2015-10-30, 19:44
Medlem
Välkommen till nattväktarstaten. Anpassa dig, flytta eller dö.
Citera
2015-10-30, 23:55
Medlem
LeChamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung

Har du den blekaste aning om vad som menas med begreppet nattväktarstat?
Citera
2015-10-31, 00:14
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bammerz
Nej, jag tycker att alla partier utom SD var väldigt noga med att understryka att invandringen inte alls var en särskilt avgörande fråga. Det viktiga var jobb, jobbskatteavdrag, skolan och en massa annat.

Det var vad de sade, men i verkligheten förhöll det sig annorlunda. Att invandringsfrågan är den absolut viktigaste frågan för alla partier märker man efter ett tag om man följer diskussionerna som förs både externt och internt (i den mån man kan) och genom att studera hur olika personer som yppar olika saker i frågorna behandlas. Men det är självklart inget som alla har tid eller lust med, så vad jag rekommenderar är istället något helt annat. Det finns en väldigt enkelt, men otroligt genial, metod för att avgöra huruvida en fråga är viktig eller inte, och olika frågors innebördes rangordning. Nämligen: kan man kompromissa? Hur motvillig är man att göra just det?

Sverigedemokraterna har varit vågmästare sedan de kom in i riksdagen 2010. De röd-gröna hade kunnat bilda regering 2010 om de varit villiga att kompromissa om invandringsfrågan redan då, och på så sätt fått igenom all annan politik. Alliansen hade kunnat bilda regering 2014 om de varit villiga att göra detsamma och på så sätt få igenom all annan politik. Båda blocken valde invandringsfrågan före alla andra frågor.

End of story.
Senast redigerad av KlausStein 2015-10-31 kl. 00:20.
Citera
2015-10-31, 00:47
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocco14
Medborgargarden existerar redan på flertalet mindre orter där större volymer flyktingar placerats.
Folk patrullerar dag som natt i samhällena och väntar även utanför krogar och nöjesställen vid stängningsdags för att kunna vara sällskap åt tjejer på deras väg hem på kvällen/natten så att de ska känna sig trygga.
Mycket bra och generöst gjort av dem tycker jag.

– Jag ser en risk i detta. Tänk dig att muslimerna också vill vara med i dessa patruller! Muslimernas förevändning är att dom vill bidra till svenska samhället. På så sätt får muslimerna en gratis chans att vara tillsammans med en ensam, trött och berusad svensk kvinna på väg hem från festen.
Hur tackar men nej till den hjälpen?

Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Vad jag är ute efter? Ansvarstagande! Jag söker efter ett folk som både vågar och klarar av att ta ansvar för sin egna situation och sin framtid.

– Vad innebär det att ta ansvar? Jag anser att UndeadNinja är konstruktiv, genom att förklara hur han kunde bli grundlurad. På så sätt kan man hjälpa andra svenskar att inse hur lurade dom har blivit av journalistkåren. Vad mer förväntar du dig i form av ansvarstagande?

Citat:
Att bli grundlurad - vilket jag själv blivit under mitt liv - är otroligt jobbigt och en alltför vanlig reaktion är att förneka det uppenbara eftersom det stör självbilden. Det är mycket enklare att bedra någon än att få en person att inse att hon blivit bedragen.

– Det blir inte lättare att medge hur lurad man har blivit, när det finns folk som kommer med nedvärderande attityd, såsom den attityd du har visat.

Citat:
Lite ödmjukhet hade man ju kunnat vänta sig, tycker man.

– Även du borde visa lite ödmjukhet. Att du har haft rätt beträffande invandringen, anser jag inte vara en ursäkt för din otrevliga attityd.

Citat:
Min famn är öppen för alla som vill ta ansvar för sitt egna liv, inte för de som ger ifrån sig ansvaret till någon annan.

– Stå ensam ute i kylan, med famnen öppen för perfekta människor!
Citera
2015-10-31, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...rt-jobb-langre

Polisen klarar inte sin uppgift.

Hur länge dröjer det tills medborgargarden börjar dyka upp frekvent? Och vad blir följderna av det? Lokala rättsosäkra tribunaler?
Har dem inte gjort på länge, långt före flyktingvågen.
Kolla BRÅ: s eebsida...
Citera
2015-10-31, 11:18
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
– Vad innebär det att ta ansvar? Jag anser att UndeadNinja är konstruktiv, genom att förklara hur han kunde bli grundlurad. På så sätt kan man hjälpa andra svenskar att inse hur lurade dom har blivit av journalistkåren. Vad mer förväntar du dig i form av ansvarstagande?

Citat:
– Det blir inte lättare att medge hur lurad man har blivit, när det finns folk som kommer med nedvärderande attityd, såsom den attityd du har visat.

Citat:
– Även du borde visa lite ödmjukhet. Att du har haft rätt beträffande invandringen, anser jag inte vara en ursäkt för din otrevliga attityd.

Kortfattat om ansvarstagande i allmänhet:

Med ansvar betyder det att vakna upp ur sossementaliteten som har förstört vårt folk där staten är som en god fader som vill dig väl och tar hand om dig från vaggan till graven. Därför kan staten bete sig lite hur som helst mot sina medborgare utan att någon bryr sig., och den enskilde medborgaren har väldigt svårt att bli trodd eller finna någon sympati annat än kanske tröstande ord om staten direkt eller indirekt skadar henne. Hjälp finns inte, för det har staten monopol på att ge. Inte för att det nödvändigtvis är olagligt, men varför ska någon hjälpa sin granne när staten är så god och fixar det?

När man sedan inser att man blivit bedragen, att välfärdsstaten står i ruiner, så söker dessa istället upp en ny hjälte som ska leda dem och ta makten över deras egna liv. Därför ser vi en framväxande "Heja Jimmie"-pöbel (det är en väldigt stor skillnad mellan att sympatisera med Sverigedemokraterna som parti och att vara med i "Heja Jimmie"-pöbeln) som hoppas att Jimmie Åkesson ska rädda Sverige. Och eftersom han fått statusen "landsräddare" kan han och hans anhang bete sig lite hur som helst utan några konsekvenser.

Att ta ansvar innebär att för det första inse att bara man själv har ansvaret över sitt egna liv, och sedan ta det. Som enskild människa kan man inte rädda Sverige, men man kan rädda sig själv och sin familj. Man kan gå samman med grannar och tillsammans bygga en stark granngemenskap och ett tryggt grannskap. Man kan gå samman med vänner och skapa en gemenskap som tar hand om varandra när någon hamnar i knipa. Ett folk som tar ansvar behöver inte order från staten för att göra Sverige tryggt. De behöver inte rätt politiker på plats, om ens sådana går att finna, för de tar hand om saken själv.

Nog om det.

Vad gäller ansvarstagande i det här specifika fallet så måste man inse att man själv har ett ansvar för att inte bli lurad. Visst, den som lurar dig är ond men det kommer alltid finnas fullt av onda människor - speciellt med maktambitioner - som vill lura dig. De enda som är immuna är de som vet att det som lögnmakaren försöker slå i dem inte är sant. UndeadNinja blev lurad för att han inte brytt sig om att ta reda på hur omvärlden fungerar. Hans reaktion är att slå ifrån sig allt ansvar och bli arg på de som faktiskt skyddat sig. Det får mig att reagera kraftigt och min önskan är att hans reaktion istället kan förändras till att han vänder ilskan mot sig själv ("hur kunde jag vara så dum?"). Men då är bekräftelse det sista han ska ha.

Citat:
– Stå ensam ute i kylan, med famnen öppen för perfekta människor!

Perfektion är för de som tror på den perfekta, goda övermänniskan de har som hjälte som de kan ge allt ansvar för sina liv till. Jag söker människor med en vilja att bättra sig.
Citera
2015-10-31, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Självklart ville vi hjälpa genuina flyktingar och ge dessa en fristad i Sverige men ingenstans och ingen gång nämndes det att ta in enorma mängder vuxna män och då också flertalet som utan minsta medicinska kontroll kan ljuga om sin ålder och män som utan minsta kontroll kan ljuga om sin nationalitet.

1 Genuina flyktingar finns knappt överhuvudtaget i Sverige, de är försvinnande få. Jag har umgåtts en hel del med invandrare och inte en enda av de familjer jag träffat har flytt för sina liv på minsta vis.
2 Även om det finns "genuina flyktingar" i Sverige (mycket möjligt, men de är försvinnande få), varför skulle vi hjälpa dem när de aldrig skulle hjälpa oss? För du är väl inte så naiv att du tror att befolkningen i dessa u-länder skulle bry sig ett skit om svenskar? Särskilt inte muslimer, de skulle aldrig ens släppa in oss i sina länder och även om de gjorde det så skulle vi behandlas mycket, mycket sämre än vad någon "stackars" invandrare behandlats i Sverige.
Citera
2015-10-31, 15:13
Medlem
glimmandes avatar
Citat:

Om det vore så väl. Då hade man haft väldigt låg skatt i kombination med ett nationellt försvar och ett via polisväsendet och domstolar upprätthållet statligt våldsmonopol. Typ Schweiz.

I Sverige så kör vi istället med svinhöga skatter och ett övergivande av statligt våldsmonopol i delar av landet där folk får skydda sig bäst de kan via lokala miliser. Vi verkar gå mot en fördjupad anarkotyranni.
Citera
2015-10-31, 21:30
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albypeter
Nu ska polisen avsätta flera av deras helikoptrar för nattbemanningen av flyktinboenden. Herrejävlar!! När ska denna fars ta slut? När sätter någon ner foten och säger nu är det nog??

Det är sanslöst och urbota dumt, samt ett ofattbart slöseri med polisiära resurser. Självklart skall slika brott beivras, men inte på detta sätt! När bevakade och skyddade polisen alla skolor i Sverige, de brinner ju mångt mer ofta än flyktingförläggningar och slukar otroliga monetära resurser.
Citera
2015-10-31, 21:43
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ni som påstår att 87% har röstat för detta, vart i partiprogrammen, vallöften och i valkampanjerna talades det om det här? - - -

Du måste vara blind, döv, dum och dessutom bott under en sten sedan valet 2006. PUT till alla syrier, ingen åldersbestämning av ensamkommande 25-åringar. Inga krav öht taget, bara gratis kost och logi samt bidragsregn. Och så "60 miljoner på flykt"...

Farbror Barbro-röst; "NÄÄÄÄÄÄÄ!!!! Vi ha int med nåt om folkutbytespolitiken i partiprogrammet dåra"... herrejösses, inte undra på att Sverige ser ut som det gör och håller på att gå under när sådana som du vallfärdar till valurnorna vart 4:e år...
Citera
2015-10-31, 23:38
Medlem
Idomeneos avatar
Citat:
Citat:
A night-watchman state, or a minimal state, is variously defined by sources. In the strictest sense, it is a form of government in political philosophy where the state's only legitimate function is the protection of individuals from assault, theft, breach of contract, and fraud, and the only legitimate governmental institutions are the military, police, and courts.
Det låter ju som raka motsatsen till Sverige. Staten gör allt förutom att skydda individer från våld och kriminalitet, och man har dessutom inget försvar, en helt ineffektiv polisstyrka och ett knappt fungerande rättsväsende.
Citera
2015-12-11, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jerom
Nu är det väl inte så att man kan skylla på folkslaget..det är inte dom som släpper in sig själva

Så om en kyrka släpper in dig när du knackar har du rätt till kyrksilvret?
Rätt till pastorns fru, att hålla mässa, ge ut en bibel? Göra begravningar?
Riktiga flyktingar är tacksamma, inte ohyfsade
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in