Citat:
Ursprungligen postat av
ascheberg
Flyktingkrisen pressar polisen – brott utreds inte
Stölder, rattfylleri och misshandel är brott som polisen tvingas välja bort på grund av flyktingkrisen. Poliser över hela landet vittnar om hur gränskontroller och bråk på flyktingboenden gör att det vanliga arbetet blir lidande
http://www.svd.se/polisens-arbete-bl...tingmottagande
Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Därför att migranterna både har "rättigheter" och starka lobbygrupper som driver på om dessa "rättigheter". Svenskarna har i allmänhet inga sådana lobbygrupper. För oss finns inga Rädda Barnen, Röda Korset, Civil Rights Defenders, Advokatsamfundet och framför allt inga starka massmedier. Vi svenskar skall bara betala - antingen till de kriminella eller till Skatteverket och Rånartjänst - och inte hålla på att gnälla för att vi ofredas, rånas, mördas.
Det är helt enkelt så att vi är olika inför lagen; människor med mer respektive mindre människovärde. Så klart.
Då måste ju en vän av ordning som betalar in upp till 60% skatt ställa sig följande fråga.
"Är det dags att omförhandla mitt avtal med Staten nu?".
Vad jag då vill hävda att kan inte staten ge mig skydd mot inrikes och utrikes fiender, kan staten inte ge mina barn en adekvat skola, kan inte staten ge mig den sjukvården jag förtjänar och betala för, kan staten inte ge mig den pensionen som jag betalar in varje djävla månad för så VARFÖR skall jag då betala in 60% skatt efter att företaget betalat 40% sociala avgifter o dylikt.
Sprack hela djävla kontraktet mellan pursvensken (den dumfan som betalar för alla analfabeter och HBTQ-genusskiten i Sverige) precis nu under senare delen av året 2015?
Är det som så att de djävla usla tjänsterna jag nyttjar, dvs säga en skola som är sämst i västvärlden kanske jag bara borde betala 5% skatt för?
Pension och sjukvård osv kör jag privata försäkringar för det allmänna nyttjar jag inte (kommer inte år pga kö/ brist osv) så varför i helvete skall jag betala för varenda djävla parasit när staten spottar mig i ansiktet varenda dag och vice statsminister uttrycker sitt offentliga hat mot mig i Almedalen 2014.
Är det brutet nu och för alltid?
Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen regering och stat som dessutom är bankrutt nu pga invandringen.
Vi är även i DefCon4 i terrorhotnivå, den näst högsta och den högsta i modern tid.
Tack Sossar och Miljökommunister samt hela djävla 7-klövern för det.