2013-01-24, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
2015 förresten. Det är året då Prinsessan Lilian fyller 100 år om hon lever så länge.

Vi kan ju ta den frågan förresten: (Synd inte Scrollock kan svara, men...)

KOMMER PRINSESSAN LILIAN ATT UPPNÅ DEN MYCKET AKTINGSFULLA ÅLDERN AV 100 ÅR?

Och kommer hon i så fall att få gratulationstelegram från kungen ?
2013-01-24, 16:30
Medlem
Zenon1s avatar
Jag tror som du, Jeff. Hasse lever i ett år till, plus minus 3-4 månader. Lilian, däremot, är död före 1 november.
Senast redigerad av Zenon1 2013-01-24 kl. 16:32.
2013-01-24, 17:20
Medlem
Zenon1s avatar
Och för att föregripa allt skitsnack när Hasse går vill jag slå fast 1. Det är inte tragiskt när en
82-åring dör, det kan möjligen vara sorgligt. 2. Det är inte en förlust för svensk humor när någon som inte längre är aktiv inom den försvinner. 3. En journalist som är skrivkunnig avslutar inte en nekrolog med det totalt ointressanta konstaterandet att "han blev 82 år gammal".
2013-01-24, 21:48
Medlem
sWeePerrs avatar
Bibbi Andersson sjunger tydligen på sista versen:

Citat:
"Bibi kommer aldrig kunna flytta hem igen"

Skådespelaren Bibi Andersson, 77, hade varit självskriven gäst på den tv-sända Guldbaggegalan häromkvällen – om hon varit frisk.

I stället vårdas hon fortfarande på Stockholms sjukhem för sin massiva hjärnblödning.

– Jag saknar Bibi jättemycket – trots att jag besöker henne varje dag, säger hennes man Gabriel Mora Baeza.

http://www.expressen.se/noje/bibi-ko...ytta-hem-igen/
2013-01-25, 02:40
Medlem
oordnings avatar
klas (claes?) ingesson fick väll tbx sin blodcancer, för döden är väll kanske att ta i men det är ju klart dödligt.
2013-01-25, 08:21
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenon1
Och för att föregripa allt skitsnack när Hasse går vill jag slå fast 1. Det är inte tragiskt när en
82-åring dör, det kan möjligen vara sorgligt. 2. Det är inte en förlust för svensk humor när någon som inte längre är aktiv inom den försvinner. 3. En journalist som är skrivkunnig avslutar inte en nekrolog med det totalt ointressanta konstaterandet att "han blev 82 år gammal".

Du har så rätt! Inte tragiskt ett dugg men sorgligt på ett nostalgiskt sätt. Dessutom så är den sortens humor hyfsat daterad idag. Skulle någon ny förmåga ställa sig och köra typ Lindemann så skulle ingen garva, det var jävligt roligt då, i dag är det lite buskis över det.

Citat:
Ursprungligen postat av oordning
klas (claes?) ingesson fick väll tbx sin blodcancer, för döden är väll kanske att ta i men det är ju klart dödligt.
JA, hur gick det med det där. Har han åter igen hämtat sig?
2013-01-25, 16:10
Medlem
Det har varit jävligt tyst om Ingesson efter det tråkiga beskedet att cancern kommit i en ny våg (tillbaka är inte rätt ord då man aldrig blir av med cancer i sin helhet).

Och tystnaden kan väl bara tolkas (precis som med Härenstam) att det ser illa ut. Jag är rädd att Klas Ingesson kan få lämna detta livet inom 1 år...
2013-01-25, 18:20
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Något säger mig att Stephen Hawking sjunger på sista versen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16119416.ab

Tyvärr så sjunger han väl inte så mycket längre...

Men det är ju klart imponerande det han presterat och att han kunnat leva och jobba så länge med en så svår sjukdom. Stewen Hawkings är en av vår tids största enligt min mening.
2013-01-25, 18:48
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Du har så rätt! Inte tragiskt ett dugg men sorgligt på ett nostalgiskt sätt. Dessutom så är den sortens humor hyfsat daterad idag. Skulle någon ny förmåga ställa sig och köra typ Lindemann så skulle ingen garva, det var jävligt roligt då, i dag är det lite buskis över det.

Skitsnack, den humorn funkar fortfarande. Jag såg att dilettanten Alex Schulman hade påstått att Martin Ljungs grejer inte är roliga längre, men det är de ju visst. http://www.youtube.com/watch?v=7DMZOuk9UZs
2013-01-25, 19:18
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Skitsnack, den humorn funkar fortfarande. Jag såg att dilettanten Alex Schulman hade påstått att Martin Ljungs grejer inte är roliga längre, men det är de ju visst. http://www.youtube.com/watch?v=7DMZOuk9UZs

Tyvärr! Varken Hasse och Tage eller Martin Ljung är speciellt roligt längre.
Tro mig, jag har älskat det där men drar inte ens på munnen längre..
2013-01-25, 19:24
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Tyvärr! Varken Hasse och Tage eller Martin Ljung är speciellt roligt längre.
Tro mig, jag har älskat det där men drar inte ens på munnen längre..

Då är det nog dig det är fel på. Jag har för fan mött folk födda på 90-talet som tycker att Hasse å Tage är roliga!
2013-01-25, 19:29
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Då är det nog dig det är fel på. Jag har för fan mött folk födda på 90-talet som tycker att Hasse å Tage är roliga!

Är väl klart olika! Ingen i min bekantskapskrets gillar sånt här längre, inte ens mina 65+ föräldrar gillar detta längre..Du bor kanske på landet, där brukar sådant här gå hem på 2000-talet.

Jag sätter punkt här, OT är inte bra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in