2012-11-21, 14:57
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
"Cancerfri" blir man egentligen inte. Däremot kan man bli fri från tumörer, men det är en annan sak! Men bara för att man lyckas operera bort de tumörer som syns på röntgen, så innebär det inte att sjukdomen är borta. Har man en gång fått cancer, har man det resten av livet, snarare är det frågan om Oldsbergs cancer är vakant eller ej, men det verkar den ju vara i nuläget. Sen håller jag väl inte riktigt med om att han på sin höjd har 1-2 år innan han ryker; Vakansen kan bli lång i vissa fall och i vissa fall inte. Jag vet själv en äldre släkting som drabbades av cancer, opererades och sedan dog i en annan sjukdom drygt 10 år senare. Och den sjukdomen hade ingenting med cancern att göra.
Nä precis, och därmed är Larry Hagman dessvärre också dödsmärkt, oavsett vad han än säger! Han har inte besegrat cancern i hans ålder, för det gör man bara inte.

Ser att Elisabet Höglund kommenterat denna tråd. Hon säger att hennes "prognos är god" men det kan den fan inte vara om man har cancer i bukspottskötteln! Buhuhuhuhu!!! Elisabet! Jag kommer att sakna dig! Tack för allt!!!!!! Vill att du ska veta detta innan det är för sent!!

Jag förutpår dessutom att Mary Stewarts dagar sart är till ända. David Rockefellar lär väl inte heller ha så värst många år kvar.

Thunderbirds skaparen Gerry Anderson har Alzheimers och har inte långt kvar! http://www.bbc.co.uk/news/uk-england...shire-18614483

Detsamma gäller legendariske sångaren (Rubber Ball/Gummibollen) Bobby Vee.
http://blogs.wsj.com/speakeasy/2012/...ogle_news_blog

BUHUHUHUHUU!!!!! Om det finns någon Flashbackare som är professorer på Karolinska institutet och du läser det här, hitta ett botemedel bums så att den här hemska sjukdomen kan stoppas och rädda dessa två legendarer! Tiden är knapp!
2012-11-21, 14:59
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Borde det inte stått i pressen något, om hon ligger inför döden? Det är ju trots allt en medlem av kungahuset vi ordar om här...
Nej, det är ju det det inte gör när det gäller kungligheter. De omgärdas av sekretess, precis om när Carl-Johan låg för döden. Jag fick info om detta långt i förväg och visste preis hur det stod till, men tidningarna rapporterade nada förrän döden inträffat.
2012-11-21, 15:07
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Nä precis, och därmed är Larry Hagman dessvärre också dödsmärkt, oavsett vad han än säger! Han har inte besegrat cancern i hans ålder, för det gör man bara inte.

Ser att Elisabet Höglund kommenterat denna tråd. Hon säger att hennes "prognos är god" men det kan den fan inte vara om man har cancer i bukspottskötteln! Buhuhuhuhu!!! Elisabet! Jag kommer att sakna dig! Tack för allt!!!!!! Vill att du ska veta detta innan det är för sent!!

Jag förutpår dessutom att Mary Stewarts dagar sart är till ända. David Rockefellar lär väl inte heller ha så värst många år kvar.

Thunderbirds skaparen Gerry Anderson har Alzheimers och har inte långt kvar! http://www.bbc.co.uk/news/uk-england...shire-18614483

Detsamma gäller legendariske sångaren (Rubber Ball/Gummibollen) Bobby Vee.
http://blogs.wsj.com/speakeasy/2012/...ogle_news_blog

BUHUHUHUHUU!!!!! Om det finns någon Flashbackare som är professorer på Karolinska institutet och du läser det här, hitta ett botemedel bums så att den här hemska sjukdomen kan stoppas och rädda dessa två legendarer! Tiden är knapp!

Du verkar ju ha någon slags konstant dödsångest som du projicerar på kända personer. Man kan inte bota Alzheimers, och även om man hittade ett botemedel nu skulle det knappast kunna bygga upp hjärnor som s.a.s. redan sönderfallit. Och även om t ex HKH Prinsessan Lillian helt plötsligt skulle kunna prata rent, vad spelar det för roll för dig och oss? Hon kolar ändå inom några år, det är ingen högoddsare precis. Alla dör, du behöver inte sörja alla i förskott för det. Okej, visst är det sorgligt när folk går in i ålderns hjärndimmor, men för dessa stackars förvirrade åldringar kommer ofta döden som en befrielse, och då tycker jag faktiskt att sjukdomsförloppet är mycket sorgligare än när de faktiskt trillar av pinn. När det gäller friska människor, cancerhistorik eller ej, finns det ingen anledning att börja böla. Jag tror t ex att fru Höglund har många år kvar, hon verkar pigg och kry.
2012-11-21, 15:15
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Du verkar ju ha någon slags konstant dödsångest som du projicerar på kända personer. Man kan inte bota Alzheimers, och även om man hittade ett botemedel nu skulle det knappast kunna bygga upp hjärnor som s.a.s. redan sönderfallit. Och även om t ex HKH Prinsessan Lillian helt plötsligt skulle kunna prata rent, vad spelar det för roll för dig och oss? Hon kolar ändå inom några år, det är ingen högoddsare precis. Alla dör, du behöver inte sörja alla i förskott för det. Okej, visst är det sorgligt när folk går in i ålderns hjärndimmor, men för dessa stackars förvirrade åldringar kommer ofta döden som en befrielse, och då tycker jag faktiskt att sjukdomsförloppet är mycket sorgligare än när de faktiskt trillar av pinn. När det gäller friska människor, cancerhistorik eller ej, finns det ingen anledning att börja böla. Jag tror t ex att fru Höglund har många år kvar, hon verkar pigg och kry.
Au contraire! I ett av de senare nummrerna av Vetenskapens värld tidningen så stod det att forkarna hittat stt att bygga upp nya hjärnceller. om man använder desa personer som försökspersoner så är det fullt möjligt att de kan botas/avhjälpas! Men viljan och tron måste finnas!

En annan som borde hjälpas på detta sätt är Hasse Alfredson som ju själv hävdar att han drabbats av Alzheimers till råga på allt!

Förresten, varför skulle man inte sörja i förskott? När de dör är det ju för sent? Det komer ju inte dem tillhanda då? Tänk bara på vad Magnus Uggla menade när han sa "Varför ska man ta livet av sig om man ite får höra snacket efteråt?" Lite så är det.
2012-11-21, 15:35
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Au contraire! I ett av de senare nummrerna av Vetenskapens värld tidningen så stod det att forkarna hittat stt att bygga upp nya hjärnceller. om man använder desa personer som försökspersoner så är det fullt möjligt att de kan botas/avhjälpas! Men viljan och tron måste finnas!

En annan som borde hjälpas på detta sätt är Hasse Alfredson som ju själv hävdar att han drabbats av Alzheimers till råga på allt!

Förresten, varför skulle man inte sörja i förskott? När de dör är det ju för sent? Det komer ju inte dem tillhanda då? Tänk bara på vad Magnus Uggla menade när han sa "Varför ska man ta livet av sig om man ite får höra snacket efteråt?" Lite så är det.

Men på vilket sätt kommer det t ex Elisabet Höglund, som blev väldigt upprörd när hon tittade på tråden, tillhanda att du skriver såhär?

Citat:

Om hon skulle läsa det skulle hon ju känna sig ännu mer dödförklarad, eller hur? Eller åtminstone som om hon ligger på dödsbädden.

"Botemedel mot Alzheimer"-diskussionen är förvisso intressant men kanske inte så lämplig i denna tråd. Jag tror dock att det i många fall skulle stjälpa, snarare än hjälpa, personens tillstånd. Min personliga erfarenhet av folk med Alzheimers är att de ofta mår dåligt, är ledsna och förvirrade i början av sjukdomsförloppet, men att de i senare stadier, åtminstone om de hamnar på t ex ett hem där de får kärleksfull omvårdnad, ofta finner ro i sig själva.
2012-11-21, 15:46
Medlem
Bobby Vee, mannen som tog vid efter Buddy Holly med ett sound som var nästan snarlikt faktiskt, kanske lite mesigare låtar, men "Someday" från 1962 med The Crickets(!) är fan bra. Är han nu på fallrepet är det bara att beklaga...
2012-11-21, 17:57
Medlem
Citat:
Bobby Vee, mannen som tog vid efter Buddy Holly med ett sound som var nästan snarlikt faktiskt, kanske lite mesigare låtar, men "Someday" från 1962 med The Crickets(!) är fan bra. Är han nu på fallrepet är det bara att beklaga...
Ja, mycket trist är det. Diggar Bobby Vee skarpt!

Olof Skipper, ex-man till Anna Skipper, har av en präst bedömts vara nära döden. Frågan är om han fått sista smörjelsen då.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15809722.ab

I senaste nummret "Das Neue Blatt" står det som rubrik någonting i stil med "Hollands dödschock" och att drottningen nu sagt farväl av prins Friso. Vi kan nog därmed tyvärr utgå ifrån att hoppet är ute för prinsen.

Fiona Apple har inställt sin senaste turné då hennes följeslagare Janet som följt med henne överallt i ur och skur och altid setts vid hennes sida nu ligger för döden och bara har ytterst kort tid kvar.

http://www.cinemablend.com/pop/Fiona...Dog-49546.html
2012-11-21, 18:37
Medlem
Grantzs avatar
Hector "Macho" Camacho har blivit skjuten.

http://www.tmz.com/2012/11/20/hector...to-rico-boxer/
2012-11-22, 07:42
Medlem
Marcus Birro talade ut i kvällspressen igår om ett nytt missbruksåterfall med tabletter och alkohol.

Okej, han verkar inte ligga för döden förstås, men det känns ändå inte stabilt att åka till annan ort för att göra ett som han kallar det "medvetet återfall som barnen inte behöver se".

Det är nog bäst för honom att han slutar upp med återfall öht, oavsett vem som ser eller ej.
2012-11-22, 07:58
Medlem
Zenon1s avatar
Någon som vet hur det är med Lena Smedsaas, före detta journalist och kommentator på TV4-nyheterna, numera analytiker på Makthavare.se? Hon fick ju en riktigt otäck diagnos för snart tre år sedan, med en elak tumör i ryggen. Vore intressant om någon hade information utöver den som google ger. Sonny, du har ju kontakter inom journalistvärlden?
2012-11-22, 15:05
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantz
Hector "Macho" Camacho har blivit skjuten.

http://www.tmz.com/2012/11/20/hector...to-rico-boxer/

Ja, Macho Camacho lever verkligen upp till trådrubriken

http://www.dn.se/sport/dalig-prognos-for-skjuten-boxare
2012-11-22, 17:57
Medlem
Grantzs avatar
Nu hjärndöd: http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15820532.ab

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem