2009-05-29, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BalleAnka
Daniel Westling?
25% av alla transplanterade njurar pajar inom 5 år
2009-05-29, 10:22
Medlem
douloureuses avatar
Patrick Swayze?
Långt gången testikelcancer om jag minns rätt... kan ha varit prostatadito också.
2009-05-29, 15:45
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av douloureuse
Patrick Swayze?
Långt gången testikelcancer om jag minns rätt... kan ha varit prostatadito också.

God morgon, yxskaft!
Du trodde väl ändå inte att du var först med "nyheten" om att Swayze har cancer??!
Det här är Flashback, inte Aftonbladet. M.a.o. här finns nyheterna först... (Ibland redan innan de har hänt.)
2009-05-29, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
God morgon, yxskaft!
Du trodde väl ändå inte att du var först med "nyheten" om att Swayze har cancer??!
Det här är Flashback, inte Aftonbladet. M.a.o. här finns nyheterna först... (Ibland redan innan de har hänt.)

Ja, han har väl varit döende i månader nu (diagnos i jan 2008). Trodde inte någon kunde ha missat det.

För övrigt är det pancreascancer han har (bukspottkörteln) och det som väl är förvånande är väl att han lyckats hålla sig vid liv så länge som han har. Prognosen vid pankreascancer är mycket dålig med en femårsöverlevnad på endast 5%.
2009-05-29, 16:27
Medlem
Basse Lerghagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dotty
Ja, han har väl varit döende i månader nu (diagnos i jan 2008). Trodde inte någon kunde ha missat det.

För övrigt är det pancreascancer han har (bukspottkörteln) och det som väl är förvånande är väl att han lyckats hålla sig vid liv så länge som han har. Prognosen vid pankreascancer är mycket dålig med en femårsöverlevnad på endast 5%.

swayze kanske tillhör de där 5 procenten.

Kung Daniel af Ockelbo är en ny bubblare här i tråden, hade det inte varit för faderns välvilja hade han antagligen varit död nu.

Märk väl att det ökade intresset för donationer endast gäller avlidna, även om man i levande tillstånd vill donera sin njure till Daniel, så är det inte tillåtet, man måste vara släkt.
2009-05-29, 16:30
Medlem
douloureuses avatar
Citat:
God morgon, yxskaft!

Ja ursäkta. Det är en given nyhet, förstår jag, eftersom det handlar om kändisar och t o m jag vet det.
Och dessutom hade jag fel sorts cancer. Stupid me
2009-05-29, 18:26
Medlem
Bull-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
25% av alla transplanterade njurar pajar inom 5 år
Å andra sidan finns det folk som lever med njurdialys i decennier så Westling platsar knappast här än om hans kropp avstöter den transplanterade njuren.
2009-05-29, 20:12
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av douloureuse
Ja ursäkta. Det är en given nyhet, förstår jag, eftersom det handlar om kändisar och t o m jag vet det.
Och dessutom hade jag fel sorts cancer. Stupid me

Det är lugnt, alla har vi fel någon gång.
Fråga "Saida-Sonny", vad jag vet så lever Hasse Alfredsson fortfarande...
2009-05-29, 20:59
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Det är lugnt, alla har vi fel någon gång.
Fråga "Saida-Sonny", vad jag vet så lever Hasse Alfredsson fortfarande...
Det är ju det, att om man gissar att nån ska dö, så får man ju trots allt rätt - förr eller senare. Frågan är bara om man själv är i livet och får uppleva det.

För övrigt vill jag bara tillägga att jag saknar Sonny.
2009-05-30, 00:27
Medlem
reinkarnerads avatar
Den gamle stjärnadvokaten Henning Sjöström fyller 87 i år. Ett par år gamla rapporter beskriver den forne så vitale rättskämpen som en numera tämligen skröplig gubbe. Sannolikt ligger han på sitt yttersta i den flotta lägenheten vid Strandvägen.
2009-05-30, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
swayze kanske tillhör de där 5 procenten.

Kung Daniel af Ockelbo är en ny bubblare här i tråden, hade det inte varit för faderns välvilja hade han antagligen varit död nu.

Märk väl att det ökade intresset för donationer endast gäller avlidna, även om man i levande tillstånd vill donera sin njure till Daniel, så är det inte tillåtet, man måste vara släkt.

Han har fått gå på dialys vilket gör att han inte hade dött än på ett par år.
2009-06-03, 00:09
Medlem
Min brors kusins avatar
Danny LaRue

http://news.bbc.co.uk/1/hi/entertainment/8077329.stm

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här