2008-05-04, 22:57
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Halmstrå-sonny!
Halmstrå? Vad menar du? Om något så är det väl just ett sådant som Hasse Alfredsons liv hänger på?
2008-05-04, 23:00
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Halmstrå? Vad menar du? Om något så är det väl just ett sådant som Hasse Alfredsons liv hänger på?
Du griper efter varendaa litet halmstrå du kan få, trots att du bara fabulerar fritt efter eget huvud i den här och andra trådar.

Enligt dej har han kämpat för sitt liv och bara haft dagar kvar sen den 5 december. Trots det så var han ute och gick för en vecka sen och såg pigg ut.
2008-05-04, 23:12
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Du griper efter varendaa litet halmstrå du kan få, trots att du bara fabulerar fritt efter eget huvud i den här och andra trådar.

Enligt dej har han kämpat för sitt liv och bara haft dagar kvar sen den 5 december. Trots det så var han ute och gick för en vecka sen och såg pigg ut.
Vem hade rätt om Suharto, trots att vissa andra tyckte annorlunda?
2008-05-04, 23:27
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Vem hade rätt om Suharto, trots att vissa andra tyckte annorlunda?

Vad har det med Hasse A att göra?

Men visst förr eller senare får du ju få rätt. Han lär dö någon gång.
Även jag kan tycka att ditt fajtande för Alfredssons snara död, ter sig en aning komiskt.
2008-05-05, 00:57
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Vad har det med Hasse A att göra?

Men visst förr eller senare får du ju få rätt. Han lär dö någon gång.
Även jag kan tycka att ditt fajtande för Alfredssons snara död, ter sig en aning komiskt.
Problemet är att ingen tror på mig förrän det är för sent!

Om vi vänder på det då, tror du på allvar att exempelvis Patrick Swayze och Prinsessan Lilian har har ljusa framtidsutsikter och bör boka sina kalendrar fulla de nästkommande 100 åren? Om du lyssnar på vissa här på forumet så skulle man nästan kunna tro det trots att man måste vara skapligt blind, eller självförnekande, för att kunna förbise hur illa det är ställt med dem.

Ibland är medierna, tro det eller ej, rätt hyggliga mot kändisar som mår dåligt. Richard Widmark till exempel var sjuk länge, men om detta skrevs knappt någonting i tidningarna och nämndes knappt i samband med hans död.
2008-05-05, 06:12
Medlem
Grantzs avatar
Citat:
Ja, det är ju inga storproduktioner för den breda publiken som gjorts det här decenniet om man säger så.

Angående den där obskyra filmen du länkade till ovan så är det inte säkert att hans scener filmats i år bara för att den släpps i år. Filmen är som sagt i "post-production" enligt IMDB.
Den borde vara inspelad inom de senaste 10 åren i alla fall...

Hehe, härligt att se fler som invänder sig mot Croketts "synska" förmåga...
Många och långa halmstrån är det.
Jag förutspår "Sonny Crocketts" död inom de närmaste 105 åren...
Senast redigerad av Grantz 2008-05-05 kl. 06:16.
2008-05-05, 07:42
Medlem
Antevantes avatar
Citat:

Om vi vänder på det då, tror du på allvar att exempelvis Patrick Swayze och Prinsessan Lilian har har ljusa framtidsutsikter och bör boka sina kalendrar fulla de nästkommande 100 åren? Om du lyssnar på vissa här på forumet så skulle man nästan kunna tro det trots att man måste vara skapligt blind, eller självförnekande, för att kunna förbise hur illa det är ställt med dem.

Ibland är medierna, tro det eller ej, rätt hyggliga mot kändisar som mår dåligt. Richard Widmark till exempel var sjuk länge, men om detta skrevs knappt någonting i tidningarna och nämndes knappt i samband med hans död.

Problemet är att du inte har någon insikt i olika kändisars sjukdomsbild. Du gissar lika mycket som vi andra, men vill få det till att du har någon form av inside information.
Man behöver knappast vara Einstein för att faktiskt inse att Prinsessan Lilian går bort inom högst ett par år.

Ämnet är vilka kändisar som ligger för döden. Att ligga för döden för mig är att ligga på sjukhus med endast en mycket kort tid kvar i livet.
Inte att stå på balkonger och vinka till folk, inte att fortfarande tala in talböcker. Patrick Swayse ligger inte för döden, han är en märkt man, men han ligger inte för döden utan kan leva ett par år till...

Prinsessan Lilian och Hasse är ju gamla människor och givetvis börjar de närma sig träfrack mer än vad Carola Häggqvist gör. Men de kan ju faktiskt leva ett par år till, samtidigt som Carola kan trilla av i nästa vecka.

Hasse Alfredsson har kanske en hjärtsjukdom, men han verkar hänga med ett tag till. Och han låg ju bevisligen inte inför döden den 5dec som du påstod och med en dåres envishet fortfarande påstår Sonny.
Är det så jävla svårt att bara säga: Ok Hasse verkar inte så jävla dålig att han snart dör, my mistake.
2008-05-05, 08:20
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:

Patrick kämpar mot cancer, men tycks leva längre än dom 5 veckor som tidningarna basunerade ut.

Prinsessan Lillian är i en ålder som få kommer upp i, så jag skulle bli förvånad om hon bokade almenackan för 100 år framåt. Snarare så trillar hon nog av pinn inom den närmaste tiden. Om det blir om en månad eller om 3 år vet varken du eller jag. Men att 93-åringar dör förefaller helt naturligt.

Men att dag ut och dag in basunera ut hur Hasse kämpar för sitt liv blir lite magstarkt.

För övrigt förstår jag inte jämförelserna, i det här fallet kan man inte jämföra två olika personer som är på olika ställen i livet. Att jämföra Hasse A med Lillian går inte, det skiljer faktiskt 16 år mellan dom. Att du nån enstaka gång får rätt är ju inte konstigt med tanke på att du har listat all kändisar över 65 eller med känd sjukdomsbild.
Senast redigerad av Kingen_king 2008-05-05 kl. 08:23.
2008-05-05, 09:18
Medlem
Kronprinsen Sultan bin Abdulaziz, Saudiarabien. One less sand nigger!
2008-05-05, 12:45
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:

Ämnet är vilka kändisar som ligger för döden. Att ligga för döden för mig är att ligga på sjukhus med endast en mycket kort tid kvar i livet.
Man kan faktiskt "ligga för döden" en längre tid, vilket jag nämt tidigare. Se exempel som Sunny von Bülow, Ariel Sharon, och fram till nyligen Giuseppe DeStefano, som prima exempel på detta.

Citat:

Patrick Swayse ligger inte för döden, han är en märkt man, men han ligger inte för döden utan kan leva ett par år till...
Jaså du tror det? I så fall är du nog rätt ensam om den övertygelsen, för inte ens Swayze själv verkar tro det:

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/k...icle2398779.ab
2008-05-05, 13:27
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Courtney Love:

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/k...icle2403326.ab

Tror ni att det stämmer att det "bara" är halsfluss det är frågan om, eller kan hon ha åkt på en överdos igen?
2008-05-05, 22:01
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Man kan faktiskt "ligga för döden" en längre tid, vilket jag nämt tidigare. Se exempel som Sunny von Bülow, Ariel Sharon, och fram till nyligen Giuseppe DeStefano, som prima exempel på detta.
Ariel Sharon fick en stroke och ligger i koma. Man kan vara i ett stabilt läge och således inte ligga inför döden, trots att man ligger i koma. Vilket ditt andra exempel Sunny von Bülow är ett gott exempel på. Eller du menar att hon legat inför döden i 28år?

Citat:
Jaså du tror det? I så fall är du nog rätt ensam om den övertygelsen, för inte ens Swayze själv verkar tro det:

http://www.aftonbladet.se/nojesliv/k...icle2398779.ab

– Patrick har sagt till sin familj att han inte tänker ge upp. Han vill ändå försäkra sig om att allt, som testamentet, är i ordning om han snabbt blir sämre och inte skulle få tid att ta hand om sådant, säger vännen.

Ok, han lever kanske inte ett par år till, men han ligger definitivt inte inför döden ännu. Vi kan få dras med honom ett tag till...Så att så jävla ensam är jag nog inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in