2008-07-04, 15:55
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
En stor skådespelare,teaterman, regissör har gått ur tiden. En av de "gamla hjältarna" i mina ögon. Svt sände förresten filmen "rötägg" från 1946 häromdagen. En bra film där han gjorde huvudrollen.

RIP.
Glöm inte alla vackra visor han gav oss, En gång jag seglar i hamn, sommar-signaturen, jag tror på sommaren för att nämna några. Han var även programchef på sveriges radio på 70-talet.
2008-07-04, 17:31
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny Crockett
Ett par bubblare som jag vill lägga till på listan är följande:

Jesse Helms - Avancerat slutstadium av Alzheimers

Joseph Fritzl = Är tydligen så pass skröplig att han numera inte ens kan äta själv. Lägg därtill till i princip samtliga av hans medfångar som mer än gärna skulle vilja puckla ihjäl honom, så frågan är väl snarare om han hinner dö av taskig hälsa innan han hinner bli mördad?
Har just hört från säkra källor att Jesse Helms dött. Återigen prickade jag rätt...

Knappst "jämna pengar" på att han överlevde tills nästa år m.a.o. som Andy Pandy hävdade.
Senast redigerad av Sonny Crockett 2008-07-04 kl. 17:34.
2008-07-04, 20:27
Medlem
Imzadis avatar
Gloria Stuart fyller 98 år idag. Undrar om hon håller sig kvar ett tag till. Ni kanske har nämnt henner redan...

Edit: Clive Hornby har dött.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2835729.ab
Gillade verkligen honom i Hem Till Gården.
Senast redigerad av Imzadi 2008-07-04 kl. 20:30.
2008-07-04, 23:50
Medlem
Adonirams avatar
Citat:
Har just hört från säkra källor att Jesse Helms dött. Återigen prickade jag rätt...

Knappst "jämna pengar" på att han överlevde tills nästa år m.a.o. som Andy Pandy hävdade.

Så passande att han dog 4 juli.

Vaskulär demens tydligen, inte alzheimer.
2008-07-04, 23:58
Medlem
Michael Caines avatar
Stig Olin finns inte mer

Kan tilläggas att jag skrev ett inlägg redan den 27/01/08 och trodde att Stigs dagar var räknade....Verkligen trist att han gått "vidare" men det är en realistiskt bortgång med tanke på ålder o sjukdom.

Även Clive Hornby har gått vidare. Vem är det undrar kanske någon?

Clive spelade rollen som Jack Sugden i ITVs långkörare Emmerdale Farm (classic english soap) Tror att TV4 sänder den under namnet "hem till gården" el något liknande, men är lite osäker. Vet att TV2 kört den tidigare och jag tror att TV4 sänder den dagtid. Hursom helst
var han ett riktigt känt namn i England när jag var där.

Tror inte och förväntar mig inte, att han var nämnd tidigare i tråden. Själv trodde jag att han skulle finnas i livet längre, men sjukdomen tog över.

M.C
2008-07-05, 00:05
Medlem
Michael Caines avatar
Clive Hornby

Credit till Imzadi, som redan nämnt att Clive är död, missade det inlägget

M.C.
2008-07-05, 00:12
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Michael Caine
Kan tilläggas att jag skrev ett inlägg redan den 27/01/08 och trodde att Stigs dagar var räknade....Verkligen trist att han gått "vidare" men det är en realistiskt bortgång med tanke på ålder o sjukdom.

Även Clive Hornby har gått vidare. Vem är det undrar kanske någon?

Clive spelade rollen som Jack Sugden i ITVs långkörare Emmerdale Farm (classic english soap) Tror att TV4 sänder den under namnet "hem till gården" el något liknande, men är lite osäker. Vet att TV2 kört den tidigare och jag tror att TV4 sänder den dagtid. Hursom helst
var han ett riktigt känt namn i England när jag var där.

Tror inte och förväntar mig inte, att han var nämnd tidigare i tråden. Själv trodde jag att han skulle finnas i livet längre, men sjukdomen tog över.

M.C

Hur vet du att han var sjuk?
Varken dödsorsak eller eventuell sjukdom har offentliggjorts.
2008-07-05, 00:25
Medlem
Michael Caines avatar
I det här fallet gör jag som du ofta gör - och många andra för den delen - citerar tidningsuppgifter!

http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz...s-aged-63.html

"He had not been in the ITV soap for around three months due to ill health.

Before his death, he requested that details relating to his health were not published."

Nöjd ?

M.C.
2008-07-05, 00:28
Medlem
Antevantes avatar
Citat:

Fantastiskt vilken kunskap du besitter. Du prickar in alla 80-90 100 åriga föredettingars död...jag bockar och bugar...Lite som att tippa svenska cupen i fotboll..
2008-07-05, 00:49
Medlem
IvanDragos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Marie Fredriksson. Kämpar hon med ny cancer i tysthet?

Michael J Fox. Hur långt är hans Parkinson gången nu?

Tänkte skriva Reagan men han har tydligen redan dött.

Men va faan, är Inga Gill oxå död? Och det för över 7år sen.
man dör väl förfan inte av parkinson heller!
2008-07-05, 01:28
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Fantastiskt vilken kunskap du besitter. Du prickar in alla 80-90 100 åriga föredettingars död...jag bockar och bugar...Lite som att tippa svenska cupen i fotboll..
Likt förbaskat har det ju stämt, inte sant?
2008-07-05, 01:29
Medlem
Sonny Crocketts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanDrago
man dör väl förfan inte av parkinson heller!
Tja, man äter nog inte medicierna bara för ro skull.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in