2012-04-19, 18:38
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Prinsessan Lilians hovmarsalk sa ju själv att sjukdomen inte blivit diagnoserad av en läkare men att de var säkra på sin sak ändå, utan att gå in på hur. Jag är också övertygad om att det är Alzheimers Prinsessan Lilian har, och har även känt till detta sedan långt innan Hovmarsalk Palmstierna gick ut offentligt med uppgiften. Dock kvarstår faktum att hon, av allt att döma, blivit "självdiagnoserad" och summan av detta är att man inte kan avfärda att Hasse Alfredson kan lägga till Alzheimers som ytterligare en av alla sina krämpor.

Citat:
Ursprungligen postat av AFTONBLADET
Men nu väljer Elisabeth Palmstierna – Lilians egen hovmarskalk – att för första gången kommentera prinsessans hälsotillstånd.

– Enligt läkare har Lilian alzheimer och hon mår inte särskilt bra, säger hon.

Enligt uppgift till Aftonbladet har Lilian dock inte genomgått en fullständig alzhemiersutredning.

Uppgiften kommer således INTE ifrån hovmarskalken utan "enligt uppgift" Det är m.a.o någon som inte vet utan gissar.
2012-04-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Uppgiften kommer således INTE ifrån hovmarskalken utan "enligt uppgift" Det är m.a.o någon som inte vet utan gissar.
Eller någon med insikt (familjemedlem?) som tipsat anonymt?
2012-04-19, 18:50
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Eller någon med insikt (familjemedlem?) som tipsat anonymt?

Jo, troligt
2012-04-19, 21:02
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Jisses, snacka om att märka ord. Spekulera? Osmakligt? För det första, vem har bett om din subjektiva åsikt? För det andra, spekulera är precis vad vi gör i den här tråden, allting bygger på andra eller tredjehanduppgifter och från dessa drar vi slutsatser. För det tredje så är det allmänt vedertaget att diabetesrisken ökar med åren (http://www.1177.se/Stockholm/Tema/Li...ldre/?ar=True), För det fjärde är jag troligen en av de som har mest medicinsk utbildning i den här tråden. För det femte, vem är det som spekulerar egentligen? (se det fetmarkerade). Du känner till den där historien om stenen och glashuset va?

Det handlar inte om att märka ord det handlar om att du hela tiden söker effekt värre än den värsta Aftonhoranmurvel.

Vem har bett om min subjektiva åsikt? Du vet att det här är ett diskussionsforum va?

Andra och tredjehandsuppgifter visst, men du sitter ju allt som oftast och fabulerar fritt.

Ja, du måste ha en fantastisk medicinsk utbildning som kan sitta och diagnostisera människor du aldrig har träffat på ett internetforum det håller jag med om.

Ja ursäkta jag glömde bort att man inte får tro att saker och ting kan vara bättre än vad som sägs när sensationslysten Scrollock är i farten. Nä, Hasse har nog både elallerig och syfilis så väl som pungbråck.

Ska jag spekulera på riktigt? Du sitter antagligen och HOPPAS att Hasse har både Alzheimers och diabetes.
2012-04-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrille P
Det handlar inte om att märka ord det handlar om att du hela tiden söker effekt värre än den värsta Aftonhoranmurvel.

Vem har bett om min subjektiva åsikt? Du vet att det här är ett diskussionsforum va?

Andra och tredjehandsuppgifter visst, men du sitter ju allt som oftast och fabulerar fritt.

Ja, du måste ha en fantastisk medicinsk utbildning som kan sitta och diagnostisera människor du aldrig har träffat på ett internetforum det håller jag med om.

Ja ursäkta jag glömde bort att man inte får tro att saker och ting kan vara bättre än vad som sägs när sensationslysten Scrollock är i farten. Nä, Hasse har nog både elallerig och syfilis så väl som pungbråck.

Ska jag spekulera på riktigt? Du sitter antagligen och HOPPAS att Hasse har både Alzheimers och diabetes.
Just min poäng. DU vet väl att det här är ett diskussionforum? Eller har du ensamrätt på att orera? Söka effekt? Knappast, hur ofta använder jag ordet "chock" i mina lägg?

Varför behöver du spekulera? Jag har ju uttryckt mer än tydligt vad jag tycker om fallet Hasse Alfredson bara något inlägg längre upp.
2012-04-19, 22:02
Medlem
Chrille Ps avatar
Citat:
Just min poäng. DU vet väl att det här är ett diskussionforum? Eller har du ensamrätt på att orera?
Söka effekt? Knappast, hur ofta använder jag ordet "chock" i mina lägg?

Varför behöver du spekulera? Jag har ju uttryckt mer än tydligt vad jag tycker om fallet Hasse Alfredson bara något inlägg längre upp.

Hmm vem var det som anklagade mig för att kasta sten i glashus nyligen?

Du söka effekt? näääää aldrig. Som är så vag det bara går när det finns minsta möjlighet till missförstånd.

Jamen det är ju en spekulationstråd har vi slagit fast och jag spekulerar i att du sitter och runkar åt kändisars sjukdomar så att du ska få vara först att rapportera i den andra tråden.

Nu ger jag upp, för diskussionsforum eller inte men det ger mig mer att diskutera med närmaste vägg än att diskutera med dig.
2012-04-21, 10:46
Medlem
Eh....10 mediciner.

I DET träsket hoppas jag aldrig att jag hamnar.

ÄR det sant med att Hasse Alfredsson har fått Alzheimers på köpet, så är det väl lika bra att han får dö nu, istället för att gå runt som en sjuklig zombie i väntan på döden i 1-2 år till.

För mer än 2 år kan han väl knappast ha kvar? Ja, det skulle vara om han har gener som Prinsessan Lilian och Keith Richards då förstås.

Lilian och Keef har väl nämnts hur många gånger som helst på denna tråd, men de tycks leva för alltid...
2012-04-21, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Eh....10 mediciner.

I DET träsket hoppas jag aldrig att jag hamnar.

ÄR det sant med att Hasse Alfredsson har fått Alzheimers på köpet, så är det väl lika bra att han får dö nu, istället för att gå runt som en sjuklig zombie i väntan på döden i 1-2 år till.

För mer än 2 år kan han väl knappast ha kvar? Ja, det skulle vara om han har gener som Prinsessan Lilian och Keith Richards då förstås.

Lilian och Keef har väl nämnts hur många gånger som helst på denna tråd, men de tycks leva för alltid...
Skillnaden mellan Prinsessan Lilian och Hasse Alfreson är att P.L. "bara" har Alzheimers ochmöjligen krämpor från en gammal bruten höft, medan H.A. har all världens olika livshotande krämpor. Dessutom var P.L. väldigt frisk och alert ända upp till 90-åras åldernn innan eländet slog till. Således radikalt mindre odds att H.A klarar sig lika länge som P.L.
2012-04-21, 23:04
Medlem
Robin Gibb har vaknat ur sin koma

http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-17798956
Senast redigerad av bradstronger 2012-04-21 kl. 23:23. Anledning: stavfel
2012-04-21, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Robin Bibb har vaknat ur sin koma

http://www.bbc.co.uk/news/entertainment-arts-17798956
MIRAKEL!!!

Inte för att ropa hej innan vi är över bäcken, och utan att veta mer än vad som sagts så tolkar jag detta som att koman i så fall berodde på en infektion snarare än cancern. Frågan är dock ifall han fått några hjärnskador. Koma är inte som på film, att man vaknar på ett kick så är allt som vanligt igen. Uppvaknanden sker generellt gradvis och principen är att ju lägre man varit i koma, desto svårare är det att vakna upp, och om man vaknar så är risken för hjärnskador större ifall man varit i koma under en längre tid.

Gibb verkar enbart ha ringa kommikationsförmåga, men det är oklart ifall detta beror på att han ännu inte "vaknat" helt och hålet, eller om det är pga. att hjärnan tagit stryk.
2012-04-22, 07:15
Medlem
Citat:
MIRAKEL!!!

Inte för att ropa hej innan vi är över bäcken, och utan att veta mer än vad som sagts så tolkar jag detta som att koman i så fall berodde på en infektion snarare än cancern. Frågan är dock ifall han fått några hjärnskador. Koma är inte som på film, att man vaknar på ett kick så är allt som vanligt igen. Uppvaknanden sker generellt gradvis och principen är att ju lägre man varit i koma, desto svårare är det att vakna upp, och om man vaknar så är risken för hjärnskador större ifall man varit i koma under en längre tid.

Gibb verkar enbart ha ringa kommikationsförmåga, men det är oklart ifall detta beror på att han ännu inte "vaknat" helt och hålet, eller om det är pga. att hjärnan tagit stryk.

Det är en jäkla resa han gör iaf. Skulle han ha tappat kommunikationsförmåga p.g.a. koman blir det ju svårt för honom att återanpassa sig till ett någorlunda normalt liv. Fast det är väl iofs för allvarligt för att man skall kunna prata om det än, fortfarande är han väl livshotande sjuk?
2012-04-22, 09:51
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Skillnaden mellan Prinsessan Lilian och Hasse Alfreson är att P.L. "bara" har Alzheimers ochmöjligen krämpor från en gammal bruten höft, medan H.A. har all världens olika livshotande krämpor. Dessutom var P.L. väldigt frisk och alert ända upp till 90-åras åldernn innan eländet slog till. Således radikalt mindre odds att H.A klarar sig lika länge som P.L.

Jag skulle tippa på att vi kan ta Hasses olika krämpor med en rejäl nypa salt. Åtminstone som livshotande. Alzheimern var ju bara ett skämt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in