2012-03-18, 22:56
Medlem
DickRichardsons avatar
Tror inte Flink ligger för döden direkt.
Han har nog ett mycket destruktivt liv om jag förstått saken rätt men kroppen kan klara med sådant rätt länge i vissa fall. Han håller nog ihop ett par år till
2012-03-18, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickRichardson
Han har nog ett mycket destruktivt liv om jag förstått saken rätt men kroppen kan klara med sådant rätt länge i vissa fall. Han håller nog ihop ett par år till

Hur var det banderollen löd; "Thorsten Flinck ÄR Kultur"...

Säga vad man vill om karln, men han lämnar få oberörda iaf...
2012-03-19, 08:45
Medlem
Förresten, någon tog upp Peps Persson i denna tråd för något halvår sedan. Var det bara trams eller är Per-Åke Tommy Persson i hälsoproblem på något sätt?

En fin artist är han, vore synd om om han var sjuk
2012-03-19, 09:11
Medlem
cavaliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickRichardson

Se bara på Keith Richards...
2012-03-19, 09:26
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Förresten, någon tog upp Peps Persson i denna tråd för något halvår sedan. Var det bara trams eller är Per-Åke Tommy Persson i hälsoproblem på något sätt?

En fin artist är han, vore synd om om han var sjuk
Han har ju haft problem till och från med hjärtat, tror det var klaffarna.
Pratade lite med honom i somras och då verkade han pigg och kry men sade att han emellanåt kan bli väldigt trött och ansträngd.. Trist..
2012-03-19, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Se bara på Keith Richards...

Keith Richards är en demon. Kan ge mig f-n på att han hinner vara med om ett sjusjungande 70-års Rock ´n Roll kalas i London också (december 2013) innan han dör.

Och där gör jag skillnad på folk. Lasse Brandeby var ingen demon - därför kommer han inte att fira 70 år, och därför är han död och begraven nu.

Om Thorsten Flink är en demon av Keefs kaliber är väl tveksamt. Men han är att gratulera om så är fallet.

Av Rockhistoriens tidiga år 1900-1950 kan man ju undra vilka demoner det fanns, och hur gamla de blev till slut? Chuck Berry ser jag mer som en renlevnadsman än demon får jag säga, Fats Domino också, men det är iofs imponerande att nå 84 års ålder med den fetman, det är det alltså.

Förvisso väger B.B. King en hel del, men utöver det, hur många fler fetton än BB och Fats kan ni räkna upp på 80+ sidan?

GIVETVIS! Jerry Lee Lewis är en demon också. Sitter och avnjuter hans bästa liveversion på No Particular Place To Go (som han avslutar sista versen med att hamra in C7 ackord hårt och tydligt.)

Men som han har levt...ojoj,,,
Senast redigerad av Jeff-Pass 2012-03-19 kl. 14:39.
2012-03-19, 15:45
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Förvisso väger B.B. King en hel del, men utöver det, hur många fler fetton än BB och Fats kan ni räkna upp på 80+ sidan?

GIVETVIS! Jerry Lee Lewis är en demon också. Sitter och avnjuter hans bästa liveversion på No Particular Place To Go (som han avslutar sista versen med att hamra in C7 ackord hårt och tydligt.)

Men som han har levt...ojoj,,,

Jan Myrdal (85) har en del extra pondus-kilon

Usch, Jerry Lee Lewis livshistoria gör mig nästan deprimerad med tanke på hans bravader. Men bra musik gör han dock.
2012-03-19, 16:56
Medlem
FÖRSÖKER MIG PÅ ETT STARTFÄLT AV PERSONER SOM INTE NÅTT PENSIONÄRSÅLDER OCH INTE KANSKE BÖR GÖRA DET HELLER:

John Goodman, 59 (Som konstaterat här: Han ligger risigt till ser det ut som. Fet. Sjuk. Både och, antagligen)

Thorsten Flinck, 50 (En sjuk jävel redan, eller?)

Mikael Persbrandt, 58 (Om hans drogbruk tar över ännu mer kan det gå fort)

Micke "Svullo" Dubois, 53 (Nej, just det han är död. Men en föregångare för nämnda personer.)

Avslutar med ett fall som inte platsar:

Janne "Loffe" Carlsson, 74 (Har inte han varit sjuk länge? Eller haft något iaf? Han är sannerligen inte ung längre heller)
2012-03-19, 19:29
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
FÖRSÖKER MIG PÅ ETT STARTFÄLT AV PERSONER SOM INTE NÅTT PENSIONÄRSÅLDER OCH INTE KANSKE BÖR GÖRA DET HELLER:

John Goodman, 59 (Som konstaterat här: Han ligger risigt till ser det ut som. Fet. Sjuk. Både och, antagligen)

Thorsten Flinck, 50 (En sjuk jävel redan, eller?)

Mikael Persbrandt, 58 (Om hans drogbruk tar över ännu mer kan det gå fort)

Micke "Svullo" Dubois, 53 (Nej, just det han är död. Men en föregångare för nämnda personer.)

Avslutar med ett fall som inte platsar:

Janne "Loffe" Carlsson, 74 (Har inte han varit sjuk länge? Eller haft något iaf? Han är sannerligen inte ung längre heller)

Persbrandt är 48, inte 58.
2012-03-19, 19:43
Medlem
Citat:
Chuck Berry ser jag mer som en renlevnadsman än demon får jag säga,
Umm, om du såg mitt tidigare inlägg gällande Chucken så framgår det att han är allt annat än en RENlevnadsmänniska.

Citat:
En hel del faktiskt! George Kennedy, Ernest Borgnine, Charles Durning, Al Molinaro, Mickey Rooney (inte är han smal i alla fall!) samt säkert en del del fler som jag missat.
2012-03-19, 22:12
Medlem
Nya bud om Keef. Hans hälsa är på inget sätt bättre och inte heller är han sams med Jagger, trots vad som tidigare rapporterats. Således nära obefintlig chans att vi får se Stones igen.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle14541118.ab
2012-03-19, 22:41
Medlem
Mikojans avatar
Ni gossar som verkar ha björnkoll på Rolling Stones; hur går det för den gamle lastbilschaffisen och trummisen Charlie Watts, 71?

Han har haft strupcancer, vilket är allvarligt, men han kanske har repat sig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in