2011-12-31, 16:37
Medlem
Roibots avatar
Dessa tror jag dör nästa år:

Kirk Douglas: Han har inte skrivit på Myspace under en lång tid...
Zsa Zsa Gabor: lmponerande att hon överlevde 2011, men hur länge till kan hon "gå benlös"?
Muhammed Ali: Som tidigare nämndes, "The Greatest" är mycket sjuk.
Tony Martin: Hög ålder, hans fru och son dog nyligen och dessutom är han tydligen pank. Livslusten kvar?
Harold Camping: Vore ironiskt ifall "domedagsprofeten" dog år 2012.....
Carl Johan Bernadotte: Prinsessan Lilian är inte den enda kungliga 90-plussaren.
Burt Reynolds: Problem med hälsan.
Alfredo Di Stefano: Om inte av hög ålder, så dör han väl av sorgen över Real Madrids oförmåga att vinna CL nuförtiden?
Robert Blake: Efter all turbulens kring mordanklagelserna kanske 78-åringen är helt slut?
George Michael: Situation är nog värre än vad media vill ge sken av.
Eleanor Parker: Bara en känsla jag har.

Hoppas att min lista är fel när vi summerar 2012.....
2012-01-01, 10:49
Medlem
Någon som vet förresten hur det står till med Clintan och Robert De Niro?

Clint Eastwood har ju passerat 80-årsstrecket men verkar fortfarande vara aktiv som regissör framför allt. Annars skulle jag gärna se honom spela i åtminstone en film till. "Get Off My Lawn" -repliken i "Gran Torino" när grannarna bråkar på hans tomt är för jävla skön

Robert De Niro rapporterades ha fått prostatacancer och i samband med det blivit deprimerad och funderat på att dra sig tillbaka. Detta var alltså kanske 2007-08, men det verkar ju som att han tagit nya tag och att cancern är under kontroll (?) iaf. Ny film i Fockers-serien med Ben Stiller t.ex...sedan dess...
2012-01-01, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Någon som vet förresten hur det står till med Clintan och Robert De Niro?

Clint Eastwood har ju passerat 80-årsstrecket men verkar fortfarande vara aktiv som regissör framför allt. Annars skulle jag gärna se honom spela i åtminstone en film till. "Get Off My Lawn" -repliken i "Gran Torino" när grannarna bråkar på hans tomt är för jävla skön

Robert De Niro rapporterades ha fått prostatacancer och i samband med det blivit deprimerad och funderat på att dra sig tillbaka. Detta var alltså kanske 2007-08, men det verkar ju som att han tagit nya tag och att cancern är under kontroll (?) iaf. Ny film i Fockers-serien med Ben Stiller t.ex...sedan dess...
Gällande Robert DeNiro sä är det väldigt märkligt att han, om det nu är prostatacancer han haft, nu åter kommer att bli pappa igen vid 68 års ålder. Vad jag vet blir man alltid steril av prostatacacner behandling.
2012-01-01, 12:35
Medlem
http://www.hellomagazine.com/film/20.../robertdeniro/

Det var tydligen ännu längre tillbaka i tiden han fick prostatacancer. Men detta citat från artikeln:

"Because of the early detection and his excellent physical condition, doctors project a full recovery"

kanske förklarar varför han nu kan få barn efter detta.

Det innebär ju också att du missuppfattat det hela; Prostatacancer i sig behöver inte innebära sterilitet, tydligen så kan man klara sig om det upptäcks tidigt. Och det är ju skönt för DeNiro
2012-01-01, 15:46
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Gällande Robert DeNiro sä är det väldigt märkligt att han, om det nu är prostatacancer han haft, nu åter kommer att bli pappa igen vid 68 års ålder. Vad jag vet blir man alltid steril av prostatacacner behandling.

Citat:

Det var tydligen ännu längre tillbaka i tiden han fick prostatacancer. Men detta citat från artikeln:

"Because of the early detection and his excellent physical condition, doctors project a full recovery"

Det innebär ju också att du missuppfattat det hela; Prostatacancer i sig behöver inte innebära sterilitet, tydligen så kan man klara sig om det upptäcks tidigt. Och det är ju skönt för DeNiro

Exakt! Sen om han nu vore steril så kan man ju använda sig av en donator..
2012-01-01, 16:51
Medlem
Citat:

Det står på följande länk: http://www.prostatacancerinfo.se/main.php?menuId=124 att man blir steril om prostatan behandlas hårt eller avlägsnas. Är det inte så att vid cancer så brukar man behandla prostatan "hårt" i och med att man vill förhindra risken för spridning? Jag känner en del som haft väldigt "mild" prostata som upptäckts tidigt, och de har alla blivit sterila (dock inte alltid impotenta eller inkontionenta). Det var just detta med sterilitet som de alla hävdade att man altid blev av encancerbehandling. Därför rekommender en del läkare att man uppsöker spermabank om man i framtiden vill ha barn.

Det kanske är detta som DeNiro gjort? Dock är hans fru, Grace Hightower, knappast någon ungdom själv och är med alla mått mätt ochså långt förbi sitt naturliga "bäst-före"-datum när det gäller att få barn. Någon som vet hur de gtt tillväga för att lösa detta? För i DeNiro/Hightowers fall förefaller ju problematiken att få barn vara dubbel, så att säga.
2012-01-01, 19:55
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Det står på följande länk: http://www.prostatacancerinfo.se/main.php?menuId=124 att man blir steril om prostatan behandlas hårt eller avlägsnas. Är det inte så att vid cancer så brukar man behandla prostatan "hårt" i och med att man vill förhindra risken för spridning? Jag känner en del som haft väldigt "mild" prostata som upptäckts tidigt, och de har alla blivit sterila (dock inte alltid impotenta eller inkontionenta). Det var just detta med sterilitet som de alla hävdade att man altid blev av encancerbehandling. Därför rekommender en del läkare att man uppsöker spermabank om man i framtiden vill ha barn.

Det kanske är detta som DeNiro gjort? Dock är hans fru, Grace Hightower, knappast någon ungdom själv och är med alla mått mätt ochså långt förbi sitt naturliga "bäst-före"-datum när det gäller att få barn. Någon som vet hur de gtt tillväga för att lösa detta? För i DeNiro/Hightowers fall förefaller ju problematiken att få barn vara dubbel, så att säga.

Det där är olika. Man kan behandla på olika sätt och inte helt ovanligt är att man inte behandlar den. Det beror på hur långt gånget det är.
Jag har ingen statistik men när man läser om det så verkar det inte så vanligt med sterilitet..
2012-01-01, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Det där är olika. Man kan behandla på olika sätt och inte helt ovanligt är att man inte behandlar den. Det beror på hur långt gånget det är.
Jag har ingen statistik men när man läser om det så verkar det inte så vanligt med sterilitet..
Självklart får man inga behandlingsbiverkningar om man INTE behandlar cancern, uta jag förutsätter i de här fallen att man faktiskt försökt göra någonting åt den. Om man inte behandlar cancer så är det givetvis inget bra tecken för den långsiktiga överlevnaden då cancer inte kan "självläka". Dock vet jag, när det gäller prostatacancer, att många feldiagnoseras när de har godartade växter. Dessa ska självklart inte behandlas i och med att de inte orsakar någon större skada och att man istället får nämnda biverkningar om ger sig på att ta bort dessa. Det är emellertid inte dessa jag syftar på när jag talar om prostatacancer, och jag utgår ifrån att De Niro faktiskt har /har haft cancer (elakartad) om den benäms som sådan.
2012-01-01, 22:07
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roibot
Dessa tror jag dör nästa år:

Kirk Douglas: Han har inte skrivit på Myspace under en lång tid...
Zsa Zsa Gabor: lmponerande att hon överlevde 2011, men hur länge till kan hon "gå benlös"?
Muhammed Ali: Som tidigare nämndes, "The Greatest" är mycket sjuk.
Tony Martin: Hög ålder, hans fru och son dog nyligen och dessutom är han tydligen pank. Livslusten kvar?
Harold Camping: Vore ironiskt ifall "domedagsprofeten" dog år 2012.....
Carl Johan Bernadotte: Prinsessan Lilian är inte den enda kungliga 90-plussaren.
Burt Reynolds: Problem med hälsan.
Alfredo Di Stefano: Om inte av hög ålder, så dör han väl av sorgen över Real Madrids oförmåga att vinna CL nuförtiden?
Robert Blake: Efter all turbulens kring mordanklagelserna kanske 78-åringen är helt slut?
George Michael: Situation är nog värre än vad media vill ge sken av.
Eleanor Parker: Bara en känsla jag har.

Hoppas att min lista är fel när vi summerar 2012.....

Oj, Kirk Douglas är 95 år. Det är en respektabel ålder.

Hur är det med Jarl Borssén? Är han pigg och kry?
2012-01-02, 17:00
Medlem
Hoppsan, Johannes Heesters dog 108 år gammal på självaste julafton....

Man får väl hoppas att han fick en lindrig död, typ att han föll ihop när han dansade med sina barnbarns barnbarn runt granen, alternativt att han tog en snaps för mycket...

För jag menar....en snaps för mycket, såna där tresiffringar kan dö av minsta lilla
2012-01-02, 17:03
Medlem
Fast det är ju synd om barnbarnsbarnbarnen om han dog i dansen kring granen.

I verkligheten så dog en person jag hade med att göra för länge sedan 2010. Och då var han ute och gick med 4-5 barn i 7-årsåldern när han bara föll ihop plötsligt, hjärtattack, han faller - game, set and match. Dom stackars barnen behövde sedan gå i terapi för att komma över skräckupplevelsen.
2012-01-03, 08:42
Medlem
Hur står det förresten till med männen bakom Jönssonligan?

Charles-Ingvar /Gösta Ekman, 72
Vanheden / Ulf Brunnberg, 64
Dynamit-Harry / Björn Gustafson, 77
Rocky / Nils Brandt avled 1990, 58 år gammal
Wall-Enberg / Per Grundén avled ifjol, 88 år gammal
Biffen / Weiron Holmberg, 76
Doris / Birgitta Andersson, 78
Järnarmen / Johannes Brost, 65 (Scenen där han skjuter från båten och ler som en svensk Jaws är hur kul som helst)

Nåväl, huvudpersonerna i Jönssonligan börjar komma till åren. Rocky och Wall-Enberg är döda Någon som vet hur de andra mår? Brost såg ut att må bra när han var med i comebacken av Gäster Med Gester.....
Senast redigerad av Jeff-Pass 2012-01-03 kl. 08:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in