Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Du sätter likhetstecken mellan Aftonbladet och Höglunds sjukjournal vilket är generalfel nr 1. I och med Höglunds attack så kan man ju ana att något inte stämmer. Scrollan, Du kan bespara mig dina floskler om att kändisar alltid förnekar, döljer och mörklägger, jag tror ändå inte på det.
Ja, vad vill du diskutera då? Det är som det är. Ett faktum är klart, att Höglund motsäger och förnekar sig själv när sanningen helt plötsligt blev för obekväm och den upprepades från annat håll änn från henne själv. Han sa ju sjävl, vilket jag citerat henne på, att hon "Inte gör några fem-års planen". Finns det något som helst som är "felaktigt", "klandervärt" eller "vilseledande" i det? Det är ju hennes egna ord!
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Aftonbladet är inte Höglunds tidning. Hon är frilansande krönikör som INTE är anställd av AB, det är faktiskt en stor skillnad på det.
Det är inte osannolikt att hon aldrig ens träffat Josefin Karlsson. Det kan t.o.m vara så att H aldrig ens satt sin fot på redaktionen.
Höglund får betalt från Aftonbladet likväl. Det råder INGA tvivel var hon har sin lojalitet i den frågan. Dessutom har hon hällt ut sitt hjärta till sina "kollegor" på Aftonbladet i tid och otid, så påstå inte att hon inte vet vilka hon talar med på den tidningen.
Dessutom vinns det fullgod triangulering i den frågan då det finns långt fler källor än hennes Aftonbladet som skrivit om hennes
bukspottsköttelcancer. Här t.ex.:
http://doktornpunktcom.wordpress.com/category/cancer/
Fast Antevante, du kanske blir glad nu när när dina sossevänner verkar komma till undsättning:
http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=1651&blogg=57870
Dessvärre fattar inte Dahlström vad det handlar om, utan plankar Aftonbladet rakt av som om det vore en obestridlig sanning utan att ens kolla källmaterialet.
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Mycket bra! Det är klart Bettan kommer att ha björnkoll på tråden, men hon får väl betraktas som lite off just nu.
Låt mig klargöra detta på en gång, vi kan INTE låta oss styras och censureras bara för att vissa människor vill det, det är inte legio och är inte förenligt med yttrandefriheten. När det gäller Höglund så har jag redan adresserat frågan i ett öppenhjärtigt inlägg till henne och jag tror att mycket av innehållet i hennes artikel bygger på en rad missförstånd som förhoppningsvis nu är utredda. ÄR de inte det så är Höglund välkommen att antingen skriva en replik på detta i hennes tidning Aftonbladet, alternativt registrera ett konto här på Flashback och svara mig i relevant tråd. Yttrandefrihet skall inte beskäras och skvaller om uppgifter som är offentliga är INTE "nätmobbing". Bara för att man gått ut med någonting och sedan ångrat det så ligger inte det ansvaret på andra och då kan man inte gömma sig bakom en massa falska beskyllningar för då fiskar man i väldigt grumligt vatten och för en argumentation som är väldigt farlig. Nätmobbing ska stävjas ja, så långt är jag med, men vet man inte vad "nätmobbing" är så bör man läsa på först innan manar till häxjakt och korståg mot de öppna medierna. Rätt ska vara rätt!