• 1
  • 2
2015-11-12, 13:40
Medlem
Hur många lärare utbildar sig till lärare för att få sex/förhållande av 13-19 åriga tjejer? Jag kommer ihåg själv då jag gick på högstadiet/gymnasiet, det fanns riktigt bra lärare som inte flirtade/raggade, sedan fanns den andra halvan av lärare som raggade/flirtade på attraktiva elever, förväntar dom sig att det ska leda till förhållande eller sex?

Hur många lärare raggar/flirtar med elever nuförtiden, det känns oerhört vanligt bland manliga lärare, vad förväntar sig lärarna som raggar på dessa elever? Hur tänker dom?

En lärare får gärna berätta.
Citera
2015-11-12, 14:09
Medlem
hade en kvinnlig lärare i 9ian som flirta med killar
Citera
2015-11-12, 14:13
Medlem
lighten-ups avatar
Det är nog fler än vad man vill tro som har detta som motivation när de söker sig till att bli lärare. Det finns ju t.o.m. s.k. dagispedofiler.
Citera
2015-11-12, 14:19
Medlem
Herrcykels avatar
Var en elev som blev tillsammans med sin lärare på min gymnasieskola. Han var 55 och hon 18. Läraren fick sparken, men tror att de fortfarande är tillsammans...
Citera
2015-11-12, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Det är nog fler än vad man vill tro som har detta som motivation när de söker sig till att bli lärare. Det finns ju t.o.m. s.k. dagispedofiler.
Det är faktiskt så, jag ser det MYCKET svårt att en lärare blir en lärare pga det är såååå "roligt" jobb.

Jag tror en majoritet blir lärare för att utöva sin makt på elever för att få sex/förhållande, tror KNAPPAST man blir lärare för att det är ett roligt jobb, jag tror allvarligt INGEN tycker det är roligt att bli lärare där det finns 13-19 åriga tjejer om man inte har som avsikt att ragga/flirta.
Citera
2015-11-12, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
Det är faktiskt så, jag ser det MYCKET svårt att en lärare blir en lärare pga det är såååå "roligt" jobb.

Jag tror en majoritet blir lärare för att utöva sin makt på elever för att få sex/förhållande, tror KNAPPAST man blir lärare för att det är ett roligt jobb, jag tror allvarligt INGEN tycker det är roligt att bli lärare där det finns 13-19 åriga tjejer om man inte har som avsikt att ragga/flirta.

Haha, det är förfan synd om dig ditt jävla mongo. "Majoriteten" raggar inte på sina elever. Däremot kan småflickorna 16-19 vara väldigt flörtiga av sig. Det är dock inget läraren kan rå för.
Citera
2015-11-12, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Haha, det är förfan synd om dig ditt jävla mongo. "Majoriteten" raggar inte på sina elever. Däremot kan småflickorna 16-19 vara väldigt flörtiga av sig. Det är dock inget läraren kan rå för.
En knapp majoritet skulle jag påstå... Runt 55% kanske, resterande 45% utbildar sig till det för att dom har inget alternativ, jobba på konsum/ica eller lärare? Pest eller kolera?
Citera
2015-11-12, 14:49
Medlem
Citat:
Hur många lärare raggar/flirtar med elever nuförtiden, det känns oerhört vanligt bland manliga lärare, vad förväntar sig lärarna som raggar på dessa elever?
Varför riktar du frågan till hur män gör, varför inte vad kvinnor gör? Att det finns många kvinnor som är pedofiler och jagar småpojkar är ingen nyhet. Av din frågeställning framgår det att du är feminist och hatar män!
Citera
2015-11-12, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Varför riktar du frågan till hur män gör, varför inte vad kvinnor gör? Att det finns många kvinnor som är pedofiler och jagar småpojkar är ingen nyhet. Av din frågeställning framgår det att du är feminist och hatar män!
Jag är kille och inte feminist. Långt ifrån... Ja det finns tjejer som gör likadant, men långt ifrån lika mycket som män gör det... Det kan du inte förneka.
Citera
2015-11-12, 14:55
Medlem
Citat:
En knapp majoritet skulle jag påstå... Runt 55% kanske, resterande 45% utbildar sig till det för att dom har inget alternativ, jobba på konsum/ica eller lärare? Pest eller kolera?

Med samma vetenskapliga grund påstår jag att 95% av dina hjärnceller förlorades när du tappades som barn.
Citera
2015-11-12, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Med samma vetenskapliga grund påstår jag att 95% av dina hjärnceller förlorades när du tappades som barn.
Du kanske själv är lärare? Känner du dig träffad?
Citera
2015-11-12, 15:08
Medlem
Jag tror att fantasin flödar för väldigt många av er just nu. Jag är lärare på högstadiet, 27 år gammal och ser mycket bra ut. Jag vet att det talas om mig bland tjejerna på högstadiet och det är en hel del blickar. Men aldrig någonsin skulle jag få för mig att agera på det där, det går emot allt jag står för när jag utövar min profession.

Har aldrig tänkt tanken att någon av mina kollegor skulle göra det heller. Nej, jag tror det är en försvinnande liten andel som tänker så.
Senast redigerad av G.Orwell 2015-11-12 kl. 15:11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in