Flashback bygger pepparkakshus!
2012-11-29, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TailgunnerJoe
George H W Bush - kan vara värre än väntat
Julian Assange
George Bush är för övrigt den ende nu levande ex-president som som adlats av Drottningen.
2012-11-30, 12:01
Medlem
Joe Jackson, Michaels far har fått en stroke.
2012-11-30, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paleraider
Joe Jackson, Michaels far har fått en stroke.
Står att det rör sig om en lättare stroke, men vid hans ålder vet man ju aldrig. Tydligen så är det inte första gången det händer. Inte andra gången heller.

http://www.accesshollywood.com/jackson-family-patriarch-joe-jackson-suffers-stroke_article_73151

George Bush ser dock väldigt skraltig ut:

http://politicalticker.blogs.cnn.com/2012/11/29/former-president-george-h-w-bush-hospitalized/comment-page-1/
Senast redigerad av scrollock 2012-11-30 kl. 13:27.
2012-11-30, 14:59
Medlem
Ratads avatar
Jag ger Dubya den äldre max två månader.
2012-11-30, 16:27
Medlem
Limma skinkbits avatar
Hasse Alfredsson
Citat:
Ursprungligen postat av Zenon1
Jag undrar vad som fattas honom, egentligen. Allting försvinner: hälsa, ungdom, kreativitet... men det vet vi ju. Är det någon grundläggande sorg eller depressivitet som nu har kommit upp till ytan??

Hade han inte en son som dog redan som barn i en elolycka? Vill minnas att jag läst det någonstans. Det var på den tiden banankontakter var vanliga, dessa passade dessvärre utmärkt i vägguttagen som sällan var petskyddade...
Om en sån händelse förblir obearbetad så...
2012-11-30, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Hasse Alfredsson

Hade han inte en son som dog redan som barn i en elolycka? Vill minnas att jag läst det någonstans. Det var på den tiden banankontakter var vanliga, dessa passade dessvärre utmärkt i vägguttagen som sällan var petskyddade...
Om en sån händelse förblir obearbetad så...
"Banankontakter"?

Japp, det stämmer, den yngste sonen petade in en galge eller något liknande föremål i vägguttaget och fick en anselig mängd ström igneom kroppen och dog. Men det var väldigt många år sedan, mer än 30 år sedan skulle jag tro.
2012-11-30, 19:02
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
"Banankontakter"?

Ja, typ såna här: http://www.ljudfokus.se/bilder/bananplugg-bulk-guld-2-pack.jpg
Men vad vet jag, det kanske var en galge som du skriver eller något annat. Tragiskt i vilket fall som helst. En händelse som kan påverka en förälder resten av livet.
2012-11-30, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snaidisten
Lars-Gunnar Björklund svårt sjuk.

Ser verkligen risig ut på bilderna.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article15389290.ab

...och nu är han död, c:a 2½ månader efter Scrollocks inlägg. Läste ett tidigare inlägg från juni att han fallit i en swimmingpool och blivit rejält medtagen - kanske det som satte igång hans decline?

Hur som helst, jag bockar mig för mannen som drog igång Tipsextra en gång i tiden - Det var en välgärning med stort V.

R.I.P.
2012-11-30, 19:21
Medlem
Scrollock: Innebär L-G Björklunds bortgång idag att Ingvar Oldsberg och Stefan Thylin löper större risk att dö inom kort, än vad risken var för dem i morse när L-G fortfarande var i livet?
2012-11-30, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Scrollock: Innebär L-G Björklunds bortgång idag att Ingvar Oldsberg och Stefan Thylin löper större risk att dö inom kort, än vad risken var för dem i morse när L-G fortfarande var i livet?
Intressant tanke, eftersom vi nu har en "two-strike" på Tipsextra

Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Det kanske ökar risken att Bosse Gentzels död var början på en ny trestegare?

Bosse Gentzel (okt 2012) - Ingvar Oldsberg (?) - Stefan Thylin (?)

Alla tre skulle då ha koppling till Tips-Extra. Fast Stefan Thylin har mig veterligen inte några hälsoproblem som pressen ansett det värt att ta upp iaf. Ingvars bortgång skulle förvåna mindre, det kan ju ske så enkelt att cancern kommer i en ny våg, sprider sig och sen är det klippt.

Sen gick väl Jonas Eek och Jarl Alfredius bort ganska nära i tiden? Vid en närmare titt 9/3 -09 resp. 31/3 -09 Vem var den tredje, scrollock, eller var det en twostrike?

Annars, den mest tydliga twostriken jag varit med om måste vara Rock-Ragge 2/4 -11 och Leif "Burken" Björklund 7/4 -11. Där tänkte man verkligen "Först Ragge, och nu Burken också". Vill man hellre ha en threestrike av det går det att räkna in Rock-Olga 10/6 -10, det var ändå inom 1 år alla tre gick bort. Alla svenska 50´s RnR-artister...

Rock-Olga delar förresten dödsdag med Ray Charles (vilket ju är lite roligt) som också avled 10 juni, fast 6 år tidigare: 2004. Jag vet inte om Olga spelade in någon Ray Charles-låt, men hon bör ju ha gillat honom...

Men jag utgår från att Olga, Ragge och Burken ingår i scrollocks 3-exempel dictionary....eller?
2012-12-01, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
"Banankontakter"?

Japp, det stämmer, den yngste sonen petade in en galge eller något liknande föremål i vägguttaget och fick en anselig mängd ström igneom kroppen och dog. Men det var väldigt många år sedan, mer än 30 år sedan skulle jag tro.

Mm, ganska säker på att det t.om. var över 40 år sedan. Men som sagt, en sådan händelse är inte något som försvinner med tiden
2012-12-01, 20:28
Medlem
Scrollock: Bosse Gentzel gick bort i oktober detta år. Innebär det att någon till med Tips-Extra koppling måste dö innan Bosses dödsdag nästa år (d.v.s. alla 3 inom 1 års tidsspann), för att du skall giltigförklara det som en threestrike?

Hoppas inte Oldsberg är vidskeplig, det lär bara öka risken för att det verkligen händer. Han har ju minst sagt risken hängande över sig med en cancerdiagnos på sitt CV.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in