2015-11-12, 17:57
Bannlyst
Tror inte någon har det som främsta motivation. Men finns säkert en hel del som ser det som en bonus.
Citera
2015-11-12, 18:09
Medlem
Hade en kvinlig gympa lärare som tafsade så fort hon fick cahnsen. Sportiga killar som skulle hoppa över en lite pall genom att hålla i dom i rumpan och kuken. Tjejer strunta hon i. De kunde ta rökpauser men fick vg ändå.

En manlig lärare inledde ett förhållande med en tjej som gick i 9:an. Hon kom ifrån ett trasigt hem så de jag kände inkl mina föräldrar tyckte egentligen det var bra att hon kom hemifrån.

2 historier om lärare som var sugna på elever under en tre årsperiod på en liten skola.
Citera
2015-11-12, 18:10
Medlem
Tvivlar starkt på att lärare skulle göra om sin utbildning för att ragga på småflickor
Citera
2015-11-12, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Du kommer med otroligt korkade påståenden utan någon som helst faktabas och han konfronterar dig för det.
Det betyder inte att han är lärare bara att han har sunt förnuft.
Då kan han först och främst sluta leka neger kuk och bete sig som vanliga svenskar, vilken jävla neger.
Citera
2015-11-12, 18:56
Medlem
Stakeholders avatar
Måste vara oerhört ovanligt. Tänk själv, man träffade tusentals elever och hundratals lärare. Hur många fall hörde man om? Tio? Och hur många var sanna? Ingen.

Tror nog snarare att knullandet skedde mellan lärarna än att eleverna skulle vara inblandade.
Citera
2015-11-12, 19:10
Medlem
Tropexs avatar
Lär ju förekomma. Men orka 4-5 års utbildning för lite ungkött...

Jag själv läste lärarprogrammet ett år innan jag hoppade av. Jag var då 24-25 år. Det var lite överväldigande ute på praktiken. Vissa tjejer var ju riktigt heta. Men som motivation för studierna? Knappast.

I somras raggade jag dock upp två 17-åringar, varav den ena jag låg med ett par gånger (jag är 27 idag). Det var nice. Men som sagt, man måste vara riktigt jävla kåt för att plugga flera år för fittans skull.
Citera
2015-11-12, 19:14
Medlem
RonnyRasks avatar
Hm, man går alltså en flerårig utbildning på universitetet, lägger ned oerhört mycket tid och pengar, för att kunna ligga med tonåringar? Låter inte så troligt. Måste väl finnas lättare och smidigare sätt isåfall. Typ försöka skaffa jobb som vaktmästare eller typ i skolcafeterian.
Senast redigerad av RonnyRask 2015-11-12 kl. 19:22.
Citera
2015-11-12, 19:16
Medlem
Skulle säga att det är en bonus i sammanhanget, att bli uppmärksammad och flirtad med av unga tjejer alltså.

Men att faktiskt ta steget till sex med någon som fortfarande är ens elev är så urbota korkat att en väldigt liten del lär ha det som motivation under utbildningen. Det händer, givetvis, män är män och ung fitta kan vara sjukligt frestande, men de allra flesta låter bli.

Det är ju överhuvudtaget en ganska kort tid detta är aktuellt, en utexaminerad lärare är i yngsta fall strax under 25 år gammal, under något decennium eller två kan detta vara aktuellt annat än i undantagsfall. När man passerat 40-45 lär det krävas att man hållt sig i riktigt bra form för att fungera för tonåringars fantasier.
Citera
2015-11-12, 19:21
Jag kan säga att de flesta lärare när de anställs vid ca ca 25 års ålder redan är stadgade och många har redan barn. Att leta partner bland eleverna är bland det dummaste man kan göra om man vill umgås normalt med kollegor och chefer. Elevens föräldrar brukar oftast ha starka synpunkter på dylika förhållanden och kan nog se till att "läraren" måste lämna orten..
Citera
2015-11-12, 19:24
Medlem
diannos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
Det är faktiskt så, jag ser det MYCKET svårt att en lärare blir en lärare pga det är såååå "roligt" jobb.

Jag tror en majoritet blir lärare för att utöva sin makt på elever för att få sex/förhållande, tror KNAPPAST man blir lärare för att det är ett roligt jobb, jag tror allvarligt INGEN tycker det är roligt att bli lärare där det finns 13-19 åriga tjejer om man inte har som avsikt att ragga/flirta.
Och det är därför fler kvinnor än män blir lärare eller? För att de är mer sugna på att ha sex/inleda förhållanden med tonåringar?
Citera
2015-11-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dianno
Och det är därför fler kvinnor än män blir lärare eller? För att de är mer sugna på att ha sex/inleda förhållanden med tonåringar?
Kvinnor är överlag mer utbildade än män när det kommer till studier.
Citera
2015-11-12, 19:33
Medlem
Machinerators avatar
Man brukar lugna sig med sånt efter 30. Sex är överskattat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in