2008-07-18, 15:20
Medlem
BalleAnkas avatar
Nelson Mandela

fyller 90 idag.
2008-07-18, 15:33
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
fyller 90 idag.
Han verkar emellertid vara i god vigör så jag tror nog han klarar sig året ut åtminstone.

"Wonder Woman" Lynda Carter, däremot, har nu gått ut med sina alkoholmissbrukspoblem: http://www.people.com/people/article...210555,00.html

Hur pass allvarligt det är, eller om det är fara för hennes liv förtäljer inte historien.
2008-07-20, 23:06
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Vill lägga till ytterligare ett namn på listan över de som jag har på känn hänger löst, nämligen sektledaren Sun Myung Moon för den välkända "Moonsekten". Har hört att han troligen inte har långt kvar.
2008-07-20, 23:08
Medlem
rejmarNs avatar
Orkar inte läsa igenom hela tråden, men Per Oscarsson kan inte ha långt kvar?
Han har säkert nämnts 1000 gånger redan.
2008-07-21, 19:23
Medlem
Grantzs avatar
Patrick Swayze ser oförskämt pigg ut för att vara död...
Nåja, frisk är han ju inte, men jag är förvånad över hur bra han ser ut att må på denna bild:

http://img.perezhilton.com/wp-content/uploads/2008/07/orphea_2008j2_swayze_npg_01__oPt.jpg

Mer från Perez: http://perezhilton.com/2008-07-21-looking-good-6
2008-07-21, 19:37
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Patrick Swayze ser oförskämt pigg ut för att vara död...
Nåja, frisk är han ju inte, men jag är förvånad över hur bra han ser ut att må på denna bild:

http://img.perezhilton.com/wp-conten...pg_01__oPt.jpg

Mer från Perez: http://perezhilton.com/2008-07-21-looking-good-6
Lägg märke till att han döljer sig bakom solbrillor och keps (begynnande håravfall??). Tror dessvärre att Swayze försöker lura sig själv. "Mirakelkille"? Högst tveksamt. Killen har ju trots allt bukspottsköttelcancer, varför skulle hans fall vara annorlunda än någon av de andra patienterna som har denna, nästan 100% dödliga, sjukdom? Fast det är ju klart att det är roligt för honom om han verkligen känner sig bättre så att han kan göra det han vill den sista tiden och slipper lida.
2008-07-22, 00:09
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Lägg märke till att han döljer sig bakom solbrillor och keps (begynnande håravfall??). Tror dessvärre att Swayze försöker lura sig själv. "Mirakelkille"? Högst tveksamt. Killen har ju trots allt bukspottsköttelcancer, varför skulle hans fall vara annorlunda än någon av de andra patienterna som har denna, nästan 100% dödliga, sjukdom? Fast det är ju klart att det är roligt för honom om han verkligen känner sig bättre så att han kan göra det han vill den sista tiden och slipper lida.

Har kollat lite på olika sidor, cancerfonden, radiumhemmet lite olika Brittiska sidor m.fl.
Anledningen till den höga dödligheten vid bukspottskörtelcancer är att den ofta upptäcks i ett sent skede.
Upptäcks den dock i ett tidigt skede är progonosen istället god, t.o.m. mycket god.
Operation följt av strålning och medicinering ger ett mycket gott resultat.
De senaste åren har forskningen runt just denna cancerform gjort stora framsteg.
Kanske är det så att Swayze menar på att han är mirakelmannen för att cancern upptäcktes i tid...Säger inte att det är så, men kan vara så..
2008-07-22, 01:26
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Har kollat lite på olika sidor, cancerfonden, radiumhemmet lite olika Brittiska sidor m.fl.
Anledningen till den höga dödligheten vid bukspottskörtelcancer är att den ofta upptäcks i ett sent skede.
Upptäcks den dock i ett tidigt skede är progonosen istället god, t.o.m. mycket god.
Operation följt av strålning och medicinering ger ett mycket gott resultat.
De senaste åren har forskningen runt just denna cancerform gjort stora framsteg.
Kanske är det så att Swayze menar på att han är mirakelmannen för att cancern upptäcktes i tid...Säger inte att det är så, men kan vara så..
Vad som tyder på att den inte upptäcktes i ett tidigt stadium är att cancern spritt sig till andra delar av kroppen och att de t.o.m. blev tvungna att operera bort en stor del av hans magsäck. Bukspottskötelcancer brukar i regel aldrig heller upptäcka på ett tidigt stadium då den inte ger några symptom förrän det är för sent, och den är visst väldigt svår att upptäcka på röntgen.

Jag har hört att det i princip nästan ska till att läkaren opererar i området av annan anledning och därmed "råkar" se förändringarna med sina egna ögon. Som sagt, bara vad jag hört.
2008-07-22, 01:59
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Vad som tyder på att den inte upptäcktes i ett tidigt stadium är att cancern spritt sig till andra delar av kroppen och att de t.o.m. blev tvungna att operera bort en stor del av hans magsäck. Bukspottskötelcancer brukar i regel aldrig heller upptäcka på ett tidigt stadium då den inte ger några symptom förrän det är för sent, och den är visst väldigt svår att upptäcka på röntgen.

Jag har hört att det i princip nästan ska till att läkaren opererar i området av annan anledning och därmed "råkar" se förändringarna med sina egna ögon. Som sagt, bara vad jag hört.

Det jag har fetat i citatet stämmer tydligen inte längre. Man har blivit betydligt bättre på att upptäcka denna cancerform.

Sedan, bara att de valt att operera honom tyder på att de ger honom goda chanser.
Jag har i ärlighetens namn inte läst på mycket om Swayze, men bara det att han är opererad är ett GOTT tecken...Så mycket förstod jag av att läsa om bukspottskörtelcancer.
Att läkarna tycker det är lönt att operera är BRA...Så kanske han grejar biffen ändå...
2008-07-22, 02:10
Medlem
Michael Caines avatar
Tydligen mår Patrick bra!

Jag har aldrig träffat honom, men njutit av hans skådespeleri o dans. (Nobobody puts Baby in the corner - klassiker!)

Skönt om han mår bättre nu. Sonny Crockett har - med viss rätt - haft åsikter om PS, men bör nog inse att PS grejar året ut, (För foton ur tidningar o artiklar är väl lika värda när det det gäller sanning eller osanning? Senaste bilden sóm jag såg om PS var i E-pressen eller a-bladet. Men det var ju som
i nättidningar - där - enligt nätet mådde han bättre - o medikationen verkade fungera ) VEM FAN VET EGENTLIGEN?
HAN DÖR/AVLIDER EN DAG punkt slut. SONNY CROCKETT kommer med all säkerhet att berätta det för oss så fort som möjligt.

Merparten av "nyheterna" är ju mest bekräftelser på fakta!

Jag tror att Michael Caine går vidare år...

M.C.
2008-07-22, 05:51
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
bara att de valt att operera honom tyder på att de ger honom goda chanser.
Jag har i ärlighetens namn inte läst på mycket om Swayze, men bara det att han är opererad är ett GOTT tecken...
Mja, de opererar ju även patienter med olika typer av långt framskriden, obotlig cancer, till och med patienter som bara har några månader kvar att leva, för att dessa ska få ökad livskvalitet under den lilla tid de har kvar, eller för att deras liv ska bli någon månad längre. Så operationen är inget tecken på att Swayze inte är döende.
2008-07-22, 05:53
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
fyller 90 idag.
Ja, inte illa för en kille som har suttit 27 år i ett säkert mycket ohälsosamt fängelse.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in