Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Jag har läst hela inlägget. Det stod inget intressant. Min poäng kvarstår: du har valt att bli lurad! Om en tonårstjej på 14 år kunde se igenom detta för ganska många år sedan och dra helt korrekta slutsatser som hållit sig än idag, varför kunde inte du?
Du valde att bli lurad och ingenting blir bättre av att du försvarar dig. Nästa år kommer någon till dumjävel komma med samma tirad som du och då kommer du stå lika oförstående som jag är nu och ställa frågan: först nu? Hur fan kan det ha gått upp för dig att du är lurad först nu?
Alla partier har sedan en lång tid tillbaka deklarerat både genom ord och handling att ökad invandring är den absolut viktigaste frågan. Om du som väljare inte förstod detta har du uppenbarligen inte hängt med i politiken, alls. Men varför röstade du då? Varför rösta om du inte vet vad du röstar på? För uppenbarligen visste du inte det när många andra kunde säga precis vad som skulle ske.
Nej, jag tycker att alla partier utom SD var väldigt noga med att understryka att invandringen inte alls var en särskilt avgörande fråga. Det viktiga var jobb, jobbskatteavdrag, skolan och en massa annat. Jag själv tillhör dem som hade större förtroende för våra politiker än vad som visat sig berättigat. Men framför allt röstade jag S för att en röst på SD kändes som en röst på Alliansen och Alliansen omfördelade våra gemensamma pengar från de som har lite till de få som har väldigt mycket, något jag tyckte var fel och fortfarande tycker var fel. Kom ihåg att det var Alliansen som öppnade dammluckorna, det vi ser idag är en fortsättning på det som Reinfeldt startade och det hade jag inte föreställt mig att S skulle ägna sig åt, att slutgiltigt riva välfärd och social trygghet i stycken.
Aldrig i min vildaste fantasi hade jag kunnat föreställa mig att vårt lands gränser skulle upphöra existera så som de i praktiken har gjort. T o m igår när jag sade till min sambo att polisen hänvisar folk till Eslövs medborgargarde om de behöver polisiär hjälp så trodde hon att det var en lögn, nåt som nån tokig Flashbackare hade hittat på det. Men det var det ju som bekant inte! Det som händer oss här i Sverige idag är så absurt att de flesta människor faktiskt inte tror att det händer. Och mörkläggningsMSM gör sitt allra yttersta för att vi ska tro att slutsegern är nära, Berlin kommer aldrig att falla.
Jag är helt klart mer är normalbegåvad, men har väl ett svenskt och något godtroget hjärta, vilket jag inte ser som ett karaktärsfel utan som en viktig del av det som gjorde vårt samhälle till det det en gång var men som våra folkvalda nu förfuskat.
Jag inser var jag har hört det förut när jag tänker "Vi visste inte. Vi förstod inte. Detta hade vi aldrig kunnat ana".
Det är jävligt lätt att vara efterklok, i synnerhet å andras vägnar =) Det enda man kan göra är att gå vidare. Att käbbla om vem som röstade på vad och hur dumma alla är utom du är inte konstruktivt.