2012-11-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crazy7
Är du läkare eller?

Har ni som skriver om kändisars sjukdomar och ev. död inget vettigare för er? Sorgligt att ni lägger ner så mycket tid på det här. Ni måste leva ett mycket fattigt liv och sakna respekt för människor som har det svårt.
2012-11-20, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Inom 10 år får jag feeling på att Ingvar Kamprad, Mike Tyson, Michael Jackson, Leif "loket" Olsson och Ingvar Oldsberg alla kommer vara döda.

Förlåt om jag gick Offtopic men kom ihåg var ni läste det först.

1 rätt hitills, 3 år kvar för de övriga då.
2012-11-20, 08:21
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemony88
1 rätt hitills, 3 år kvar för de övriga då.

Faktum är ju att de kvarvarande mycket väl kan trilla av inom en treårsperiod.
Kamprad är 86 år och lever redan på övertid statistiskt sett, dock verkar han oförskämt pigg den gamle nazisten.
Oldsberg och Loket dras med krämpor även om de för tillfället är bättre.
Tyson är en sådan som mycket väl skulle kunna gå samma väg som Jackson, d.v.s hamna i klorna på en oseriös läkare. Tyson går väl på rätt tung psykofarmaka (se när Filip&Fredrik besöker honom) vilket gör att kroppen till slut lägger av.
2012-11-20, 10:35
Medlem
Att tippa att folk skall dö inom 10 år, det är ju närapå uselt att bara lyckas få in Michael Jackson på den listan ovan, särskilt som MJ var ett mord också.

Skall jag göra en lista på folk som inte har långt kvar skulle jag nog i dagsläget ta:

Charlie Sheen
Prinsessan Lilian
Hasse Alfredsson
Magnus Härenstam (tyvärr)
Katarina Hultling

Jag utesluter ev. politiker från USA och liknande, har alldeles för dålig koll på deras liv öht. Han McGovern hade jag aldrig hört talas om förrän någon (scrollock?) skrev på denna tråd att han var dödssjuk...
2012-11-20, 11:30
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Att tippa att folk skall dö inom 10 år, det är ju närapå uselt att bara lyckas få in Michael Jackson på den listan ovan, särskilt som MJ var ett mord också.

Han/hon har tre år kvar och någon mer trillar nog in från listan.

Det var inget mord på Jackson. Läkaren blev dömd för vållande till annans död och hade aldrig något uppsåt att döda Jackson. Förmodligen var det en felbedömning i medicineringen. MJ käkade nog en hel del psykofarmaka och andra piller..
2012-11-20, 13:56
Medlem
Zenon1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazy7
Har ni som skriver om kändisars sjukdomar och ev. död inget vettigare för er? Sorgligt att ni lägger ner så mycket tid på det här. Ni måste leva ett mycket fattigt liv och sakna respekt för människor som har det svårt.

Jag kan hålla med om att denna tråd är lite osmaklig, eftersom vi spekulerar i bortgångar som inte personligen berör oss. Därmed handlar det inte om medlidande eller om egentligt intresse för en person. Bara om äventyrslystnad, lite action, eller någon sorts bingo. Det är väl det som Elisabeth Höglund reagerar på egentligen - inte det som sägs om hennes sjukdomsbild (som mycket väl kan vara sant) utan att det sägs av någon som inte är hon, som inte står henne nära, och som inte skriver i professionellt syfte att upplysa allmänheten. Samtidigt - att människor pratar om den situation som hon gått ut om måste hon ju vara medveten om. Det är väl just att det skrivs ner för överskådlig framtid, och kan läsas av vem som helst, som gör det hela moraliskt diskutabelt.
2012-11-20, 17:54
Medlem
Jag kan medge att Scrollock gjorde fel som inte angav källa i det aktuella inlägget där han skrev att Höglund har pankreascancer, men utöver det liksom.

Häxjakt? Nätmobbing? Snälla nån, det finns knappast någon person här som tycker illa om Elisabeth Höglund och är ute efter att skada henne.

Som jag skrev tidigare, den person Höglund borde rikta sin ilska mot i första hand om det här är en osanning, är den journalist (Josefin Karlsson) på AB, som var först med att påstå att EH har pankreascancer.

Det är DÄR hennes frustration bör riktas i första hand, för om J. Karlsson hittat på detta i syfte att krydda sin artikel om EH, då är det sannerligen HON och ingen annan som förtjänar Höglunds förakt.
2012-11-20, 18:09
Medlem
Knullkungens avatar
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle15803093.ab

"Efter ”Biggest loser” tappade Åsa Engman kontrollen över sitt socker*beroende.

I somras fick hon av läkaren veta att hon har två år kvar att leva.

– Jag är döende. Jag är 40 år och har ätit ihjäl mig. Det är helt ofattbart, säger hon till Nöjes*bladet."
2012-11-20, 18:17
Medlem
Citat:
Jag kan medge att Scrollock gjorde fel som inte angav källa i det aktuella inlägget där han skrev att Höglund har pankreascancer, men utöver det liksom.

Häxjakt? Nätmobbing? Snälla nån, det finns knappast någon person här som tycker illa om Elisabeth Höglund och är ute efter att skada henne.

Som jag skrev tidigare, den person Höglund borde rikta sin ilska mot i första hand om det här är en osanning, är den journalist (Josefin Karlsson) på AB, som var först med att påstå att EH har pankreascancer.

Det är DÄR hennes frustration bör riktas i första hand, för om J. Karlsson hittat på detta i syfte att krydda sin artikel om EH, då är det sannerligen HON och ingen annan som förtjänar Höglunds förakt.
Nej nej, nu var det ju allmänt känt att Elisabet Höglund hade just den cancertypen. Detta har jag ägnat de senaste inläggen åt att förklara, och att hon dessutom själv varit öppen med det och bl.a. skrivit en bok om det. Uppgiften kommer således från henne själv och ingen annan och det kan hon inte med en uns trovärdighet förneka, oavsett hur mycket hon än vill. Att sedan försöka spela teater och ifragasätta hur folk känner till hennes diagnos är ett minst sagt märkligt beteende (förlåt om du tar illa upp nu Elisabet, jag vet att du har lätt för att ta åt dig men gör inte det! Försök istället att se det från vår sida!).

För att byta ämne så är Åsa Engman döende och har som mest två år kvar att leva, även om läkarna säger att det kan ske närsomhelst.

EDIT:

Ser att Knullkungen hann före!
2012-11-20, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej nej, nu var det ju allmänt känt att Elisabet Höglund hade just den cancertypen. Detta har jag ägnat de senaste inläggen åt att förklara, och att hon dessutom själv varit öppen med det och bl.a. skrivit en bok om det. Uppgiften kommer således från henne själv och ingen annan och det kan hon inte med en uns trovärdighet förneka, oavsett hur mycket hon än vill. Att sedan försöka spela teater och ifragasätta hur folk känner till hennes diagnos är ett minst sagt märkligt beteende (förlåt om du tar illa upp nu Elisabet, jag vet att du har lätt för att ta åt dig men gör inte det! Försök istället att se det från vår sida!).

För att byta ämne så är Åsa Engman döende och har som mest två år kvar att leva, även om läkarna säger att det kan ske närsomhelst.

EDIT:

Ser att Knullkungen hann före!

Jag har ju lovat att inte kommentera Elisabeth Höglund mer, så ja...låt oss byta ämne då.

Åsa Engman
är väl dock inte helt rökt om man läser noggrannt vad som står, men visst...det är knappast så att hon har råd med mycket mer matslarv. Lite som det var med Eddie Meduza, fast då med alkohol. Hans läkare hade då sagt att en folköl skulle kunna räcka för att han skulle mista livet, och som jag minns det inledde Eddie M. trots doktorns ord, efter några år en ny suparperiod det sista han gjorde i sitt liv, det tog väl typ en månads supande, sen var han död. Skulle tro att Engman är i typ samma sits. Liksom: Skärp dig eller dö. (Och ja, jag vet att det där sista låter hårt, men det är faktiskt vad som gällde för Eddie, och gäller för Åsa i nuläget...)
2012-11-20, 20:59
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Jag har ju lovat att inte kommentera Elisabeth Höglund mer, så ja...låt oss byta ämne då.

Åsa Engman
är väl dock inte helt rökt om man läser noggrannt vad som står, men visst...det är knappast så att hon har råd med mycket mer matslarv. Lite som det var med Eddie Meduza, fast då med alkohol. Hans läkare hade då sagt att en folköl skulle kunna räcka för att han skulle mista livet, och som jag minns det inledde Eddie M. trots doktorns ord, efter några år en ny suparperiod det sista han gjorde i sitt liv, det tog väl typ en månads supande, sen var han död. Skulle tro att Engman är i typ samma sits. Liksom: Skärp dig eller dö. (Och ja, jag vet att det där sista låter hårt, men det är faktiskt vad som gällde för Eddie, och gäller för Åsa i nuläget...)

Precis! Jävla märklig artikel, och givetvis har vidriga aftonhoran valt ett lösryckt citat som titel enbart med ett syfte.
Hon är nog döende om hon inte lägger om sitt liv men efter hon gjort GBP-op så ska det nog ordna sig för henne med...

Typisk jävla kvällstidningsjournalistik..
2012-11-20, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Precis! Jävla märklig artikel, och givetvis har vidriga aftonhoran valt ett lösryckt citat som titel enbart med ett syfte.
Hon är nog döende om hon inte lägger om sitt liv men efter hon gjort GBP-op så ska det nog ordna sig för henne med...

Typisk jävla kvällstidningsjournalistik..

Vet en person i min bekantskapskrets som gjort en sådan operation. Behövdes säkert, det handlade väl iaf om 100% övervikt i det fallet, och idag ser personen relativt normal och välmående ut. Kanske 10% övervikt kvar, men whattefuck....nu kan personen leva ut igen. Och slippa riskera fetmadöden.

Kvällstidningar har en tendens att överdriva ja. Minns en vinter när ett "rejält snökaos" var på väg. Det kom 4 cm, och blåste en del, men inte ovanligt mycket...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in