2008-05-25, 13:41
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Prognosen för Ted Kennedy är riktigt dålig: http://en.wikipedia.org/wiki/Glioma#Prognosis

Döden är dessvärre oundviklig med hans cancertyp, som är obotlig. Nu är frågan vem som har mest tid kvar i livet, han eller Patrick Swayze? Vilken av dessa cancertyper kan betecknas som "värst"?
2008-05-27, 09:24
Medlem
laserlasses avatar
Sydney Pollack död

http://edition.cnn.com/2008/SHOWBIZ/....ap/index.html
http://www.expressen.se/noje/1.11759...pollack-ar-dod
2008-05-27, 12:49
Medlem
Grantzs avatar
Gissa om en viss Miami Vicesnut kommer slå på stora Saidatrumman snart och ifrågasätta varför vi simpla människor inte tror på han innan det är försent.
2008-05-27, 12:57
Medlem
Mr.Zebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dino999
Såg nyss en lista på Hollywoodskådespelare som har toppat 90 år, flera av dem är jag faktiskt överraskad att se att de fortfarande är vid liv. Andra kunde jag inte tro att de var så gamla.

Karl Malden är 96 år gammal, Harry Morgan (Colonel Potter i "MASH") är 94.
Eli Wallach ("Den onde, den gode, den fule") är 92.
Olivia de Havilland är 91 och hennes syster Joan Fontaine är ett år yngre.
Kirk Douglas, Ernest Borgnine, och Zsa Zsa Gabor är alla 91.

Fler som fyllt 90: Lena Horne, George Gaynes (Lassard i "Polisskolan"), Mel Ferrer och John Forsythe (Blake Carrington i "Dynastin").

kul när de gamla ligger i och kämpar...

kan påpekas att de mer eller mindre aktiva... mel ferrer inte gjort något sedan 1997 och det sista som john forsythe gjort var rösten till charlie i charlies änglar...(dock har han fått tjocktarms cancer 2006, enligt IDMB)

men ernest borgnine och eli wallach still going, de har var, gjort ca 20 titlar sedan 2003 och har film eller tv under produktion... dock verkar eli lite gaggig, men man kan alltid hoppas på att det var han karaktär som skulle vara så... såg han i studio60 sunset...

har läst i denna tråd att sydney pollack skulle vara dålig, men ville inte tro på det, då jag tycker han vart produktiv både som skådis och regissör den senaste tiden... men idag kom beskeded, han är död...
rip sydney...
2008-05-27, 16:23
Medlem
Mr.Zebs avatar
vill bara flika in med en sak...

då gubben har diskuterats flitigt här i tråden och hans död har förutspåtts sedan lång tid tillbaka...

idag i rapport visades priscermonin för piraten priset... och prisutdelare var hasse alfredsson... tyckte att han såg rätt pigg ut...
2008-05-27, 16:27
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
vill bara flika in med en sak...

då gubben har diskuterats flitigt här i tråden och hans död har förutspåtts sedan lång tid tillbaka...

idag i rapport visades priscermonin för piraten priset... och prisutdelare var hasse alfredsson... tyckte att han såg rätt pigg ut...
Vad säger Sonny om det? Hur går det med din säkra källa om Hasses säkra död?

För övrigt var han intervjuad i SvD i fredags. En pinfärsk bild alltså. Visst börjar han se lite äldre ut, men döende? Knappast.

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter...el_1280725.svd
Senast redigerad av Kingen_king 2008-05-27 kl. 16:31.
2008-05-27, 16:31
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
http://edition.cnn.com/2008/SHOWBIZ/....ap/index.html
http://www.expressen.se/noje/1.11759...pollack-ar-dod

Även Robin Bailey har avlidit (dock var han nog inte så jättekänd.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Robin_Bailey

Trummis i Sven-Ingvars, det sägs att han valde Sven-Ingvars och Sverige istället för Beatles och världen, dock verkar de inte finnas någon sanningshalt i det.

Enligt aftonbladets papptidning var det en sjukdom som slog ut organen i magen ett efter ett.

Har läst lite i tråden, har det kommit något nytt om Ted Kennedy?
2008-05-27, 18:57
Medlem
Walkers avatar
Skulle också inflika att Hasse Alfredsson delade ut Piratenpriset. I tv såg han ut att vara i bra form för sin ålder, visst är han åldrad men såg knappast döende ut.

Kan tillägga en annan aktuell Hasse-iaktagelse. Förra veckan gjorde Veronica DiMaggio (jo det är sant) en intervju med honom i Svenska Dagbladet. Fanns ingen antydan om den "närliggande döden" i vare sig hans svar eller bilderna i tidningen.
2008-05-27, 23:48
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Gissa om en viss Miami Vicesnut kommer slå på stora Saidatrumman snart och ifrågasätta varför vi simpla människor inte tror på han innan det är försent.
Och nu är det just det.... för sent alltså, och vem hade ÅTERIGEN rätt????Inlägget nedanför ditt sammanfattar problematiken ganska bra tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
kul när de gamla ligger i och kämpar...

kan påpekas att de mer eller mindre aktiva... mel ferrer inte gjort något sedan 1997 och det sista som john forsythe gjort var rösten till charlie i charlies änglar...(dock har han fått tjocktarms cancer 2006, enligt IDMB)

men ernest borgnine och eli wallach still going, de har var, gjort ca 20 titlar sedan 2003 och har film eller tv under produktion... dock verkar eli lite gaggig, men man kan alltid hoppas på att det var han karaktär som skulle vara så... såg han i studio60 sunset...

har läst i denna tråd att sydney pollack skulle vara dålig, men ville inte tro på det, då jag tycker han vart produktiv både som skådis och regissör den senaste tiden... men idag kom beskeded, han är död...
rip sydney
...

Jag vet att man så gärna vill tro att dessa kändiar är superhjältar som kommer att finnas bland oss i tid och evighet, men så är det inte, och vi kommer aldrig att lära oss att uppskatta dem fullt ut förrän de tagits bort från oss. Därför tycker jag att det är dags för oss att omvärdera våra fördomar gentemot dessa och inse att en del av dem har kortare tid kvar bland oss än vi anat.

Det sagt om det, så tycker jag att Pollacks fall just bevisar hur det ligger till hos media. En del kändisars sjukdomar får ett stort uppbåd i tidningarna (som exempelvis nu senast Swayze, men också George Harrison, Michael Landon, Linda McCartney etc) medan andra paserar i det närmaste obemärkt förbi och lider i tysthet (som Sydney Pollack, Paul Newman, John Forsythe, Milton Berle, Roy Schneider etc). Pollacks karriär sträckte sig dessutom längre än Swayze och han var känd för sitt skådespeleri såväl som regissör och producent. Vet ej om bristen på uppmärksamhet berott på Pollacks eget önskemål eller om det är så att Swayze & Dirty Dancing trots allt fortfarande tilltalar ungdomsgenerationen? För Swayze var sannerligen en pionjär inom dansfilmen på ett sätt som väldigt få lyckats mäta sig med.
2008-05-28, 00:15
Medlem
Grantzs avatar
Problemet jag (och säkerligen fler här) har, är att du ständigt försöker få det att låta som att DU förutspår folks ohälsa.
Det är inte svårt att läsa på cnn eller andra sidor om folk som är sjuka,
så sluta upp med dina försök att verka som någon siare!
Tror du verkligen att någon går på ditt trollande?

Hur mår Hasse och Lilian då, Saida-Sonny?
2008-05-28, 13:33
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Problemet jag (och säkerligen fler här) har, är att du ständigt försöker få det att låta som att DU förutspår folks ohälsa.
Det är inte svårt att läsa på cnn eller andra sidor om folk som är sjuka,
så sluta upp med dina försök att verka som någon siare!
Tror du verkligen att någon går på ditt trollande?

Hur mår Hasse och Lilian då, Saida-Sonny?
Har aldrig sagt jag "förutspått" någonting, (men jag har dock en del insider info som jag enligt bästa förmåga försöker vidareförmedla när jag får tillfälle). Däremot så är jag benägen att inse fakta och påpekar uppgifter inför en kändis närkommande bortgång. Det rör sig i de flesta fall om konkreta uppgifter som jag i förekommande fall länkar till, men trots detta finns det en del som vägrar inse fakta och ändå argumenterar emot till absurdum. Prima exempel på detta är exempelvis Suharto-fallet som jag nämt flera gånger tidigare, där gubben låg på dödsbädden och drog sina sista andetag samtidigt som någon på forumen påstod att han hade allt hopp i världen och att han förmodligen skulle upp och hoppa snart igen. Detta på fullaste allvar och inte avsett som ironiskt skämt.

Jag har FLERA gånger tagit upp Hasse Alfredson invändningarna och upprepar det jag hittills sagt, jag SKA ta kontakt med minkälla och reda ut det här, förvissa er om att jag är minst lika nyfiken som ni är på detta. Det är dock inte det lättaste i världen då min källa är en väldigt upptagen person och inte har mycket tid till sitt förfogande, och jag har själv haft fullt upp den senaste tiden, oroa er inte, men jag *ska* ta tag i det här!
2008-05-28, 19:22
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett

Jag har FLERA gånger tagit upp Hasse Alfredson invändningarna och upprepar det jag hittills sagt, jag SKA ta kontakt med minkälla och reda ut det här, förvissa er om att jag är minst lika nyfiken som ni är på detta. Det är dock inte det lättaste i världen då min källa är en väldigt upptagen person och inte har mycket tid till sitt förfogande, och jag har själv haft fullt upp den senaste tiden, oroa er inte, men jag *ska* ta tag i det här!
Jag är inte det minsta nyfiken eftersom han uppenbarligen gör offentliga framträdanden, ställer upp på intervjuer samt driver ett bolag för ljudböcker så är ju saken biff. Hasse blir äldre men är inte döende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in