2015-10-30, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fromrussiawithlove
Nu har polisen tagit sin hand ifrån oss och lämnat oss till vårat öde. Vad tycker ni om detta?

Man är nog väldigt historielös och aningens blåögd om man trott att polisen någonsin skulle kunna vara steget före brottsligheten. Eller skydda varje enskild medborgare i alla lägen. Då hade vi behövt fyrdubbla polisstyrkan, minst.

Därmed inte sagt att polisen kan bli bättre än vad den är idag.
Citera
2015-10-30, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Vart kan man köpa stark, men liten, pepparspray och övriga försvarsvapen utan att åka dit som en gris?

Hade lätt haft en engångs flaska innanför rocken om saker o ting ballar ur helt. Ta mig efter jag värjat mig må så ske. Bättre än vänta på vård längst bak i kön.

Går att köpa från Tyskland. Eftersom inom EU så kollar tullen ej paketen

http://www.kotte-zeller.de/Pfeffersp...shop&ci=009877
Citera
2015-10-30, 14:50
Medlem
Vem i helvete kan rösta på något annat än SD när hela nationen imploderar. Landsförrädare finns både bland den intoleranta fascistiska vänstern som i alliansen. Hur fan kan man svika sitt eget folk. Dags för åtal och dödsdomar för landsförräderi.
Citera
2015-10-30, 14:56
Medlem
Om nu Palme blev skjuten av snutar i konspiration, vilket inte var fallet eftersom Krille hann före, vad fan ska då hända med lille Stefan Politruck?
Citera
2015-10-30, 15:52
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorskNasjonalist
Flytt fra Sverige så fort som mulig, så dine barn kan være trygge. Norge, Finland og Danmark kan kanskje fortsatt reddes.
Ja, framför allt kan våra grannar vinna på ett snabbt förfall av sverige. Dom ser vad som händer och hinner styra upp. Sverige är bortom räddning.
Citera
2015-10-30, 16:03
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boatman59x
Vem i helvete kan rösta på något annat än SD när hela nationen imploderar. Landsförrädare finns både bland den intoleranta fascistiska vänstern som i alliansen. Hur fan kan man svika sitt eget folk. Dags för åtal och dödsdomar för landsförräderi.

Det går numera att rösta på Nordiska motståndsrörelsen också.
Citera
2015-10-30, 16:37
Medlem
Den logiska slutsatsen av att regeringen försummar polisen samtidigt som vi har en eskalerande kriminalitet måste ändå vara att man inte ser några problem med att svenskarna tar i tu med problemet själva och beväpnar sig med höghastighetsvapen för att skydda sig och sin familj.

När får vi se liberaliserade vapenlagar? Då kan man ju mjölka polisen på miljarder som kan gå till flyktingmottagandet.
Citera
2015-10-30, 17:46
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Jag har läst hela inlägget. Det stod inget intressant.

– Jag anser att UndeadNinja's inlägg är väldigt intressant. Inlägget borde kanske brytas ut, och få utgöra grunden till en separat diskussion.

UndeadNinja gav oss en utförlig beskrivning av hur en missnöjd 7-klöver-väljare tänker. Inlägget visar att UndeadNinja har en annan ideologisk bakgrund än jag själv, vilket gör en diskussion mer intressant. Vilka uppfattningar kan vi enas kring? Vilka grundläggande värderingar har vi gemensamt?

Citat:
Min poäng kvarstår: du har valt att bli lurad! Om en tonårstjej på 14 år kunde se igenom detta för ganska många år sedan och dra helt korrekta slutsatser som hållit sig än idag, varför kunde inte du?

– Du fortsätter envist att skuldbelägga UndeadNinja. Vad är du ute efter? Vill du skrämma iväg svenskar som har börjar tänka invandringsskeptiska tankar? Är du medlem i Antifascistisk Aktion? Har du för avsikt att sprida en ofördelaktig bild av invandringskritiker?

Citat:
Du valde att bli lurad och ingenting blir bättre av att du försvarar dig. Nästa år kommer någon till dumjävel komma med samma tirad som du och då kommer du stå lika oförstående som jag är nu och ställa frågan: först nu? Hur fan kan det ha gått upp för dig att du är lurad först nu?

– När nästa medborgare överger 7-klövern, så står vi där med öppna armar och välkomnar den personen in i värmen. Skippa anklagelserna!

Citat:
Ursprungligen postat av fromrussiawithlove
Kloka ord. Kan du skriva en ny tråd om detta så folk fattar vilka det egentligen är som har förstört Sverige eftersom många tror att det är politikernas fel.

– Jag får se ifall jag kan formulera mig på ett sätt som passar som grund för en ny diskussion. Sedan är frågan var ett sådant start-inlägg bör placeras.
Citera
2015-10-30, 18:08
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
– Du fortsätter envist att skuldbelägga UndeadNinja. Vad är du ute efter? Vill du skrämma iväg svenskar som har börjar tänka invandringsskeptiska tankar? Är du medlem i Antifascistisk Aktion? Har du för avsikt att sprida en ofördelaktig bild av invandringskritiker?

Vad jag är ute efter? Ansvarstagande! Jag söker efter ett folk som både vågar och klarar av att ta ansvar för sin egna situation och sin framtid. Att bli grundlurad - vilket jag själv blivit under mitt liv - är otroligt jobbigt och en alltför vanlig reaktion är att förneka det uppenbara eftersom det stör självbilden. Det är mycket enklare att bedra någon än att få en person att inse att hon blivit bedragen.

Men det är enbart en förklaring till varför man handlat fel, ingen ursäkt! Vi har alla ett ansvar att skydda oss från lögner. Vill man inte ta ansvar för det faktum att man blivit bedragen, om man inte ser sin egna del, så kommer man inte heller kunna försvara sig från framtida lögner! Det enda jag kan se i UndeadNinja:s inlägg är bortförklaringar, ett desperat försök att slå ifrån sig ansvaret och ilskan över att ha blivit bedragen tas ut på alla som tidigare varnat för vad som är och komma skall. "Det gick inte att veta" får vi höra, men uppenbarligen kunde andra se igenom lögnerna inklusive flickor i yngre tonåren som annars alltid beskrivs som extra godtrogna. De som uppenbarligen visste blir istället kallade för "dumjävlar". Lite ödmjukhet hade man ju kunnat vänta sig, tycker man.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
– När nästa medborgare överger 7-klövern, så står vi där med öppna armar och välkomnar den personen in i värmen. Skippa anklagelserna!

Min famn är öppen för alla som vill ta ansvar för sitt egna liv, inte för de som ger ifrån sig ansvaret till någon annan.
Citera
2015-10-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
87% har röstat för detta. Inget att klaga på med andra ord.
Exakt! Jag nästan hoppas på att EU och övriga Europa ger oss fingret när våra politiker begär pengar och avlastning för att hantera situationen. Låt det brinna och låt samhället falla. Jag är ung och stark och kommer klara mig, och skall med ett roat leende följa 87% av valdeltagarnas (jag är inte ens valdeltagare, så mitt samvete är extra rent) klagosång när de inser vad de själva har röstat för... Att polisen inte kan skydda dem längre är desto bättre!
Citera
2015-10-30, 18:48
Medlem
Citat:
Jag har läst hela inlägget. Det stod inget intressant. Min poäng kvarstår: du har valt att bli lurad! Om en tonårstjej på 14 år kunde se igenom detta för ganska många år sedan och dra helt korrekta slutsatser som hållit sig än idag, varför kunde inte du?

Du valde att bli lurad och ingenting blir bättre av att du försvarar dig. Nästa år kommer någon till dumjävel komma med samma tirad som du och då kommer du stå lika oförstående som jag är nu och ställa frågan: först nu? Hur fan kan det ha gått upp för dig att du är lurad först nu?

Alla partier har sedan en lång tid tillbaka deklarerat både genom ord och handling att ökad invandring är den absolut viktigaste frågan. Om du som väljare inte förstod detta har du uppenbarligen inte hängt med i politiken, alls. Men varför röstade du då? Varför rösta om du inte vet vad du röstar på? För uppenbarligen visste du inte det när många andra kunde säga precis vad som skulle ske.

Nej, jag tycker att alla partier utom SD var väldigt noga med att understryka att invandringen inte alls var en särskilt avgörande fråga. Det viktiga var jobb, jobbskatteavdrag, skolan och en massa annat. Jag själv tillhör dem som hade större förtroende för våra politiker än vad som visat sig berättigat. Men framför allt röstade jag S för att en röst på SD kändes som en röst på Alliansen och Alliansen omfördelade våra gemensamma pengar från de som har lite till de få som har väldigt mycket, något jag tyckte var fel och fortfarande tycker var fel. Kom ihåg att det var Alliansen som öppnade dammluckorna, det vi ser idag är en fortsättning på det som Reinfeldt startade och det hade jag inte föreställt mig att S skulle ägna sig åt, att slutgiltigt riva välfärd och social trygghet i stycken.

Aldrig i min vildaste fantasi hade jag kunnat föreställa mig att vårt lands gränser skulle upphöra existera så som de i praktiken har gjort. T o m igår när jag sade till min sambo att polisen hänvisar folk till Eslövs medborgargarde om de behöver polisiär hjälp så trodde hon att det var en lögn, nåt som nån tokig Flashbackare hade hittat på det. Men det var det ju som bekant inte! Det som händer oss här i Sverige idag är så absurt att de flesta människor faktiskt inte tror att det händer. Och mörkläggningsMSM gör sitt allra yttersta för att vi ska tro att slutsegern är nära, Berlin kommer aldrig att falla.

Jag är helt klart mer är normalbegåvad, men har väl ett svenskt och något godtroget hjärta, vilket jag inte ser som ett karaktärsfel utan som en viktig del av det som gjorde vårt samhälle till det det en gång var men som våra folkvalda nu förfuskat.

Jag inser var jag har hört det förut när jag tänker "Vi visste inte. Vi förstod inte. Detta hade vi aldrig kunnat ana".

Det är jävligt lätt att vara efterklok, i synnerhet å andras vägnar =) Det enda man kan göra är att gå vidare. Att käbbla om vem som röstade på vad och hur dumma alla är utom du är inte konstruktivt.
Citera
2015-10-30, 19:22
Medlem
Vad klagar denna jävla von Schwerin om egentligen? Räcker med att kolla hennes facebook för att se vilken kategori idioter hon sorterar under. På gillalistan hittar vi saker som ETC-tidningarna och Genusfolket. Bland hennes följare återfinns Alexandra Pascalidou, Niklas Orrenius, Linda Skugge, Cecilia Uddén.
En feministisk kommunistkärring alltså, hoppas hon får vad hon röstar för och tigger om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in