Citat:
Ursprungligen postat av cavalier
Se bara på Keith Richards...

Keith Richards är en demon. Kan ge mig f-n på att han hinner vara med om ett sjusjungande 70-års Rock ´n Roll kalas i London också (december 2013) innan han dör.
Och där gör jag skillnad på folk. Lasse Brandeby var ingen demon - därför kommer han inte att fira 70 år, och därför är han död och begraven nu.
Om Thorsten Flink är en demon av Keefs kaliber är väl tveksamt. Men han är att gratulera om så är fallet.
Av Rockhistoriens tidiga år 1900-1950 kan man ju undra vilka demoner det fanns, och hur gamla de blev till slut? Chuck Berry ser jag mer som en renlevnadsman än demon får jag säga, Fats Domino också, men det är iofs imponerande att nå 84 års ålder med den fetman, det är det alltså.
Förvisso väger B.B. King en hel del, men utöver det, hur många fler fetton än BB och Fats kan ni räkna upp på 80+ sidan?
GIVETVIS! Jerry Lee Lewis är en demon också. Sitter och avnjuter hans bästa liveversion på No Particular Place To Go (som han avslutar sista versen med att hamra in C7 ackord hårt och tydligt.)
Men som han har levt...ojoj,,,