Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Det är klart att Scrollock och vapendragaren Jeff-Pass får en omgång av Bettan, men det kan å andra sidan ses som en uppmärksamhetsförstärkare för två anonyma FB-skribenter.
Det är kanske så att det är först när man ser sig själv i såna här sammanhang som man blir förbannad. Men lättkränkta Bettan ska inte ta det så allvarligt. Hennes namn hålls ju levande…

Ok, jag får väl känna mig manad att svara på detta då EH:s inlägg till stor del verkar kretsa kring just mina inlägg. Detta får väl så att säga bli ett slags öppet brev till EH om hon nu läser detta samtidigt som det även är ett "vanligt inlägg" i denna tråd.
Först och främst ska man väl känna sig ärad över att en legendar som EH uppmärksammar ringa person framför andra här i tråden. Innan jag börjar så vill jag be om ursäkt ifall du på allvar känner dig upprörd, den här tråden är inte på något sätt ute efter att "kränka" dig som person. Om du ändå blir det måste du i din tur förstå att att du är en offentlig person och det är Elisabeth Höglund som offentlig person du intresserar oss som följer denna tråden. Du kommer också att lägga märke till att det inte finns en enda skribent i den här tråden som "önskar bort" dig, tvärtom, så jag vet inte riktigt hur du kan få det till "nätmobbing"? Snarare tvärtom, att vi VILL se dig kämpa och "rida ut stormen" som du så tappert berättade om på Skavlan.
Du ställer en fråga, hur jag vet om att du hade/har bukstpottsköttelcancer? Svaret på den frågan är enkel, bland annat står det (bland många andra ställen) i samma tidning som du själv skriver i:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13789182.ab
Din andra kommentar, gällande din prognos. Din medicinska journal har jag givetvis inte här, men bukspotsköttelcancer har en ohyggligt låg överlevnadsprognos, bland de lägsta som finns bland cancerdiagnoser, och det är utifrån denna jag uttalar mig. WHO har statistik på detta.
http://www.who.int/tobacco/research/cancer/en/
Jag beklagar återigen att du drabbats av denna sjukdom och hoppas verkligen att du trotsar oddsen men samtidigt kan vi bra uttala oss om den vetenskapliga forskningen som finns inom området och den visar verkligen på att forskningen måste bli bättre inom detta område.
Sen tycker jag det är viktigt att skilja agnarna från vetet och även särskilja vissa begrepp du kommer farande med. "Dödförklarar" gör vi inte med någon i den har tråden, det gör vi i tvillingtråden. Här listar vi folk som tippas ha begränsad tid kvar på jorden av en eller annan anledning. Visst kan jag förstå att det inte är roligt att läsa att andra kommenterar ens hälsa som för många är en privat angelägenhet, men där igen, du är en offentlig person som dessutom gått ut publikt och öppet och pratat om detta i så många olika medier under flera års tid. Ska vi inte med ledning av detta få kommentera saken du själv sagt? Det är detta yttrandefrihet handlar om och efter alla dina år på SVT hade jag trott att du hade haft mer respekt för yttrandefriheten än så. Yttrandefrihet varken bör eller får inskränkas på det sätter du föreskriver och vilken rätt jag har som internet användare jag har att posta på nätet är ingenting du har rätt att förbjuda, tvärtom så har du lika stor rätt att posta precis som du har att skriva din artikel för Aftonbladet utan att jag ifrågasätter detta och detta är ett privilegium vi ska vara glada för i vår del av världen. Du skriver att det är "påhittade uppgifter" men hur kan det vara vilseledande när det handlar om saker och ting du själv har sagt och saker som den samlade medicinska vetenskapen yttryckt genom år av forskning? Istället för att försöka sätta skuld där det inte finns någon så vore jag tacksam ifall du kune begrunda detta och svara på detta om du känner för det och återkomma i en insändare eller här på FB.
Krya på dig!
Mvh,
Scrollock