Flashback bygger pepparkakshus!
2005-11-01, 16:13
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddalo
eller att han har vattenskalle? och armar som en kåt krabba?

Han har ju till skillnad från många andra nåt i sin skalle som fungerar.

Är de här en tråd där outbildade typer med extremt lågt hårfäste ska försöka överträffa varandra i "skojiga" beskrivningar om JG:s lekamen? Eller som det heter på svenska: avundsjuka.
Citera
2005-11-01, 16:14
Medlem
maddalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Han har ju till skillnad från många andra nåt i sin skalle som fungerar.

Är de här en tråd där outbildade typer med extremt lågt hårfäste ska försöka överträffa varandra i "skojiga" beskrivningar om JG:s lekamen? Eller som det heter på svenska: avundsjuka.

Om du ersätter "lågt" med "högt" och ersätter "skojiga" med "pinsamt träffande" så är du rätt på! Avundsjuka, tja, kanske det. Men erkänn att det är kul med de där små legoarmarna!
Citera
2005-11-01, 16:22
Medlem
Fula Gubbens avatar
Visst ser Guillou konstig ut, med sina dvärgarmar och ringa kroppslängd. Det självgoda flinet står i bjärt kontrast till den tvivelaktiga fysionomin.

En annan som ser konstig ut är SAS-Janne Carlzon, som enligt uppgift är närmast puckelryggig, vilket dock aldrig syns på bild.

Sen har vi Svenne Hedlund som faktiskt är puckelrygg och 1.50 lång, vilket inte hindrade honom från att bli tonårsidol i Sverige... världens konstigaste land.

- F.G
Citera
2005-11-01, 16:42
Medlem
ordbilnds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belbo
Jag blev också fascinerad av hans kärringlika skuttande i den där kyrkan med Dick Harrison.

Nog såg Jan annorlunda ut som ung, det kan man ju se på bild, men jag
vet inte om den åldersbetingade allmänna förfettningen av hans kropp kan
tillskrivas hela ansvaret för hans synbart ovanligt korta armar.

En rolig detalj är att Erik Ponti, Guillous förmodade alter ego, var en simtalang
av guds nåde. Visserligen kan man tänka sig nån skovelhjulsinspirerad
teknik i fjärilssim där de korta armarnas radie ger en helvetes frekvens i
simtagen, men annars inbillar jag mig att korta armar är en nackdel för
en simmare.

haha uunderbar teknisk analys!
Citera
2005-11-01, 17:20
Medlem
GreenManalishis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

En annan som ser konstig ut är SAS-Janne Carlzon, som enligt uppgift är närmast puckelryggig, vilket dock aldrig syns på bild.
Han har jag sett på hyfsat nära håll. Såg helt normal ut. Är han kutryggig är det så lite att man inte lägger närmare märke till det.
Citera
2005-11-01, 17:21
Medlem
Headquakes avatar
Roliga beskrivningar på Janne...
Det är ju helt klart att han är felbyggd.
Något jag reagerade över var att i det i Arnprogrogrammen kom fram att Guillou var 1.75 lång. Det verkar inte rimligt. Kan jag missuppfattat?
Isf måste han ju se ännu roligare ut i verkligheten för han är verkligen oproportionerligt byggd och dessutom stort huvud.
Och att han skulle vara en bra simmare kan man bara skratta åt.

Ratbone skrev i början på tråden att han hade specialbyggda gevär för hans korta ärmar. Stämmer det verkligen?
Cyborg Baleout skrev också att han var lik Bruce Dickinson och skrämmande nog så finns det viss likhet.

Är det förresten någon som vet vår käre Guillou´s hattstorlek?
Citera
2005-11-01, 17:38
Medlem
johnjohns avatar
En annan som har samma kropp som Janne är Jean-Pierre Barda dvs. kort och stort huvud.
Citera
2005-11-01, 17:57
Medlem
Tänk vilken tur att det finns ett forum där lågt stående kan raljera om andra människors utseende. Dessutom häckla folk med namn och bild.
Själva sitter ni i skyddat bo med anonym avsändare....
Okonstruktivt och fegt, tycker jag.

När det kommer till boken ondskan, kan jag försäkra er om att det är en berättelse om den mobbing JG fick utstå. Det är inte en ren biografi i dess rätta bemärkelse utan boken handlar om pennalism med JGs egna upplevelser invävda i handlingen. Att detaljer i boken och filmen inte överensstämmer med verkligheten betyder inte att berättelsen är osann. Boken är som sagt inte en ren biografi och skulle en film likna en bok till fullo skulle filmen bli tio timmar lång. På den punkten är väl de flesta överens.

En sak till. JG var inte helt olik Wilson vid samma ålder.......
Citera
2005-11-01, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami

Har han verkligen så korta armar, Wilson?
Citera
2005-11-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Tänk vilken tur att det finns ett forum där lågt stående kan raljera om andra människors utseende. Dessutom häckla folk med namn och bild.
Själva sitter ni i skyddat bo med anonym avsändare....
Okonstruktivt och fegt, tycker jag.

När det kommer till boken ondskan, kan jag försäkra er om att det är en berättelse om den mobbing JG fick utstå. Det är inte en ren biografi i dess rätta bemärkelse utan boken handlar om pennalism med JGs egna upplevelser invävda i handlingen. Att detaljer i boken och filmen inte överensstämmer med verkligheten betyder inte att berättelsen är osann. Boken är som sagt inte en ren biografi och skulle en film likna en bok till fullo skulle filmen bli tio timmar lång. På den punkten är väl de flesta överens.

Usch, nu får du en att skämmas Men jag ville ju bli påsatt, det var väl ganska snällt?

Jag tror f ö att Jan Guillou häckar på FB. Konstigt vore det annars.
Var skulle han annars få briljanta vinklingar och stoff till sina samhällsanalyser ifrån?
Citera
2005-11-01, 18:07
Bannlyst
Jan Guillou "korta armar" 31 träffar
http://www.google.se/search?q=+Jan+Guillou+%22korta+armar%22&num=100&hl =sv&lr=&filter=0
Citera
2005-11-01, 18:20
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Usch, nu får du en att skämmas Men jag ville ju bli påsatt, det var väl ganska snällt?

Jag tror f ö att Jan Guillou häckar på FB. Konstigt vore det annars.
Var skulle han annars få briljanta vinklingar och stoff till sina samhällsanalyser ifrån?
Vaddå?
Försöker du få ett PM av JG?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in