2011-12-04, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Är Hasse Alfredsson cancersjuk?
Prostatacancer. Han gick ut med detta i Aftonbladets pappersupplaga (sök längre bak i tråden). Lägg därtill till svår hjärtsjukdom, blodsjukdom (han har sagt att han på Waran för jämnan), relativt hög ålder, depression och dödslängtan.
2011-12-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Prostatacancer. Han gick ut med detta i Aftonbladets pappersupplaga (sök längre bak i tråden). Lägg därtill till svår hjärtsjukdom, blodsjukdom (han har sagt att han på Waran för jämnan), relativt hög ålder, depression och dödslängtan.

Ok. Ja, han är ju ingen ungdom längre.
2011-12-04, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Är Hasse Alfredsson cancersjuk?

Han har prostatacancer, som har nått stadium 2 eller 3 (är osäker där).

Cancer, 80 år, desillusion och uppgivenhet låter som en synnerligen dödlig kombination.

I hans fall är det väl bara en tidsfråga innan det "smäller"? Allt beror på hur seg karln är
2011-12-05, 13:58
Medlem
Är det någon som vet hur George Gaynes (mer känd som Commendant Eric Lassard i Polisskolefilmerna) mår nu för tiden.

Tyckte redan han var en gammal virrig gubbe då. Gaynes är 94 år, och tydligen aktuell om man skall göra en till Polisskolefilm.
2011-12-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Är det någon som vet hur George Gaynes (mer känd som Commendant Eric Lassard i Polisskolefilmerna) mår nu för tiden.

Tyckte redan han var en gammal virrig gubbe då. Gaynes är 94 år, och tydligen aktuell om man skall göra en till Polisskolefilm.
Ja, man hoppas ju verkligen att de får arschlet ur vagnen. I annat fall kan de väl åtminstone börja med att filma Gaynes scener redan nu inför en eventuell uppföljare så att de är "garderade" åtminstone för en film. Annars kan det ju gå som för Leslie Nielsen som inte hannvara med om den planerade "Nakna Pistolen 4" (antar att planerna på den filmen nu är nedlagda).
2011-12-05, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Ja, man hoppas ju verkligen att de får arschlet ur vagnen. I annat fall kan de väl åtminstone börja med att filma Gaynes scener redan nu inför en eventuell uppföljare så att de är "garderade" åtminstone för en film. Annars kan det ju gå som för Leslie Nielsen som inte hannvara med om den planerade "Nakna Pistolen 4" (antar att planerna på den filmen nu är nedlagda).

Dom har redan bränt chanserna att få med Lt. Moses Hightower eftersom Bubba Smith dog tidigare i år Sen kommer man även att sakna Tackleberry (David Graf) i en åttonde film, må vara att han varit död i c:a 10 år....
2011-12-05, 20:57
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Dom har redan bränt chanserna att få med Lt. Moses Hightower eftersom Bubba Smith dog tidigare i år Sen kommer man även att sakna Tackleberry (David Graf) i en åttonde film, må vara att han varit död i c:a 10 år....

Även "House" har ju dött, minns inte hur många filmer han var med i dock...
2011-12-06, 07:44
Medlem
Även om det är lite off topic så tycker jag att SVT borde satsa på att hitta en ny Julvärd som kan sitta i många likt Arne Weise och Bengt Feldreich. Ja, kanske inte 30 år, men åtminstone 5.

Ingvar Oldsberg hade kunnat bli den efterföljaren, men istället valde man en ny igen efter hans fina insats 2006.

Minns inte vilket år det var, men Blossom Tainton var nog det värsta exemplet.

Kan låta fördomsfullt, men jag vill faktiskt ha en äldre man som ser svensk (någorlunda alltså) ut.

Således har jag lite förslag på folk som skulle funka och folk som totalt går utanför.

Babben Larsson - Fel kön, men annars mycket rätt stil faktiskt

Gösta Ekman - Skulle nog kunna funka

Björn Hellberg - Varför inte?

Peter Dalle - Lite för ung, och fel personlighet

Claes Eriksson - Javisst, han har redan gjort det där kan man säga i En Massa Himla Program

Björn Gustavsson - NEJ FÖR H-E.....

Sean Banan - ÄNNU VÄRRE

Christer Ulfbåge - Skulle kunna vara okej

Arne Hegerfors - Jodå

Leif "Loket" Olsson - Kanske den bäste kandidaten enligt mig

Tomas Von Brömssen - Nej.....har visserligen blivit av med sin pojkaktighet, men nej.....

Carina Lidbom - Nej!!

Magnus Härenstam - Nej, för mesig och fånig

Janne "Loffe" Karlsson - Skulle nog kunna funka

Owe Thörnqvist - Tror jag nog skulle funka. En rolig jäkel.

Charlie Norman - Hade helt klart funkat, också en stor komiker vid sidan av musiken, men han är ju död sedan 2005

Robert Wells - Nej.....och långt hår känns också fel.

Lill-Babs - Fel kön, annars ganska mysig

Jessica Almenäs - Fel kön, och utöver det alldeles för flickaktig

Tony Irving - Nej, hans bögiga karisma är kanon i Let´s Dance-juryn. Här skulle han gå fetbort.

Roffe Wikström - Kanske allt för mycket turné/artistliv/hårt liv-känsla.

Sven-Bertil Taube - Möjligtvis för mycket sommarstämpel

Bert-Åke Varg - Jodå....skulle nog kunna bli riktigt bra
2011-12-06, 07:51
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Även om det är lite off topic så tycker jag att SVT borde satsa på att hitta en ny Julvärd som kan sitta i många likt Arne Weise och Bengt Feldreich. Ja, kanske inte 30 år, men åtminstone 5.

Inte bara är det ett märkligt svammlande om hur diverse döda och andra felplacerade kändisar skulle platsa som julvärd, det måste även vara årets sämsta inläggsplacering skulle jag tro.
Men det räddade min morgon i alla fall. Tack!
2011-12-06, 09:24
Medlem
Citat:

Jag vill nog ändå slå ett slag här för Hasse Alfredson, kanske skulle det ge honom tillbaka "livsgnistan"? Lasse Berghagen skulle nog många också föreslå, fas jag skulle nog i så fall hellre se Lill-Babs andre "Lasse" nämligen Lönndahl. Då får man hoppas att "häradsbetäckaren" flörtar hejvilt i TV-studion.
2011-12-06, 11:20
Medlem
Fiaskruttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Inte bara är det ett märkligt svammlande om hur diverse döda och andra felplacerade kändisar skulle platsa som julvärd, det måste även vara årets sämsta inläggsplacering skulle jag tro.
Men det räddade min morgon i alla fall. Tack!

Bengt Feldreich lever forfarande och har huvudet på skaft. Han verkar genomsympatisk. Dessutom var han den första Julvärden i svt.

Inget fyllesvammel/dålig på att artikulera med honom, bara mysigt!
Senast redigerad av Fiaskruttan 2011-12-06 kl. 11:23.
2011-12-06, 16:17
Medlem
Om inte någon på listan har dött så nyss att man inte hunnit informera pressen.........

...så är det bara Charlie Norman som är död av personerna på listan.

Däremot är det väl inte så troligt att Bert-Åke Varg, Owe Thörnqvist eller Lill-Babs skulle komma upp i Arne Weises 30 (är det va?) i julstudion Må vara att Owe känns hur fräsch som helst. Han kan nog bli över 90 år; Är ju 82 nu....

En julklassiker med Owe som måste spelas så här års: "Diverse Julboogie"

http://www.youtube.com/watch?v=cpUqUXG-Feg
(Det finns två versioner från 50-talet, fann tyvärr inte den bättre på YouTube)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in