2008-07-05, 22:21
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Hörru Saida-Sonny, det är fortfarande inte svårt att gissa att folk över 80 dör.
Tja, Sonny är i alla fall vad jag minns den ende i den här tråden som har gissat att Jessie skulle ställa tofflorna innan årsskiftet. Själv trodde jag i alla fall inte att det var givet, som Sonny var snar att påpeka.

Citat:
Denna tråd är inte en tävling!
I någon mån är den faktiskt det. Fast om det ska bli rättvist ska man givetvis både dela ut poäng för rätta gissningar och dra ifrån poäng för felaktiga, så att inte den som gissar hej vilt på alla 80+-åringar han kan tänka på vinner bara av den simpla anledningen att han har gjort fler gissningar än alla andra.
2008-07-06, 22:45
Medlem
Imzadis avatar
Läste just att skådespelerskan och revyartisten Agneta Prytz har dött. Vet inte om ni hade henne på eran lista men hon var ju ändå 91.

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=431422
2008-07-07, 01:16
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imzadi
Läste just att skådespelerskan och revyartisten Agneta Prytz har dött. Vet inte om ni hade henne på eran lista men hon var ju ändå 91.

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=361&a=431422
Ärligt talat så visste jag faktiskt inte ens vem hon var. Hon kan inte ha varit så där jätte känd, annars får jag ta och skämmas rejält för att ha missat detta.
2008-07-07, 09:54
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Ärligt talat så visste jag faktiskt inte ens vem hon var. Hon kan inte ha varit så där jätte känd, annars får jag ta och skämmas rejält för att ha missat detta.
Hon är morsan i "Repmånad" som räknar tårna på Lasse Åberg. Hon har en av sveriges längsta meritlistor från teatrar, filmer, radio och TV. Medverkade i "utavandrar"-filmerna, "Picassos äventyr", "kvarteret korpen" för att nämna några.
Jobbade hos Karl Gerhard och Kar de Mumma. Hon var gift med taterchefen och regissören Gösta Folke som dog för en månad sen.
2008-07-07, 10:06
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Hon är morsan i "Repmånad" som räknar tårna på Lasse Åberg. Hon har en av sveriges längsta meritlistor från teatrar, filmer, radio och TV. Medverkade i "utavandrar"-filmerna, "Picassos äventyr", "kvarteret korpen" för att nämna några.
Jobbade hos Karl Gerhard och Kar de Mumma. Hon var gift med taterchefen och regissören Gösta Folke som dog för en månad sen.
Då var det själva sjutton att hon lyckats vara en sådan doldis på senare tid, och ännu mer märkligt att hennes död inte uppmärksammats ännu mer i medierna.
2008-07-07, 17:06
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Det beror på, hur "känd" måste personen vara i så fall? Martin Ljung känns frestande att nämna men han verkar vara vid rätt så god vigör, enligt vad jag hört om honom. Sickan Carlsson och Sif Ruud har jag inte hört någonting om på jättelänge så jag vet inte hur deras häslotillstånd är, men annars kan de vara tänkbara alternativ.

På tal om gamla svenska skådespelerskor har vi ju också Anna-Lisa Ericsson som har passerat 90-strecket med några år.

En annan är ju Ingrid Luterkort som fyllde 98 senast. Eller Barbro Kollberg 91.
De verkar dock ganska pigga. Barbro Kollberg gjorde en roll i en film så sent som 2004 (Så som i himmelen), men vid dessa höga åldrar kan man ju dö enbart av ålderdom.
2008-07-07, 19:41
Bannlyst
Vilka kändisar ligger inför döden?

Citat:
Ursprungligen postat av Crap_Fucks_Crap
Jag tror Fredrick Federley kommer att ta sitt liv innan jul! Tippar på en överdos av mammas psykofarmaka. Anledningen kommer inte att vara som alla tror att han gjorde bort sig och blev Sveriges svar på Quisling utan han kommer inte att kunna acceptera att han är ett resulat av mammas våltäkt på en oskyldig sopgubbe.
Fint, hoppas verkligen du får rätt. Vi är nog rätt många som vill pissa på den där jävla bögstekarens grav.
2008-07-07, 21:26
Bannlyst

Hur är det med den gamle schweiziskfödde konstnären Hans Arnold egentligen? Har inte hört nåt om honom på länge och han borde vara i 80-års åldern.

För några år sedan kunde man läsa att Airwolf-stjärnan Jan-Michael Vincent var svårt sjuk och inte hade långt kvar men sedan har det varit tyst. Nån som vet?
2008-07-07, 23:40
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin_Shadowes
Hur är det med den gamle schweiziskfödde konstnären Hans Arnold egentligen? Har inte hört nåt om honom på länge och han borde vara i 80-års åldern.
Fyllde 83 i april (om man får tro Wikipedia). Månaden därefter var han närvarande vid vernissagen på en utställning i Alingsås av hans teckningar:
http://www.alingsastidning.se/sokres...sa.asp?id=2015

Citat:
För några år sedan kunde man läsa att Airwolf-stjärnan Jan-Michael Vincent var svårt sjuk och inte hade långt kvar men sedan har det varit tyst. Nån som vet?
Du menar bilolyckan som han lär ha överlevt?
2008-07-08, 01:08
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Svårt sjuk? Nja, hen bröt väl nakcen med det var aslänge sedan och jag tror inte det var så illa som det lät. Ozzy Ozbourne har också brutit nacken utan att det gett synliga men. I dessa fall har det nog snarare rört sig om en "bruten nacke" i form av en sprika i kotan eller så, inte som Christopher Reeve-bruten ryggrad.

I J-M Vincents fall så är nog hans stora hälsofara snarare alkoholmissbruket, vilket troligen är den främsta anledningen till att vi inte ser röken av honom numera.

En annan lirare som vi inte sett till på ännu längre är Ken Wahl, som var mycket känd skådis på 80-talet (bland annat från serien "Wiseguy" och flertalet stora Hollywood filmer, som "Fort Apache") och tillika kvinnofavorit. I hans fall kan man verkligen fråga sog huruvida han faktiskt fortfarande lever då han inte gett ifrån sig några livstecken alls de senaste decennierna. Han var också inblandad i en olycka vill jag minnas (tror det var motorcyckelolycka) varti han skadade ryggen och ådrog sig kroniska smärtbesvär. Tror även det var ett av det sista man hörde ifrån honom. Någon som vet vad som hänt med denne bortglömde skådis, och om hans hälsotillstånd förbättrats?
2008-07-08, 10:40
Bannlyst

Förresten hur är det med George Martin egentligen, har inte han börjat tackla av rätt bra på senare år? Eller var det kanske bara hörseln det gällde men han måste vara rätt gammal.
2008-07-08, 12:14
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Förresten hur är det med George Martin egentligen, har inte han börjat tackla av rätt bra på senare år? Eller var det kanske bara hörseln det gällde men han måste vara rätt gammal.
Tror den femte Beatlen (rätt många som delar det epitetet förresten) är rätt ok. Han gjorde väl sorti förra året då han släppte sin sista "Wall of sound"-fria samling med Beatlesinspelningar? Har inte hört någonting om honom sedan dess, men han torde vara i 80-årsålderna nu.

Hur är det men en annan femte Beatle, Pete Best? Han har ju som sagt varit själmordsbenägen tidigare i sin ungdom, får hoppas att han slutat med de dumheterna nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in