Citat:
Ursprungligen postat av Walker
Håller med fullständigt. Hela den här tråden är rätt makaber egentligen, vi vet ju alla vi ska dö och att våra äldre släktingar inte har så många år kvar. Men varför sitta och spekulera om dödsdatum för kändisar som levande, personligen tycker jag det är mer intressant vad människor gör i sina liv än när och hur dom dör.
Visst är döden makaber, håller med dig fullständigt, men samtidigt är den oundviklig vilket i sin tur gör den naturlig att diskutera. Det finns tabun inom vårt samhälle, och jag tycker själv att döden är skitjobbig, speciellt som den inträffar hos någon närstående eller hos någon man tycker om, men den försvinner inte bara för att vi håller tyst om den. Kanske det är dags för oss att omvärdera vårt förhållningssätt till döden och därmed även livet? Livet är ju något som vi tar för givet, vi vaknar upp varje morgon som om det inte vore något mer med det.
Det är en "självklarhet" och vi lär oss aldrig att vara tacksamma nog för det vi har och det som finns runt omkring oss. Lite det jag är inne på när jag hela tiden dryftar "innan det är försent" biten

Skämt åsido, men ska man börja prata om "makabra" trådar, så finns det en hel uppsjö av sådana här på forumet som får denna att blekna, och den här tråden hyllar ju inte döden direkt, den hyllar livet. Inser du att det då finns en viss skillnad? Andra trådar kan hylla det "smaklösa" ämnet de diskuterarr, men den här tråden, som jag ser det, är mer "matter-of-fact" inriktad. Våra liv blir det vi gör dem till och det är en resa utan dess like! Vi måste lära oss att börja uppskatta vad som finns kring oss och sluta ta så mycket för givet.