2010-12-20, 20:55
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Förvisso, men säg inte det! Prinsessan Christina har alltid varit den "engagerande" typen, och hon kanske vill vara någon sorts förebild för de kvinor som kämpar mot cancer.

Sen har vi ju alltid fallet med Prinsessan Lilian där hennes Alzheimers tillgännagavs trots att hon inte på något sätt kommer att kunna bli kvitt den. Så att kungligheter bara kommer ut med sjukdomar de blivit friska ifrån är nog en sanning med viss modifikation.

Ja man vet aldrig hur det är mred cancer även om den är godartad kan den bli elakartad och obotlig och även om man är botad kan den komma tillbaka.. Christina kan ha ett halvår kvar att leva eller 20 år. Att en av kungens systrar nu har en dödlig sjukdom påminner mig om att även kungen kan dö inom några år.
2010-12-20, 21:06
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Fast hon har opererats flera gånger och genomgått strålbehandling och uppenbarligen är hon inte frisk trots detta. Döärför får man förmoda att hon är sjuk men håller humöret uppe för medias skull.

Hon har opererats tre gånger ja. Men vet du för vad? Hon kan ha opererats för andra komplikationer vilket inte är ovanligt.
Nej som jag sa så är det en lååång process att bli friskförklarad från cancer..Inget ovanligt och inte märkligt.
Jag har själv en bekant som har haft bröstcancer och hon är fortfarande 1,5 år efter sista åtgärden inte helt friskförklarad men högst troligt frisk..
2010-12-20, 21:28
Medlem
yellowboxfishs avatar
Bernadottarna har väl ofta levt länge, iaf männen. Men prinsessan Sibylla gick bort i cancer, endast 64 år gammal.
2010-12-20, 21:34
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowboxfish
Bernadottarna har väl ofta levt länge, iaf männen. Men prinsessan Sibylla gick bort i cancer, endast 64 år gammal.

Nu var Sibylla ingen Bernadotte.
Men livslängden ärvs på mödernet har jag hört eller har större betydelse.
Karl XV dog i förtioårsåldern ung. Oskar I blev lite över 60.
Att Bernadotter har levt länge har antagligen berott på att de har fått bra mat och bra läkarvård.
2010-12-20, 21:55
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Nu var Sibylla ingen Bernadotte.
Men livslängden ärvs på mödernet har jag hört eller har större betydelse.
Karl XV dog i förtioårsåldern ung. Oskar I blev lite över 60.
Att Bernadotter har levt länge har antagligen berott på att de har fått bra mat och bra läkarvård.
Nej, det vet jag mycket väl att hon inte var, kanske var lite otydlig.

Men lite seghetsgener har de nog också haft, de gamla Bernadottarna. På en sida i min släkt har de alltid blivit väldigt gamla, flera som blivit 95-100 år, trots rätt genomsnittliga förutsättningar. Det beror nog mycket på arv och inte bara miljö.

Hur som så hoppas jag att prinsessan Christina har besegrat sin sjukdom. Inget nytt om Lilian förresten?
2010-12-20, 22:13
Medlem
Antevantes avatar
Ytterligare positiva nyheter om Michael Douglas :-)

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle8304498.ab
2010-12-20, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante

Återigen visar han sig inte utan solglasögon. Förmodligen pga. att han fortfaranade har döden i ögonen.

För övrigt misstänker jag att hans Golden Globe nominering för Wall Street 2 enbart var en sympatinominering, för den filmen var ju ganska nära en kalkon jämfört med den första.
Senast redigerad av scrollock 2010-12-20 kl. 22:41.
2010-12-20, 23:20
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Återigen visar han sig inte utan solglasögon. Förmodligen pga. att han fortfaranade har döden i ögonen.
.

Hahaha! Döden i ögonen! Vad fan går du på?

Krösa maja awards..
2010-12-21, 16:18
Medlem
Avsiktarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowboxfish
Nej, det vet jag mycket väl att hon inte var, kanske var lite otydlig.

Men lite seghetsgener har de nog också haft, de gamla Bernadottarna. På en sida i min släkt har de alltid blivit väldigt gamla, flera som blivit 95-100 år, trots rätt genomsnittliga förutsättningar. Det beror nog mycket på arv och inte bara miljö.

Hur som så hoppas jag att prinsessan Christina har besegrat sin sjukdom. Inget nytt om Lilian förresten?

Nej men bara för att flera i den släkten har blivit över 90 innebär det inte att alla kommer att leva länge. Eller att det finns en extra stor chans till det. Jag vet att generna påverkar livslängden men det har inget att göra med om Christina kommer att bli frisk eller inte.
2010-12-22, 02:06
Medlem
Charlamovs avatar
Bistert. Christina ansågs som en av Sveriges vackraste kvinnor i mitten av 70-talet.
2010-12-26, 08:52
Medlem
Stod någonting igår på Aftonbladets löpsedel att Hasse Alfredson berättade att han hade svår cancer och att han tyckte att han hade "levt färdigt". Är det någon som läste vad detta handlade om? Var har han cancer? Trodde det var hjärtat som var åt fanders.
2010-12-26, 09:51
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante

Många har ju spekulerat i att dom enbart köpte huset i Bedford för att han ska tillbringa sin sista tid i lugn och ro. Vi får se, han verkar vara en riktig fighter i alla fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in