2012-12-04, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Mitt Romney är djupt troende mormon, man kan säkert kröka även om man är mormon men det ligger inte för sådana personer. Romney är förövrigt absolutist.

Mitt Romney har återgått till sitt tidigare jobb i hotellkedjan Mariott.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/mit...ammalt-uppdrag

Så din teori föll som en pannkaka. Alkoholinställningen kom som en av de tre första på google och nyheten om jobbet kom i går vad jag vet. Det är kul att spekulera men roligare om ens teori håller längre än 3 sekunder
Däremot ligger självmord närmare. Och ja, det anses vara en synd inom religiösa kretsar, men det är någonting man bara gör en gång (om man lyckas) medan krökning är en upprepad aktivitet, och det skulle definitivt bära honom emot om han är fostrad i traditionen att sky alkoholen. Självmord, däremot, drabbar samtliga samhällsklasser och bakgrunder och drivs en människa tillräckligt långt bortom sina sinnens fulla bruk så vet man ju aldrig vad de kan ta sig till. Sen ska vi ju komma ihåg att Romney inte är en ungdom längre, så det är inte nödvändigtvis enbart självmord som kan utgöra en riskfaktor här, utan en stark psykologisk och känslomässig press och och tillhörande djup depresseion kan vara startskottet på andra sjukdomar. Har han ett hjärta som inte är starkt så kan sorg vara en extrem belastning, vilket även gäller stroke etc.

Dock så är även hans hustru Ann (som för övrigt sägs vara en släktning till denna tråds stamgäst, HKH Prinsessan Lilian) minst lika hårt drabbad. Delad glädje är dubbel glädje, heter det ju. Frågan är vad som gäller vid delad sorg. Är det dubbel sorg det med eller bara halv? Är det det sistnämnda så kan de ju stötta varandra. Dock tror jag med säkerthet att vi dödsdöma Romneys fortsatta politiska karriär.

Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Någon som vet hur det står till med Mel Brooks? Hade faktiskt ingen aning om att han är så pass gammal, 86 år har gubben fyllt.
Frisk som en nötkärna och alla chanser på sin sida att lyckas fylla 100 år eller?
Bara lite nyfiken.

För övrigt är just 1926 ett mycket intressant årtal då många kändisar som nämnts i denna tråden är födda just det året.

Ett axplock:
Levande: Mel Brooks, Tony Bennet, Chuck Berry, Hugh Heffner, Ingvar Kamprad, Thorbjörn Fälldin, Elisabeth II, Jerry Lewis och George Martin.

Döda: Andy Griffith, Leslie Nielsen och Marily Monroe.
Nja, jag opponerar mig lite mot att du tar upp Marilyn Monroe då hon dog långt innan denna tråd startades och därför inte förekommer här. De andra, däremot, är lovligt byte som förekommit flera gånger. För Jerry Lewis blir det i så fall andra gången eftersom han dog redan 1982.

http://www.huffingtonpost.com/2012/0...n_1593700.html

Om du vill lägga till någon född året innan, 1925, så har vi Angela Lansbury. Hon (Jessica Fletcher) är en av de sista kvarvarande eftermiddags-matinée-deckarna från 80-talet som finns kvar, eftersom både Matlock (Andy Griffiths) och Fader Dowling (Tom Bosley) båda gått bort rätt nyligen. Innan dess har vi mist Harry McGraw (Jerry Orbach) och Columbo (Peter Falk) även om jag nog skulle betrakta den sistnämnde som en 70-talsdeckare trots att han var aktiv i rätt många decennier.

Frankie Muniz kan ev. läggas till på listan då han fått en stroke, endast 26 år gammal. Han har utöver detta tidigare haft suicida tendenser.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15880706.ab

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle12585396.ab
Senast redigerad av scrollock 2012-12-04 kl. 22:11.
2012-12-04, 22:01
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Däremot ligger självmord närmare. Och Ja, det anses vara en synd inom religiösa kretsar, men det är någonting man bara gör en gång (om man lyckas) medan krökning är en upprepad aktivitet, och det skulle definitivt bära honom emot om han är fostrad i traditionen att sky alkoholen. Självmord, däremot, drabbar samtliga samhällsklasser och bakgrunder och drivs en människa tillräckligt långt bortom sina sinnens fulla bruk så vet man ju aldrig vad de kan ta sig till. Sen ska vi ju komma ihåg att Romney inte är en ungdom längre, så det är inte nödvändigtvis enbart självmord som kan utgöra en riskfaktor här, utan en stark psykologisk och känslomässig press och och tillhörande djup depresseion kan vara startskottet på andra sjukdomar. Har han ett hjärta som inte är starkt så kan sorg vara en extrem belastning, vilket även gäller stroke etc.

Dock så är även hans hustru Ann (som för övrigt sägs vara en släktning till denna tråds stamgäst, HKH Prinsessan Lilian) minst lika hårt drabbad. Delad glädje är dubbel glädje, heter det ju. Frågan är vad som gäller vid delad sorg. Är det dubbel sorg det med eller bara halv? Är det det sistnämnda så kan de ju stötta varandra. Dock tror jag med säkerthet att vi dödsdöma Romneys fortsatta politiska karriär.

Men nu har paret Romney slickat såren en månad och börjat återgå till det normala och är inte och har aldrig varit kandidater för denna tråd.
2012-12-04, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Men nu har paret Romney slickat såren en månad och börjat återgå till det normala och är inte och har aldrig varit kandidater för denna tråd.
Nja, det är väl inte förrän nu chocken har slagit dem. De levde väl i något slags förnekelsestadium den första månaden, så vi får väl se hur det går. Bilderna på Mitt Romney på dekis är ju nytagna.

Däremot så kämpar Lars Piper för sitt liv ett en riktigt otäck ridolycka. Tveksamt om han klarar sig.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15877016.ab
2012-12-05, 00:28
Medlem
MonsieurLaMorts avatar
Võ Nguyên Giáp - Gamla generalen som samman med Ho Chi Minh ledde Nordvietnam under bägge Vietnamkrigen. Han är 101 år gammal nu och borde väl av åldern att döma inte ha så långt kvar.

Helmut Kohl - Som folk redan påpekat. Gammal och smällfet.

Ravi Shankar - Sorgligt men förmodligen sant. Han börjar bli väldigt gammal nu.

Justin Bieber - Vild gissning såklart, men med så många haters världen över går man ju aldrig riktigt säker.

Bob Dylan - Har väl inte alltid varit något skolexempel på en renlevnadsmänniska och han börjar ju bli till åren och det kan alltid vara en riskfylld kombination. Tror och hoppas dock att han är seg och vid liv om 20 år, men man vet aldrig.
2012-12-05, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonsieurLaMort
Võ Nguyên Giáp - Gamla generalen som samman med Ho Chi Minh ledde Nordvietnam under bägge Vietnamkrigen. Han är 101 år gammal nu och borde väl av åldern att döma inte ha så långt kvar.

Helmut Kohl - Som folk redan påpekat. Gammal och smällfet.

Ravi Shankar - Sorgligt men förmodligen sant. Han börjar bli väldigt gammal nu.

Justin Bieber - Vild gissning såklart, men med så många haters världen över går man ju aldrig riktigt säker.

Bob Dylan - Har väl inte alltid varit något skolexempel på en renlevnadsmänniska och han börjar ju bli till åren och det kan alltid vara en riskfylld kombination. Tror och hoppas dock att han är seg och vid liv om 20 år, men man vet aldrig.
Smällfet skulle jag inte säga att Kohl är längre (i alla fall jämfört mot hur han var). Visst är han fortfarande rundlagd, men han ser förbenat skraltig ut numera. Likt Sean Connery var Kohl även helt tom i blicken, och det förmodas att han lider av demenssjukdom. Enligt "Das Neue Blatt" har han inte särskilt långt kvar.
2012-12-05, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Sonny Crockett: Du var för c:a 10 dagar sedan säker på att Prinsessan Lilian inte överlever fram till Julafton...

Nu är det 20 dagar kvar, och då känns det faktiskt som att jag skulle våga slå vad som saken (med hedern/känsla för folks hälsa som insats).

Jag tror att Prinsessan Lilian lever när tomten äntrar skorstenen om 20 dagar. Sätter du emot, eller har du börjat tveka? Nog f-n är hon seg, det har vi redan konstaterat, och då är det inget otroligt med om hon lyckas överleva 20 dygn till...eftersom hon inte har någon rent akut livshotande åkomma som kräver sjukhusvård.
Ett mer "spännande" datumn tycker jag i så fall är den 28 december, men då för en helt annan person, nämligen Jiroemon Kimura i Japan. För lever han tills dess så blir han nämligen världens äldste man egenom tiderna, ett rekort som för närvarande innehas av dansken Christian Mortensen. Om inte han klarar det så kan han i alla fall trösta sig med att han är den siste levande mannen som är född på 1800-talet (1897). Dock är han ganska så immobil nuförtiden då han mest ligger i sängen hela dagarna.

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-19965280
2012-12-05, 07:37
Medlem
Scrollock: Ibland förvånas jag över Fats Domino. Nästa år fyller han 85 år, hur f-n har karln blivit så gammal som han är med den kroppshyddan?

Han måste vara en av de äldsta fetaste kändisarna som är i livet?

Och som jämförelse (för att ge sken på det fantastiska i Fats notering), hur gamla tror ni att John Goodman, Babben Larsson och Peter Harryson kommer att bli? Knappast 84 år som Fats är, va?
2012-12-05, 08:04
Medlem
Ingen som hört något nytt om Magnus Härenstam?

Vissa rykten här gör ju gällande att han ligger j-igt risigt till nu och är på upphällningen. Men om HAN ÄR så svårt sjuk i cancern borde det nå pressen till slut.

Hur som helst, jäkligt tråkigt är det ju. En underhållande person utan tvekan. Han kommer (om han dör) att göra Stellan Sundahl sällskap i Sällskapsresehimlen.
2012-12-05, 08:30
Medlem
Citat:
Scrollock: Ibland förvånas jag över Fats Domino. Nästa år fyller han 85 år, hur f-n har karln blivit så gammal som han är med den kroppshyddan?

Han måste vara en av de äldsta fetaste kändisarna som är i livet?

Och som jämförelse (för att ge sken på det fantastiska i Fats notering), hur gamla tror ni att John Goodman, Babben Larsson och Peter Harryson kommer att bli? Knappast 84 år som Fats är, va?
Nja, både Charles Durning och George Kennedy är väl äldre och fetare än fats?

Sen verkar fotbollsikonen Bart Starr inte må alltför tiptopp. Han kollapsade nyligen under ett offentligt framträdande.

http://www.bizjournals.com/milwaukee...kly-after.html
Senast redigerad av scrollock 2012-12-05 kl. 08:49.
2012-12-05, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gardelson
Har fått in uppgifter på att två gamla läskiga svenska kommunistledare är påväg att hänga in fanan & manifestet. Hermansson & Werner.

C-H Hermansson förtjänar faktiskt respekt för sitt hårda arbete med att reformera
dåvarande VPK och göra det till ett annat parti än det företrädaren Hilding Hagberg
ledde. När Sovjet invaderade Tjeckoslovakien fördömde C-H omedelbart detta tilltag
medan den s k partitidningen Norrskensflamman applåderade den "broderliga hjälpen".

Och det var under Lars Werners ledarskap som Rolf Hagel och Alf Löwenborg kom att
sitta kvar i riksdagen som politiska vildar, invalda för VPK men stödjande APK.

Lite mera respekt för reformistiska vänsterledare, tack !
2012-12-05, 12:18
Medlem
Zenon1s avatar
Citat:
Ingen som hört något nytt om Magnus Härenstam?
Vissa rykten här gör ju gällande att han ligger j-igt risigt till nu och är på upphällningen. Men om HAN ÄR så svårt sjuk i cancern borde det nå pressen till slut.

Nej. Pressen kan vara mycket hänsynsfull om det är en person som man bestämt sig för att sympatisera med. Vi vet att Magnus cancer är mycket allvarlig - jag vet inte ens om det går att tillfriskna helt från en tumör i ryggen. Eftersom det ligger i mångas intresse att få veta hur han mår, är det ett inget gott tecken att man inte hör någonting.
I Jarl Alfredius fall var det ju så att det tillkännagavs att han hade prostatacancer (dvs. till resten av kroppen spridd sådan) och sedan hörde man ingenting förrän han avled ett halvår senare. Också en omtyckt person som man tog hänsyn till.
2012-12-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zenon1
Nej. Pressen kan vara mycket hänsynsfull om det är en person som man bestämt sig för att sympatisera med. Vi vet att Magnus cancer är mycket allvarlig - jag vet inte ens om det går att tillfriskna helt från en tumör i ryggen. Eftersom det ligger i mångas intresse att få veta hur han mår, är det ett inget gott tecken att man inte hör någonting.
I Jarl Alfredius fall var det ju så att det tillkännagavs att han hade prostatacancer (dvs. till resten av kroppen spridd sådan) och sedan hörde man ingenting förrän han avled ett halvår senare. Också en omtyckt person som man tog hänsyn till.

Trist. På något sätt har man säkert ofta mer sympatier för underhållare och div. artister, än om det är någon gammal tråkig politiker (Ann Wibble var inte jättegammal, men iaf trist och säkert inte så saknad som John Candy) eller stadsdelschef som går bort.

I Charlie Normans fall vill jag minnas att de första artiklarna om hans tillstånd kom ungefär ett halvår innan hans bortgång. Sedan fick man ändå läsa lite mer om det innan han dog, faktiskt så gjordes en artikel bara någon månad innan han föll i koma (har för mig han låg 1 vecka i koma innan han gick bort).

Men i så fall kanske Charlie VILLE berätta om sin situation, medan Magnus kanske blivit tillfrågad men sedan lämnad ifred efter ett "Nej tack"...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in