Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-20, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Detta behöver inte betyda att Fredrik är skröplig.
Det har med ålder att göra.
Fast,det där förstår du när du blir äldre.....
Lägg därtill till att pappan haft problem med spriten, som säkert gjort sitt också.
2011-11-20, 17:24
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff-Pass
Ang. Nord och Syd trodde man nog länge att Kirstie Alley (Virgilia Hazard) skulle gå först, p.g.a. övervikt isåfall...

...men så dog först David Carradine i juni 2009 (Justin LaMotte), och så fick Patrick Swayze (Orry Main) till slut ge upp kampen mot cancern i september samma år, och följde med.

Numera har Kirstie Alley gått ner till hälsosammare nivåer igen, man får önska henne lycka till med att hålla vikten nere i framtiden...

Patrick Swayze var ju jämnårig med Kirstie men David Carradine var ungefär 15 år äldre så det är väl inte så konstigt att han dog före..
2011-11-20, 17:45
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Lasse Brandeby mår dåligt enligt pressen, haft en kass sommar...

Sen om han ligger för döden skall jag väl inte fastslå, MEN visst känns han som en typisk person som INTE överlever fram till sin 80-årsdag? Kanske får han inte heller fira 70 år, med tanke på de div. åkommor han haft på 00-talet.
Nej, det fick han alltså inte.
2011-11-20, 18:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Arne Weise.
Nelson Mandela.
Ingvar Oldsberg.

Alla dom här tror jag är döda inom en 5-årsperiod.
2011-11-20, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Arne Weise.
Nelson Mandela.
Ingvar Oldsberg.

Alla dom här tror jag är döda inom en 5-årsperiod.
Varför sätter du hela 5 år på Mandela? Jag skulle tro max 2 år, med tanke på att han redan nu är helt senildement och knappt visar sig ute längre. Oldsberg är väl den av de tre som har stort sannolikhet att klara sig upp mot 5 år.

Gällande Robin Gibb så har han nog bara timmar eller dagar kvar att leva. Hela hans familj har samlats, inklusive den 91-åriga mamman som flugit ända till USA för att vara hos Robin i hans sista stund. Hans sjukdom har knappast blivit bättre att att hans druidfru försökt "bota" Robin med diverse olika former av "magimedicin", ungefär på samma nivå som den "medicin" Steve Jobs använde.

http://www.mirror.co.uk/news/most-popular/2011/11/20/brave-bee-gee-robin-gibb-is-battling-liver-cancer-115875-23574414/
Senast redigerad av scrollock 2011-11-20 kl. 19:27.
2011-11-20, 19:23
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Varför sätter du hela 5 år på Mandela? Jag skulle tro max 2 år, med tanke på att han redan nu är helt senildement och knappt visar sig ute längre. Oldsberg är väl den av de tre som har stort sannolikhet att klara sig upp mot 5 år.
Jag satte inte 5 år på Mandela.. Jag gav han max 5 år.
2011-11-20, 22:44
Medlem
R.I.P. Lasse Brandeby

Tack för alla skratt du gett oss, framför allt i rollen som den knäppe Kurt Olsson.

Och mest har jag nog faktiskt skrattat åt Kurtan när han är pappa mus i Mössens Julafton, från Kurtans Julkalender. Tror året var 1990 eller 1991. Se länken och njut av Brandebys hoppdans! Videon passar ju nästan nu när det nästan är 1:a advent.

http://www.youtube.com/watch?v=hdL2NJWjT0k

*LOL*
2011-11-21, 08:04
Medlem
Peps Persson är Tydligen Rätt Sjuk
Lungcancer Sägs Det
Inte Konstigt Med All Den Ganja Han Rökt
2011-11-21, 08:12
Medlem
Peps? Fan också, jag har inte sett honom live. Vore surt om jag går miste om det

Jag har alltid gillat dom här skånska låtarna han gör med kraftig dialekt och rykande munspelssolon. Blues, givetvis. Inget ont om Reggae, men när Peps lirar, skall det vara Chicago-blues.....på skånska.
2011-11-22, 18:56
Medlem
Lasse Brandeby hade ju tydligen prostatacancer som gått och spritt sig.

Med andra ord en given person för denna tråd, men eftersom han lyckades hålla sjukdomstillståndet hemligt trodde nog många att det var alkolholen som tog honom.
2011-11-22, 19:10
Medlem
Citat:
Lasse Brandeby hade ju tydligen prostatacancer som gått och spritt sig.

Med andra ord en given person för denna tråd, men eftersom han lyckades hålla sjukdomstillståndet hemligt trodde nog många att det var alkolholen som tog honom.
Moralen i detta är att prostatacancer inte alls är så "ofarligt/behandlingsbart" som så många annars hävdar. Prostatacancer är en lömsk och elak sjukdom som kan sprida sig utan att man ens anar det. Detsamma hände även Jarl Alfredius. Bert Karlsson hör till ett av undantagen som överlevt sjukdomen.
2011-11-22, 19:37
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Moralen i detta är att prostatacancer inte alls är så "ofarligt/behandlingsbart" som så många annars hävdar. Prostatacancer är en lömsk och elak sjukdom som kan sprida sig utan att man ens anar det. Detsamma hände även Jarl Alfredius. Bert Karlsson hör till ett av undantagen som överlevt sjukdomen.

Nu är du åter ute på tunn is.
Man kan inte generellt säga att prostatacancer är vare sig farligt eller ofarligt. Prostatacancer finns i många olika former och långt ifrån alla är dödliga. Jämfört med andra cancerformer är prognosen faktiskt god.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in