2015-11-12, 15:51
Medlem
Tror dessa avarter mer utbildar sig till fritids/Förskolelärare, framförallt kvinnor som gillar att "ta" i barn. Blir alltid trumvirvlar när manliga förskolelärare visar sig vara pedofiler (med rätt) men tror mycket mörkas när kvinnor gör det.
Citera
2015-11-12, 16:25
Medlem
norrlandsguldares avatar
Jag har varit med om två manliga lärare som har betett sig olämpligt, en på högstadiet och en på gymnasiet. Läraren på högstadiet var bara äcklig och jag tror att han till och med fick sparken i slutändan. Han luktade ofta alkohol och ibland dök han inte upp på jobbet.

Min gymnasielärare anspelade ofta på sex, i synnerhet med mig. Förmodligen för att han visste att jag kunde ta sådant utan att få ett feministutbrott och skrika att han är ett äckel. Han brukade alltid be om ursäkt, säkerligen i hopp om att ingen skulle skvallra till rektorn. Det var dock ingen som hade gjort det hur som helst eftersom han var en väldigt skön och rolig lärare. Men olämpligt och oprofessionellt var det minsann!

Ingen av dem såg bra ut, båda var 50+.
Citera
2015-11-12, 16:45
Medlem
Svar på TS fråga i topic;

42 (fyra,tvåa).
Citera
2015-11-12, 16:49
Medlem
NeutronStars avatar
Jag kan bara tala av egen erfarenhet (är gymnasielärare i matematik/naturvetenskap):

Majoriteten av mina manliga lärarkollegor flirtar med de kvinnliga studenterna. Tjejerna använder sin sexighet för att få bättre betyg och andra fördelar. Detta vet alla manliga lärare och vi utnyttjar det. Det är dock inte så ofta flirtandet leder till en romans, själv har jag bara haft sex med två elever under mina åtta år som lärare.

Av de kvinnliga kollegorna däremot vet jag bara två som haft förhållanden med studenter (varav det ena var ett lesbiskt förhållande).

De flesta lärare ser nog mest flirtandet som en löneförmån och utbildar sig inte till lärare av enbart den anledningen utan snarare för att de inte kom in på någon annan universitetsutbildning.
Senast redigerad av NeutronStar 2015-11-12 kl. 16:51.
Citera
2015-11-12, 16:49
Medlem
Nivovics avatar
Varför skulle lärare utbilda sig till lärare? Känns lite onödigt.

Tror att det inte är så många, bara för att man har sett lärare "flirta" så betyder det inte att de är ute efter sex.
Många lärare vill känna sig uppskattade av sina elever, men eftersom åldersskillnaden är ganska stor så kan det vara svårt att få kemin att gå ihop. Därför försöker man vara så glad och trevlig som möjligt mot vissa elever som är glada och trevliga tillbaka (vilket ofta är tjejer).

Självklart finns det lärare som faktiskt är sexuellt intresserade av sina elever och flirtar lite grand, men skulle aldrig ta det till nästa nivå.
Skulle vara intressant om det fanns någon statistik om detta så att man slipper gissa?
Citera
2015-11-12, 17:02
Medlem
Det gick rykten om att en lärare hade legat med en elev på min gamla skola för att hon skulle få högre betyg, detta var på gymnasiet dock men.

Om han utbildade sig just för att ligga med kvinnliga elever en gång i tiden kan jag inte svara på!
Citera
2015-11-12, 17:26
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
Du kanske själv är lärare? Känner du dig träffad?
Du kommer med otroligt korkade påståenden utan någon som helst faktabas och han konfronterar dig för det.
Det betyder inte att han är lärare bara att han har sunt förnuft.
Citera
2015-11-12, 17:32
Medlem
RiverStyxs avatar
En gammal flickvän jag hade på gymnasiet var involverad sexuellt med en av sina lärare när hon gick på högstadiet. Hon var IOFS väldigt... välutvecklad redan då och hon hade inga problem alls med detta efteråt. Snarare var det jag som blev sotis när jag fick höra om det, hon såg det som en erövring.

Han kan ha varit kring 30 och hon 15 när de hade sin romans. Exakt hur deras relation var fick jag aldrig reda på men att de knullade vet jag.

Utöver detta hade jag själv en praktikant från lärarhögskolan på mina tyskalektioner i 9:an som var liiiite väl förtjust i mig. Vet inte om jag hade kunnat knulla henne men det kändes definitivt så. Dock ville jag inte (för hon var för ful) så det hände aldrig något.

Så visst, sex mellan elev-lärare är nog inte helt ovanligt. Men att folk skulle söka till lärarhögskolan av just den orsaken är nog mindre vanligt.
Citera
2015-11-12, 17:42
Bannlyst
Haha tvivlar på att de är många som vågar ta steget till sex. Mycket flirt har man själv fått ta del, speciellt från en het lärarinna i högstadiet.
Citera
2015-11-12, 17:45
Medlem
Kalle81s avatar
Jag tror att de flesta väljer att bli lärare för att de brinner för ämnet, undervisning och utveckling.

Jag skulle nog sätta en större varning för annan personal.

Varför väljer man att bli vaktmästare, syokonsulent, kurator eller mattant?
Citera
2015-11-12, 17:46
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
Det är faktiskt så, jag ser det MYCKET svårt att en lärare blir en lärare pga det är såååå "roligt" jobb.

Jag tror en majoritet blir lärare för att utöva sin makt på elever för att få sex/förhållande, tror KNAPPAST man blir lärare för att det är ett roligt jobb, jag tror allvarligt INGEN tycker det är roligt att bli lärare där det finns 13-19 åriga tjejer om man inte har som avsikt att ragga/flirta.

Man blir lärare för att man vill utbilda.
Citera
2015-11-12, 17:48
Bannlyst
Jag jobbar som lärare för att jag gillar att lära ut och jag är kunnig inom mitt ämne.
Sen tjänar jag helt ok och har väldigt mycket ledigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in