2015-12-13, 15:34
Medlem
JEBUS-666s avatar
Det är så nu på väg att bli så jävligt att jag önskar en invasion från Ryssland..!!!
Den enda som skulle kunna göra något åt saken är nämligen Putin, och massa råbarkade Ryssar.

Ryssar skulle aldrig acceptera allt detta. Det är inte konstigt att muslimerna inte vill ''fly'' till Ryssland..

---Välkommen Putin---
Citera
2015-12-19, 08:04
Medlem
Flyktingkrisen pressar polisen – brott utreds inte
Stölder, rattfylleri och misshandel är brott som polisen tvingas välja bort på grund av flyktingkrisen. Poliser över hela landet vittnar om hur gränskontroller och bråk på flyktingboenden gör att det vanliga arbetet blir lidande

http://www.svd.se/polisens-arbete-bl...tingmottagande
Citera
2015-12-19, 09:18
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Stölder, rattfylleri och misshandel är brott som polisen tvingas välja bort på grund av flyktingkrisen. Poliser över hela landet vittnar om hur gränskontroller och bråk på flyktingboenden gör att det vanliga arbetet blir lidande

Journalisten fick ett sms av polisen:

Citat:
”Varför är den här kommenderingen så mycket viktigare än övrig samhällsproblematik? Vet allmänheten om vilka oerhörda resurser politiker lägger på den här frågan kontra vardagen i exempelvis Biskopsgården/Bergsjön?”

Ja, varför är det viktigare att prioritera migranterna?
Citera
2015-12-19, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Journalisten fick ett sms av polisen:

Varför är det viktigare att prioritera migranterna före Svenskarna över huvud taget?
Svaret är nog, tyvärr, att det ser bättre ut i världens ögon.
Citera
2015-12-19, 10:30
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:

Därför att migranterna både har "rättigheter" och starka lobbygrupper som driver på om dessa "rättigheter". Svenskarna har i allmänhet inga sådana lobbygrupper. För oss finns inga Rädda Barnen, Röda Korset, Civil Rights Defenders, Advokatsamfundet och framför allt inga starka massmedier. Vi svenskar skall bara betala - antingen till de kriminella eller till Skatteverket och Rånartjänst - och inte hålla på att gnälla för att vi ofredas, rånas, mördas.

Det är helt enkelt så att vi är olika inför lagen; människor med mer respektive mindre människovärde. Så klart.
Citera
2015-12-19, 10:35
Medlem
Ukulele-Lelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Varför är det viktigare att prioritera migranterna före Svenskarna över huvud taget?
Svaret är nog, tyvärr, att det ser bättre ut i världens ögon.
Det ser inte ens bättre ut i omvärldens ögon att skänka bort alla sina pengar till sådana som påstår att de behöver pengarna bättre. Tvärtom hånar man den rika idioten och förklarar tydligt att denne har sig själv att skylla när pengarna är slut.
Tro inte att vi har någon skyldighet att hjälpa dig ur den här knipan som du själv har åstadkommit, blir svaret.
Citera
2015-12-19, 11:27
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Därför att migranterna både har "rättigheter" och starka lobbygrupper som driver på om dessa "rättigheter". Svenskarna har i allmänhet inga sådana lobbygrupper. För oss finns inga Rädda Barnen, Röda Korset, Civil Rights Defenders, Advokatsamfundet och framför allt inga starka massmedier. Vi svenskar skall bara betala - antingen till de kriminella eller till Skatteverket och Rånartjänst - och inte hålla på att gnälla för att vi ofredas, rånas, mördas.

Det är helt enkelt så att vi är olika inför lagen; människor med mer respektive mindre människovärde. Så klart.

Fast det är ju knappast hållbart i förlängningen. Nu införs id-kontroller, TUT, försörjningskrav för att ta in anhöriga med mera. Fler åtgärder lär ju komma. Samtidigt som dessa reportage att polisen inte kan upprätthålla lagen eller typ sådana reportage som Paula Neudings om bibliotekskaoset och attackerna mot räddningspersonal kommer givetvis få effekter. Mångkulturprojektet är just ett projekt och kommer att tvingas avslutas. Det kan inte jämföras med medborgarrättsrörelsen, typ arbetarrörelsen. De så kallade arbetarna var ju de som gjorde industriägarna rika. Kort sagt: man var produktiv. Det kan man absolut inte säga om massinvandringen.

De lobbygrupper du talar om ska numer ta plats framför alternativ media som snart är större än etablerad media och når långt fler människor redan nu samt att utländsk media rapporterar om det svenska fiaskot. Alla länder i EU, utom Tyskland, ser svensk migrationspolitik som destruktiv. Rapporteringen av ett nytt rom-register som inte fick avsedd effekt utan klingade av visar åt vilket håll vi går. Självklart kan inte lag och ordning upphöra bara för att asylsökande bråkar. Någonting måste göras.

Snart är vi inne i en diskussion om att vi tvingas försvara oss själva eller betala vår egen sjukvård och då är inne i en spiral som mynnar ut i att då ska vi inte heller betala skatt som går till migrationskostnader. Välfärdssamhällets grund är vår sammanhållning och om kulturmarxisterna lobbar för en politik som splittrar denna sammanhållning har de i praktiken omöjliggjort sig själva.
Citera
2015-12-19, 11:48
Medlem
zorzes avatar
Jag har ofta undrat över hur Kulturpostmarxisterna tänker runt de enkla låglönejobben,de akademiska jobben och vårt välfärdssystem.

Von Oben så påtalas alltid att lönekraven måste sänkas för att få in fler i arbete.

Menar man också de akademiska yrkena?

Eftersom Von oben ,så påtalas det att vårt land svämmas över av högutbildade.

Tror Kulturpostmarxisterna att det per automatik skapas riktiga jobb i den viktiga exportindustrin?

Eftersom det per automatik skapas låssasjobb.

Efter vilken nationalekonomisk modell tänker Kulturpostmarxisterna?....

Hoppas på svar från någon Kulturpostmarxist....eller är det att hoppas på för mycket?...
Senast redigerad av zorze 2015-12-19 kl. 11:58.
Citera
2015-12-19, 12:44
Medlem
Guitarsmokes avatar

Citat:
Stölder, rattfylleri och misshandel är brott som polisen tvingas välja bort på grund av flyktingkrisen. Poliser över hela landet vittnar om hur gränskontroller och bråk på flyktingboenden gör att det vanliga arbetet blir lidande.

Eliasson: Militärer och civila ska hjälpa poliser

Citat:
Polisen för nu samtal med både militär och civilförsvar om nödvändiga förstärkningar. Rikspolischefen Dan Eliasson bekräftar för SvD att såväl oro på asylboenden som gränskontrollerna gör läget ansträngt.

http://www.svd.se/eliasson-militarer...tingmottagande

Flyktingmottagandet kräver nu så stora polisresurser att det ordinära polisiära arbetet håller på att slås ut. Dan Eliasson hoppas på militär hjälp till 2020, men vad hjälper det egentligen? 8 av 10 poliser funderar på att säga upp sig och nyligen hölls en demonstration utanför nobelfesten där svenska poliser krävde höjda löner.

Förra ÖB sade att FM kunde försvara Stockholm i en vecka. Till skillnad för FM råder det inte fredstid för polismyndigheten. Polisen måste ju nämligen hela tiden lösa gamla brott, aktuella brott samt förebygga att nya brott begås. Men finns man fortfarande till för hela samhället? Är det rent av så att om polisen inte satsade så stora resurser vid gränserna eller vid flyktingboendena så hade konsekvenserna blivit så enormt mycket värre att det är att föredra att samhället i övrigt närmast håller på att bli laglöst?

Håller svensk polis på att kollapsa?
Citera
2015-12-19, 13:07
Medlem
zorzes avatar
Bland flyktingarna borde det väl finnas många som vill bli poliser.....
Citera
2015-12-19, 13:47
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg

Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94

Då måste ju en vän av ordning som betalar in upp till 60% skatt ställa sig följande fråga.
"Är det dags att omförhandla mitt avtal med Staten nu?".

Vad jag då vill hävda att kan inte staten ge mig skydd mot inrikes och utrikes fiender, kan staten inte ge mina barn en adekvat skola, kan inte staten ge mig den sjukvården jag förtjänar och betala för, kan staten inte ge mig den pensionen som jag betalar in varje djävla månad för så VARFÖR skall jag då betala in 60% skatt efter att företaget betalat 40% sociala avgifter o dylikt.

Sprack hela djävla kontraktet mellan pursvensken (den dumfan som betalar för alla analfabeter och HBTQ-genusskiten i Sverige) precis nu under senare delen av året 2015?

Är det som så att de djävla usla tjänsterna jag nyttjar, dvs säga en skola som är sämst i västvärlden kanske jag bara borde betala 5% skatt för?
Pension och sjukvård osv kör jag privata försäkringar för det allmänna nyttjar jag inte (kommer inte år pga kö/ brist osv) så varför i helvete skall jag betala för varenda djävla parasit när staten spottar mig i ansiktet varenda dag och vice statsminister uttrycker sitt offentliga hat mot mig i Almedalen 2014.

Är det brutet nu och för alltid?

Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen regering och stat som dessutom är bankrutt nu pga invandringen.
Vi är även i DefCon4 i terrorhotnivå, den näst högsta och den högsta i modern tid.
Tack Sossar och Miljökommunister samt hela djävla 7-klövern för det.
Senast redigerad av AlwaysAllIn 2015-12-19 kl. 13:53.
Citera
2015-12-19, 14:20
Medlem
Citat:
Fast det är ju knappast hållbart i förlängningen. Nu införs id-kontroller, TUT, försörjningskrav för att ta in anhöriga med mera. Fler åtgärder lär ju komma. Samtidigt som dessa reportage att polisen inte kan upprätthålla lagen eller typ sådana reportage som Paula Neudings om bibliotekskaoset och attackerna mot räddningspersonal kommer givetvis få effekter. Mångkulturprojektet är just ett projekt och kommer att tvingas avslutas. Det kan inte jämföras med medborgarrättsrörelsen, typ arbetarrörelsen. De så kallade arbetarna var ju de som gjorde industriägarna rika. Kort sagt: man var produktiv. Det kan man absolut inte säga om massinvandringen.

De lobbygrupper du talar om ska numer ta plats framför alternativ media som snart är större än etablerad media och når långt fler människor redan nu samt att utländsk media rapporterar om det svenska fiaskot. Alla länder i EU, utom Tyskland, ser svensk migrationspolitik som destruktiv. Rapporteringen av ett nytt rom-register som inte fick avsedd effekt utan klingade av visar åt vilket håll vi går. Självklart kan inte lag och ordning upphöra bara för att asylsökande bråkar. Någonting måste göras.

Snart är vi inne i en diskussion om att vi tvingas försvara oss själva eller betala vår egen sjukvård och då är inne i en spiral som mynnar ut i att då ska vi inte heller betala skatt som går till migrationskostnader. Välfärdssamhällets grund är vår sammanhållning och om kulturmarxisterna lobbar för en politik som splittrar denna sammanhållning har de i praktiken omöjliggjort sig själva.
Sverige och dom flesta västländer har tagit in enorma mängder som aldrig kommer integreras, dessa grupper som är starka politiskt motarbetar er och har djupt infekterat ert styre kommer ni bara att bli av med om det blir inbördeskrig och det kommer ni aldrig få sionistiska USAs stöd för. Strix och många som honom i Sverige och väst hånflinade åt Ryssland när samma och liknande grupper verkade under 90talet och plundrade Ryssland, samma grupper som stödjer antiserbisk propaganda och grova krigsförbrytelser mot serber och terrorn som nu sker i Ukraina mot ryssar. Likaså hånflinande ignorerade dom flesta svenskar och västerlänningar åt hur turkar barbariskt behandlar spillrorna av den kristna ursprungsbefolkningen i Turkiet, turkarna har fått vapen och all möjlig hjälp under hundratals år av väst för att bedriva sin utrotningspolitik. Men nu när ni får känna på dessa grupper att dom jobbar mot Sverige och många i väst då känns det djävligt för er. Ain't karma a bitch .
Senast redigerad av Persetan 2015-12-19 kl. 15:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in