Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Gissa om en viss Miami Vicesnut kommer slå på stora Saidatrumman snart och ifrågasätta varför vi simpla människor inte tror på han innan det är försent.

Och nu är det just det.... för sent alltså, och vem hade ÅTERIGEN rätt????Inlägget nedanför ditt sammanfattar problematiken ganska bra tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Zeb
kul när de gamla ligger i och kämpar...
kan påpekas att de mer eller mindre aktiva... mel ferrer inte gjort något sedan 1997 och det sista som john forsythe gjort var rösten till charlie i charlies änglar...(dock har han fått tjocktarms cancer 2006, enligt IDMB)
men ernest borgnine och eli wallach still going, de har var, gjort ca 20 titlar sedan 2003 och har film eller tv under produktion... dock verkar eli lite gaggig, men man kan alltid hoppas på att det var han karaktär som skulle vara så... såg han i studio60 sunset...
har läst i denna tråd att sydney pollack skulle vara dålig, men ville inte tro på det, då jag tycker han vart produktiv både som skådis och regissör den senaste tiden... men idag kom beskeded, han är död...
rip sydney...
Jag vet att man så gärna vill tro att dessa kändiar är superhjältar som kommer att finnas bland oss i tid och evighet, men så är det inte, och vi kommer aldrig att lära oss att uppskatta dem fullt ut förrän de tagits bort från oss. Därför tycker jag att det är dags för oss att omvärdera våra fördomar gentemot dessa och inse att en del av dem har kortare tid kvar bland oss än vi anat.
Det sagt om det, så tycker jag att Pollacks fall just bevisar hur det ligger till hos media. En del kändisars sjukdomar får ett stort uppbåd i tidningarna (som exempelvis nu senast Swayze, men också George Harrison, Michael Landon, Linda McCartney etc) medan andra paserar i det närmaste obemärkt förbi och lider i tysthet (som Sydney Pollack, Paul Newman, John Forsythe, Milton Berle, Roy Schneider etc). Pollacks karriär sträckte sig dessutom längre än Swayze och han var känd för sitt skådespeleri såväl som regissör och producent. Vet ej om bristen på uppmärksamhet berott på Pollacks eget önskemål eller om det är så att Swayze & Dirty Dancing trots allt fortfarande tilltalar ungdomsgenerationen? För Swayze var sannerligen en pionjär inom dansfilmen på ett sätt som väldigt få lyckats mäta sig med.