Never!!
Men, nu är klockan mycket för mig och det programmet du nämner(undercover) har jag missat.
Charlotta Flinkenberg framstår - så vitt jag vet - inte som någon större stjärna i den journalistiska världen. Programledare - ja, chefredaktör - Ok, men sen då? Men egentligen kanske detta var ett att dessa "undersökande reportage" som framstår som ett scoop i TV.
Är hon inte bara en produkt av medier och utan substans? You tell me!
Vi vet alla hur press och TV kan förvanska - i eget syfte - sina reportage. Om Åke blir upprörd så finns det säkert grund för det med tanke på vem som intervjuade och deras (eventuella) tillvägagångssätt och syften.
Säger du att du har sett det på TV så finns det ju där men...du nämner dold kamera och det är ju obevisligen ett argument mot honom. Men, det är ju lite typiskt att det används att föra fram ett scoop. Om det nu var ett scoop.( min tolkning). Oftast så har den svarande inte en chans till förberedelse och dessutom så kan redaktionen oftast klippa ihop vad de vill i efterhand - och därmed få fram - som slutresultat något inte är sant eller realistiskt - ett agerande som verkligen äcklar mig. Det, och kvällstidningarnas löpsedelshunger får mig verkligen att fundera på vart vi är på väg.
Janne Josefsson är ju en som har använt det instrumentet på både gott o ont.
Att Claes Elfsberg skulle gått där verkar osannolikt tycker jag, eftersom han har varit i/på Tv i över 30 år....Och så länge kan väl inte TV-skolan funnits? (Ja, jag har läst merparten av tråden om honom och saltkaret har varit framme fyg)
Men som sagt, detta är definitivt inget försvar för Åke, tro inte det - bara en reflexion över vad du sa och mina funderingar om honom och det hela.
/M.C.