Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Lite grann får jag hålla med sant. Den här tråden har de sista åren varit väldigt off topic.
Topic är: Vilka kändisar ligger inför döden?
Nu gissar folk vilt på alla kändisar de kan komma på. Michael Jackson låg aldrig för döden, han höll på och repade inför en turne när han blev mördad.
Hasse Alfredsson ligger uppenbarligen inte inför döden, inte heller Ingvar Kamprad eller Ingvar Oldsberg.
Dennis Hopper ligger däremot inför döden. Patrick Swayse gjorde också det ett par veckor.
Bara för att man är gammal ligger man inte inför döden. Det borde startas en tråd där folk fritt får gissa vem som kommer dö snart.
I den här tråden har ju folk t o m gissat vilka som kommer att dö inom om det var 5 eller 10 år

Njaee, tycker inte riktigt dina exempel håller. Hasse Alfredson har själv erkänt att han inte har långt kvar, dels för att han i Skavlan hävdade att han bara hade "lite liv kvar", dels för att han i Expressenartikeln jag tidigare länkade till hävdade att han gick på Varan och att han troligen gjort sin sista roll.
Michael Jackson låg visst för döden då han bl.a. hade en väldigt aggressiv hudcancer som möjligen skulle ha tagit kål på honom om inte drogerna gjort det först (om det var mord eller, dråp eller vållande till annans död är i nuläget oklart, men läkaren gjorde helt klart fel på ett eller annat sätt). Samtidigtså do inte Jackson omedelbart utan det var strt medieuppbåd som raporterade att han var i "koma" och hade fått hjärtstillestånd, där experter menade att detta tillstånd uteslutande leder till döden. Han låg alltså för döden!!!
Kamprad är gammal och Oldsberg en gammal suput, riskfaktorer i sig självt, men att de verkligen "ligger för döden" kan jag inte se något som tyder på, så där ger jag dig rätt.
Swayze förlorade en tapper fight och han var i allra högsta grad "döende" som du skriver (dock var det mer än i ett par veckor, snarare runt ett och ett halvt år). Detsamma gäller Hopper, som dock kan betecknas som ett akutläge då han bara har minimalt med tid kvar och hinner troligen inte ens genomföra sin skiljsmässa, hans sista strid i livet.
Sen om jag ska dra till med en "gissing", som du menar är så vanligt förekommande i tråden, så blir mitt bidrag den siste Habsburgske kronprinsen,
Otto von Habsburg.