2015-10-28, 18:36
Bannlyst
http://www.svd.se/nar-polisen-inte-l...a/av/ivar-arpi
Citat:
På Skarhults gods driver Alexandra von Schwerin och hennes make ett traditionellt spannmålsjordbruk. Natten till lördag gjorde någon inbrott i ekonomibyggnaderna. På lördagsmorgonen kom tre poliser dit för att göra en teknisk undersökning.
– Jag frågade vad vi skulle göra eftersom detta skett vid upprepade tillfällen och med jämna mellanrum. Jag fick svaret att polisen inte kunde göra något. ”Alla resurser är utlånade till asylmottagandet i Trelleborg och Malmö. Vi är överbelastade. Så jag föreslår er att ni tar kontakt med Eslövs medborgargarde." – Jag blev helt chockad, berättar Alexandra. Hur ska de som inte har råd göra? Då blir man ju skyddslös. – Men jag känner mig rädd för allra första gången för att bo här. Är jag och staten överens om att kontraktet mellan oss nu omförhandlas?

Pengar saknas att anställa fler poliser eftersom nästan hela statskassan går åt till bidragen för muslimerna. Och det är även muslimerna som står för den större delen av kriminalitet i Sverige. På så sätt urholkas vårat skydd mot dem eftersom bidragen till dem äter upp skyddet för oss. Muslimer begår inte brott mot andra muslimer utan riktas enbart mot svenskar.

Nu har polisen tagit sin hand ifrån oss och lämnat oss till vårat öde. Vad tycker ni om detta?
Senast redigerad av fromrussiawithlove 2015-10-28 kl. 18:39.
Citera
2015-10-28, 18:45
Medlem
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...rt-jobb-langre

Polisen klarar inte sin uppgift.

Hur länge dröjer det tills medborgargarden börjar dyka upp frekvent? Och vad blir följderna av det? Lokala rättsosäkra tribunaler?
Citera
2015-10-28, 18:47
Medlem
Att Polisen hänvisar till medborgargarden visar ju hur illa det är ställt.
Fast troligen är detta en utveckling som kommer att fortsätta , eftersom alla pengar kommer att prioriteras till massinvandringen.
Citera
2015-10-28, 18:49
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...rt-jobb-langre

Polisen klarar inte sin uppgift.

Hur länge dröjer det tills medborgargarden börjar dyka upp frekvent? Och vad blir följderna av det? Lokala rättsosäkra tribunaler?

Det kommer att bli så att medborgana till slut får ta lagen helt i egna händer. Jägare har ju som sagt vapen och blir dom utsatta för brott eller hotade så lär dom nog inte tveka att ta till dessa.
Citera
2015-10-28, 19:00
Medlem
tronpretendents avatar
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Hade polisens bristande resurser berott på skattesänkningar och nedskärningar hade det tagit hus i helvete för länge sedan.

Fru (eller är det friherrinna?) von Schwerin har rätt i att detta slår det sociala kontraktet ur spel. Om staten inte längre skyddar oss, vad har den då för existensberättigande?
Citera
2015-10-28, 19:08
Medlem
Nu ska polisen avsätta flera av deras helikoptrar för nattbemanningen av flyktinboenden. Herrejävlar!! När ska denna fars ta slut? När sätter någon ner foten och säger nu är det nog??
Citera
2015-10-28, 19:11
Medlem
Kloaksajtarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fromrussiawithlove
På lördagsmorgonen kom tre poliser dit för att göra en teknisk undersökniing.......”Alla resurser är utlånade till asylmottagandet i Trelleborg och Malmö. Vi är överbelastade just nu. Så jag föreslår er att ni tar kontakt med Eslövs medborgargarde."
Frågan är ju hur långt upp i landet Eslövs medborgargarde är villiga att ta uppdrag? Småland? Stockholm?

Allvarligt talat skulle jag vara orolig. Dom här ungdomliga mördarna lär vara på fri fot efter skyddstillsynen.....
Citat:
I maj hittades en 70-årig man bakbunden och mördad på sin gård utanför Eslöv.

http://www.dagensjuridik.se/2008/09/...d-pa-pensionar
Citera
2015-10-28, 19:16
Medlem
Detta kan väl dock inte gälla över hela landet, utan endast ner mot syd? Malmö/lund etc?
Citera
2015-10-28, 19:18
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Detta kan väl dock inte gälla över hela landet, utan endast ner mot syd? Malmö/lund etc?

Det är inte omöjligt att liknande situationer blir vanligare över stora delar av landet. För tillfället är det nog mest sannolikt att det händer i områden som idag blir första anhalt för flyktingarna.
Citera
2015-10-28, 20:00
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tronpretendent
Jag har sagt det förut, och jag säger det igen: Hade polisens bristande resurser berott på skattesänkningar och nedskärningar hade det tagit hus i helvete för länge sedan.

Fru (eller är det friherrinna?) von Schwerin har rätt i att detta slår det sociala kontraktet ur spel. Om staten inte längre skyddar oss, vad har den då för existensberättigande?

Staten har aldrig haft ett existensberättigande från första början.
Citera
2015-10-28, 20:15
Medlem
Pilsnerkorvens avatar
Ja, att det sociala kontraktet förr eller senare skulle sättas ur spel var ju ingen högoddsare.

Och med det följer att staten är totalt och fullkomligt illegitim. Det är nu upp till var och en att värja sig från dess tyranni med alla till buds stående medel.
Citera
2015-10-28, 20:19
Medlem
Lifeisnows avatar
Jag är både arg och ledsen. Jag nästan ångrar jag skaffade barn. Jag är snudd på livrädd för vad som kommer att hända. Min ena dotter har redan blivit antastad av tre sk asylsökare..jag lever på marginalen samtidigt som jag ser invandrare går runt med iphone, ipad och fina kläder..jag är nära att ge upp varje dag. Nu kan Polisen inte längre garantera att jag och min familj kan känna oss trygga. Finns det något hopp för vår framtid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in