2022-12-17, 23:10
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
Hur vet du det?

Mod är inte samma sak som dumdristighet.
Han har säkert gjort en rimlig bedömning och kommit fram till att risken att skadas allvarligt eller dödas är överhängande och då låtit bli.

Det är inte samma sak som att inte våga.

Han berättade det själv i ngn intervju.

Var på ngn vilt-safari.

För att skjuta djur med gevär behövs inte så mycket mod.
Citera
2022-12-17, 23:30
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Han berättade det själv i ngn intervju.

Var på ngn vilt-safari.

För att skjuta djur med gevär behövs inte så mycket mod.
För att skjuta ett rovdjur som är stort nog att döda dig om du ens halvmissar lite krävs trots allt ett visst mod.

Men vad är din poäng? Tycker du att man skall ge sig ut i skogen och kniva älgar om man jagar dessa med gevär?
Citera
2023-01-31, 22:13
Medlem
Hegamons avatar
Intervju från 24 januari 2023 här:

https://radioplay.se/podcast/hur-kan-vi/lyssna/2138073/

Guillou pratar om hur han tagit sig ur krogslagsmål genom att vara riktig alfa. Han förklarar här vid tidpunkten 35:55 och framåt. Guillou säger ungefär så här: Vi kan göra på två sätt, det ena är att vi slåss och det innebär att björnarna här kommer hämta ut dig inom 10 sekunder, den andra möjligheten är att vi skiter i det här. Jag är skeptiskt till att det går prata så sansat med fyllon som vill slåss på krogen, men så kanske det gick till när det begav sig på 80-talet?

Han pratar också om hur han givit en högerextrem en käftsmäll i ett gatuslagsmål vid Karlaplan. Vid tidpunkten 29:07 och framåt.

Är dessa slagsmål autentiskt återberättade? Eller är det skrönor?
Citera
2023-01-31, 23:59
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Guillou pratar om hur han tagit sig ur krogslagsmål genom att vara riktig alfa. Han förklarar här vid tidpunkten 35:55 och framåt. Guillou säger ungefär så här: Vi kan göra på två sätt, det ena är att vi slåss och det innebär att björnarna här kommer hämta ut dig inom 10 sekunder, den andra möjligheten är att vi skiter i det här. Jag är skeptiskt till att det går prata så sansat med fyllon som vill slåss på krogen, men så kanske det gick till när det begav sig på 80-talet?

Han pratar också om hur han givit en högerextrem en käftsmäll i ett gatuslagsmål vid Karlaplan. Vid tidpunkten 29:07 och framåt.

Har du sett Janne Ljugo i verkligheten så inser du att det är lögn. Nu tror iofs Janne Ljugo på sina egna lögner så för honom kan det vara verklighet.
Citera
2023-02-01, 00:46
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Har du sett Janne Ljugo i verkligheten så inser du att det är lögn. Nu tror iofs Janne Ljugo på sina egna lögner så för honom kan det vara verklighet.

Jag har sett han på riktigt och han personifierade begreppet två äpplen hög. Därför hänger jag inte med på hur han kan beskriva sig själv som fighter med sådant självförtroende.

I boken Ondskan beskrivs det hur Guillous förmodade alter ego Eric Ponti, till slut spöar upp sin elaka farsa. Ponti beskrivs vid tillfället som 16 år gammal, 1.74 m lång och 65 kg tung. I verkligheten så var han betydligt kortare än 1.74, jag skulle gissa på ungefär en decimeter kortare. Då blir iaf jag skeptiskt till att fajtas någonsin varit en paradgren för Guillou.

Eller att händelserna är både saltade och redigerade i efterhand, ja vad vet jag egentligen.
Senast redigerad av Hegamon 2023-02-01 kl. 00:53.
Citera
2023-02-01, 01:40
Medlem
Citat:
Jag har sett han på riktigt och han personifierade begreppet två äpplen hög. Därför hänger jag inte med på hur han kan beskriva sig själv som fighter med sådant självförtroende.

I boken Ondskan beskrivs det hur Guillous förmodade alter ego Eric Ponti, till slut spöar upp sin elaka farsa. Ponti beskrivs vid tillfället som 16 år gammal, 1.74 m lång och 65 kg tung. I verkligheten så var han betydligt kortare än 1.74, jag skulle gissa på ungefär en decimeter kortare. Då blir iaf jag skeptiskt till att fajtas någonsin varit en paradgren för Guillou.

Eller att händelserna är både saltade och redigerade i efterhand, ja vad vet jag egentligen.

Allt beror ju på hur stor den andra killen är. Får plötsligt bilden av en 11-årig "nazzist" mot en "fullvuxen" karl (och lägg till att alla vet att gubben har vapen hemma).
Citera
2023-02-01, 04:09
Medlem
Om man sett Guillous korta armar förstår man att vid slagsmål så når motståndaren längre med sina armar och kan säkert få mer kraft i dem. Guillous armar når inte nedanför naveln, alltså är rejält korta, liksom hela han, önsketänkande med slagsmål. Det enda som är stort hos Guillou är hans skalle och ego.
Citera
2023-02-01, 08:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:

Allt han berättar är rena lögner eller kraftiga överdrifter.
Citera
2023-02-01, 09:14
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NorraSkane
Om man sett Guillous korta armar förstår man att vid slagsmål så når motståndaren längre med sina armar och kan säkert få mer kraft i dem. Guillous armar når inte nedanför naveln, alltså är rejält korta, liksom hela han, önsketänkande med slagsmål. Det enda som är stort hos Guillou är hans skalle och ego.

Ja, jag har oxå sett honom i verkligheten ngr gånger, den lilla kommunisten på Östermalm.

Han ser ut som en liten pump-termos, oproportionerligt korta armar och ben, lite ”dvärg-stuk” över hela honom.

Fighter… nä-nä-nä! Han kan man slå ner med söndags-bilagan till Aftonbladet…
Senast redigerad av Alonen 2023-02-01 kl. 09:16.
Citera
2023-02-01, 13:09
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
I boken Ondskan beskrivs det hur Guillous förmodade alter ego Eric Ponti, till slut spöar upp sin elaka farsa. Ponti beskrivs vid tillfället som 16 år gammal, 1.74 m lång och 65 kg tung.

Det förmodade alter egot Erik Ponti = 68 kg som 16-åring till 174 cm, inte 65 kg, jag skrev fel ovan. De uppgifterna finns i boken Ondskan av tidigare upplaga. I nyare upplagor av boken Ondskan så är dessa uppgifterna bortretuscherade. Förlaget kan ta bort uppgifter av diverse orsaker. Jag mailade förlaget som givit ut boken och frågade varför allt inte finns med i de nyare upplagorna av den boken som de äldre, och det var svaret jag fick av förlaget.
Citera
2023-02-01, 21:12
Medlem
Isnatts avatar
Citat:

Man kan ju också fråga sig vem motståndaren var. En vanlig bråkstake som slåss på fyllan hade ju skitigt i Jans töntiga ord och gett honom en smäll eller en bröstknuff.
Stod däremot Horace eller en Edward Blom-typ framför honom kanske Jans resonemang tog fäste.
Citera
2023-02-13, 21:58
Förvirrad text av åbäket Guillou om koranbränningarna, skriven i AB den 12 Februari. Han yrar och resonerar horribelt
Senast redigerad av BMH 2023-02-13 kl. 22:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in