsåt att döda eller ej. Kan man inte bevisa uppsåt att döda och brottsoffret överlever gärningen, brukar det i regel stanna vid grov misshandel.
Citera
2015-11-13, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
I början av tråden var det självklart att offret var en blond lintott och gärningsmannen en "babbe", "neger" eller vad som helst utom blond, svensk lintott.

Något som i tråden framhävts som orsak till varför media inte rapporterat dygnet runt.

Sedan kom rykten om att MGM hade svenskt utseende och att offret har en mamma med afrikanskt ursprung.... Vipps! 2-åringen(!) har varit provokativ, det har hävdats att MGM har förmodligen handlat i nödvärn mot en tvååring(!)... Allehanda försök att hitta försvarbara förklaringar till det som hänt görs, till och med genom att säga att vittnesmål förmodligen är överdrivna.

Att brottsrubriceringen inte längre är försök till mord/dråp utan "endast" grov misshandel, är även det indicier som visar att inget allvarligt hänt. Till och med moderatorer väljer att lägga sig i diskussionen i syfte att förminska det misstänka brottet i nuläget rubricerat "grov misshandel" (Märk väl att jag inte diskuterar moderators åtgärd utan endast moderators åsikt)...

Sen när vart det accepterat att överhuvudtaget ge sig på en 2-åring? Gapig som fan eller inte? Oavsett hudfärg? Nån framförde till och med att misstänkt misshandel skett i nödvärn. Nödvärn?! Kom in i matchen.... Nödvärn mot en 2-åring?! Använd huvudet åtminstone lite....

Sen när började värdera brott mot småbarn utifrån deras hudfärg?

Jag kan inte anses gå off topic med dessa frågor då det är just dessa frågor jag nämnt som diskuteras i tråden.

Jag fattar inte att så pass många kan ignorera det faktum att en herre anhållits på sannolika skäl misstänkt för grov misshandel. Kan vi inte diskutera brottet, skippa "SD2018", "Sossesvin" och andra svepskäl att försvara eller förakta en misstänkt grov misshandel av en 2-åring?

Nej, det är inte acceptabelt att ge sig på en 2-åring. Inte 3-åring heller..
Men när det gäller massmedia så väljer tv4 att göra detta till ett “hatbrott”. TROTS att de mycket väl VET att MGM är en främlingskramare, en som hejar på den nyvarande flyktingpolitiken, en som hejar på jämställdhet etc. Hur kan man DÅ under rådande omständigheterna förvränga det till så? Bara för att vilseleda tv-tittarna – och sen kanske kommentera detta I någon paneldiskussion så att detta blir “SD:s fel”. Trots att gubben är SD-hatare..

OM tv4 hade varit ärliga hade de endast pratat om ett barnmisshandelsbrott. Men det låter väl inte tillräckligt dramatiskt? Särskilt när rubriken ändrades från “mordförsök”..
Citera
2015-11-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limetree

Jag "menar" eller påstådde ingenting,utan jag ställde frågor.Därav mina?? Så hur förväntar du dig att jag då skall kunna svara på din fråga hur jag menade??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in