Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-16, 16:20
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basse Lerghagen
Finns många som är sjuka och ligger för döden.

Siw Malmqvist sjuk enligt kvällspressen
Lill-babs: fick stroke på scenen
Mari Fredriksson, säger sig vara fri från cancer,men det går rykten om att hon fortfarande är sjuk.
Lennart Swahn aids? vart tog han vägen annars?
Arne Weise, haft flera hjärtinfarkter.
Ingmar Bergman, har dragit sig tillbaka har väl nåt år kvar.
Jan Malmsjö, allmänt taskigt hälsotillstånd
Sickan Carlsson, född 1914 är gammal och sjuk

återkommer med fler exempel

Post nr 2 i tråden för mer än 7 år sen. Och hur gick det? Ja, 3 av 8 kanske inte är jätteilla. Men två av dem var redan urgamla och levde i två respektive sex år efter postarens inlägg. Lennart Swahn levde i tre. Övriga fem lever och såvitt man känner till har ingen av dem någon extremt dålig hälsa.

Sen har man ju sett flera som haft "absolut säker information" om folks förestående bortgång som visat sig ha fel gång på gång. Hasse Alfredsson har väl folk dödförklarat här i över fem år och han är med i matchen fortfarande.

Slutsatsen blir att träffsäkerheten inte är bättre än den hos random spåkärring. Men visst - jag kan ju slå till med ännu ett stalltips om prinsessan Lillian (som jag förresten glömde när jag sa att C H Hermansson var den äldsta levande riktigt kända svensken) och sen slå mig för bröstet om hon går bort de närmaste månaderna.
2012-11-16, 18:05
Medlem
liposomes avatar
Dels har det tagit upp tidigare i denna tråd, dels har jag hört det från en bekant som gjort iakttagelser för något år sedan; Gösta Ekman förefaller ha ett stort behov av kvalificerad vård numera, och ses ofta på Huddinge Sjukhus. Är det någon som vet hur det är ställt med honom?
2012-11-16, 23:53
Medlem
Terry Prachett börjar göra bokslut inför sjukdomen som snart kommer att kräva hans liv. Han kan inte längre skriva och använder nu röstigenkänningsprogram för att förmedla sina texter, även om det snart förmodligen kommer vara slut med detta också. Utöver Alzheimern så har Pratchett även drabbats av livshotande hjärtkomplikationer och följdsjukdomar på grund av hans medicinering

http://www.newstatesman.com/culture/2012/11/terry-pratchett-my-daughter-rhianna-will-take-over-discworld-when-im-gone
2012-11-19, 08:45
Medlem
Ronilles avatar
E Höglund om denna tråden: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/elisabethoglund/article15797829.ab
2012-11-19, 08:52
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liposome
Dels har det tagit upp tidigare i denna tråd, dels har jag hört det från en bekant som gjort iakttagelser för något år sedan; Gösta Ekman förefaller ha ett stort behov av kvalificerad vård numera, och ses ofta på Huddinge Sjukhus. Är det någon som vet hur det är ställt med honom?
Man kan ju besöka sjukhus av många anledningar, eller vet din bekant mer? Har han/hon brutit sekretessen?

Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
E Höglund om denna tråden: http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/elisabethoglund/article15797829.ab

Någon borde ju maila Höglund att inte ta det scrollan skriver på för stort allvar då han/hon allt som oftast gissar och lägger till egna slutsatser, vilket resulterade i att Höglund just drog ner brallorna på hanom/henne.. Go! Bettan!
2012-11-19, 10:49
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:

Jag gillar Höglund, både för hennes journalistik, hennes person och hennes hår, men hon är tyvärr ganska lättkränkt (hon ville t ex först vara med i femmans humorprogram men ändrade sig när hon fick reda på titeln Mitt liv är ett skämt, för hon tycker inte alls att hennes liv är ett skämt). Det är klart att det inte är kul att läsa spekulationer om ens död, men att kalla det nätmobbning är väl lite att ta i.
2012-11-19, 11:17
Medlem
Mikojans avatar
Citat:

Det är klart att Scrollock och vapendragaren Jeff-Pass får en omgång av Bettan, men det kan å andra sidan ses som en uppmärksamhetsförstärkare för två anonyma FB-skribenter.

Det är kanske så att det är först när man ser sig själv i såna här sammanhang som man blir förbannad. Men lättkränkta Bettan ska inte ta det så allvarligt. Hennes namn hålls ju levande…
2012-11-19, 12:42
Medlem
Jag for ju iaf inte med någon osanning vad gäller det jag skrev om Elisabeth Höglund. Hon har opererats för cancer, och det är ju så att tråden nu handlar om kändisar som riskerar dö.

Var scrollock hade fått uppgiften om cancer i bukspottskörteln vet jag inte, kanske man skall vara tydlig med sånt. Det här som snubben på Coop hade läst om Hasse var ju tydligen bara trams. Men jag skrev å andra sidan inte heller att "Hasse är försvunnen", utan att han enligt en snubbe på Coop var det enligt något foruminlägg på internet. Viss skillnad...

Avslutningsvis, eftersom Elisabeth Höglund uppenbarligen tagit illa vid sig, behöver vi ju inte ta upp henne mer i tråden. Det finns ändå så många kändisar kvar som kommer att bli dödssjuka varje år, så då kan man också ta hänsyn till de som faktiskt läser tråden och tar illa vid sig. Tror t.ex. inte att vi behöver riskera att Michael Douglas eller Charlie Sheen hör av sig och är upprörda. De kan väl mig veterligen inte läsa på svenska.
2012-11-19, 13:05
Medlem
Enligt uppgift skall Charlie Sheen spela USA:s president i filmen Machete Kills, samt Tom Logan igen då i Scary Movie 5 som filmas i skrivande stund.

Så även om han knarkar på, är han ytterst aktiv iaf. Men det är klart, filmandet av Machete Kills har inte påbörjats ännu, och i värsta fall knarkar han bort sig så att någon annan får spela president istället, medan han själv ligger 6 feet under, och inte ens får se filmen öht (om inte Hollywood har en fileal i himlen/helvetet, det vet vi ju inte). Jag är inte så säker på att hans knarkraid kan pågå så länge till, utan att det kostar honom livet...
Senast redigerad av Jeff-Pass 2012-11-19 kl. 13:08.
2012-11-19, 14:07
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Enligt uppgift skall Charlie Sheen spela USA:s president i filmen Machete Kills, samt Tom Logan igen då i Scary Movie 5 som filmas i skrivande stund.

Så även om han knarkar på, är han ytterst aktiv iaf. Men det är klart, filmandet av Machete Kills har inte påbörjats ännu, och i värsta fall knarkar han bort sig så att någon annan får spela president istället, medan han själv ligger 6 feet under, och inte ens får se filmen öht (om inte Hollywood har en fileal i himlen/helvetet, det vet vi ju inte). Jag är inte så säker på att hans knarkraid kan pågå så länge till, utan att det kostar honom livet...

Hur fan ska han kunna spela president? Är Machete kills en komedi? Sheen är ju så pundarskadad att det är löjligt. Det syns ju på en kilometers avstånd att han är/var/är junkie!
2012-11-19, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Det är klart att Scrollock och vapendragaren Jeff-Pass får en omgång av Bettan, men det kan å andra sidan ses som en uppmärksamhetsförstärkare för två anonyma FB-skribenter.

Det är kanske så att det är först när man ser sig själv i såna här sammanhang som man blir förbannad. Men lättkränkta Bettan ska inte ta det så allvarligt. Hennes namn hålls ju levande…
Ok, jag får väl känna mig manad att svara på detta då EH:s inlägg till stor del verkar kretsa kring just mina inlägg. Detta får väl så att säga bli ett slags öppet brev till EH om hon nu läser detta samtidigt som det även är ett "vanligt inlägg" i denna tråd.

Först och främst ska man väl känna sig ärad över att en legendar som EH uppmärksammar ringa person framför andra här i tråden. Innan jag börjar så vill jag be om ursäkt ifall du på allvar känner dig upprörd, den här tråden är inte på något sätt ute efter att "kränka" dig som person. Om du ändå blir det måste du i din tur förstå att att du är en offentlig person och det är Elisabeth Höglund som offentlig person du intresserar oss som följer denna tråden. Du kommer också att lägga märke till att det inte finns en enda skribent i den här tråden som "önskar bort" dig, tvärtom, så jag vet inte riktigt hur du kan få det till "nätmobbing"? Snarare tvärtom, att vi VILL se dig kämpa och "rida ut stormen" som du så tappert berättade om på Skavlan.

Du ställer en fråga, hur jag vet om att du hade/har bukstpottsköttelcancer? Svaret på den frågan är enkel, bland annat står det (bland många andra ställen) i samma tidning som du själv skriver i:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13789182.ab

Din andra kommentar, gällande din prognos. Din medicinska journal har jag givetvis inte här, men bukspotsköttelcancer har en ohyggligt låg överlevnadsprognos, bland de lägsta som finns bland cancerdiagnoser, och det är utifrån denna jag uttalar mig. WHO har statistik på detta.

http://www.who.int/tobacco/research/cancer/en/

Jag beklagar återigen att du drabbats av denna sjukdom och hoppas verkligen att du trotsar oddsen men samtidigt kan vi bra uttala oss om den vetenskapliga forskningen som finns inom området och den visar verkligen på att forskningen måste bli bättre inom detta område.

Sen tycker jag det är viktigt att skilja agnarna från vetet och även särskilja vissa begrepp du kommer farande med. "Dödförklarar" gör vi inte med någon i den har tråden, det gör vi i tvillingtråden. Här listar vi folk som tippas ha begränsad tid kvar på jorden av en eller annan anledning. Visst kan jag förstå att det inte är roligt att läsa att andra kommenterar ens hälsa som för många är en privat angelägenhet, men där igen, du är en offentlig person som dessutom gått ut publikt och öppet och pratat om detta i så många olika medier under flera års tid. Ska vi inte med ledning av detta få kommentera saken du själv sagt? Det är detta yttrandefrihet handlar om och efter alla dina år på SVT hade jag trott att du hade haft mer respekt för yttrandefriheten än så. Yttrandefrihet varken bör eller får inskränkas på det sätter du föreskriver och vilken rätt jag har som internet användare jag har att posta på nätet är ingenting du har rätt att förbjuda, tvärtom så har du lika stor rätt att posta precis som du har att skriva din artikel för Aftonbladet utan att jag ifrågasätter detta och detta är ett privilegium vi ska vara glada för i vår del av världen. Du skriver att det är "påhittade uppgifter" men hur kan det vara vilseledande när det handlar om saker och ting du själv har sagt och saker som den samlade medicinska vetenskapen yttryckt genom år av forskning? Istället för att försöka sätta skuld där det inte finns någon så vore jag tacksam ifall du kune begrunda detta och svara på detta om du känner för det och återkomma i en insändare eller här på FB.

Krya på dig!

Mvh,
Scrollock
Senast redigerad av scrollock 2012-11-19 kl. 14:15.
2012-11-19, 14:26
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
...

Krya på dig!

Mvh,
Scrollock

Mycket bra! Det är klart Bettan kommer att ha björnkoll på tråden, men hon får väl betraktas som lite off just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in