2007-08-23, 11:52
Medlem
Flytande_argots avatar
Flygplatssäkerhet är ett djävla skämt. Lågutbildade nollor med mindervärdighetskomplex som tycker om att trakassera folk. Samma sorts muppar som jobbar åt Connex. Ingen jävel tror väl på fullaste allvar att det där höjer säkerheten. Om någon vill spränga ett plan så kommer de att spränga ett plan.
Säkerhetsmupparna finns där för att skapa illusionen av säkerhet för att de hysteriskt rädda fjantar som tror att världen är så jävla mycket annorlunda efter den 11 september.
Citera
2007-08-23, 11:54
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReNu

Fan vad skön han är!

.
Tänkte också på bruket av "låglöneproletärer" - jag hade för mig alla arbetare var av samma klass?
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Flygplatssäkerhet är ett djävla skämt. Lågutbildade nollor med mindervärdighetskomplex som tycker om att trakassera folk. Samma sorts muppar som jobbar åt Connex. Ingen jävel tror väl på fullaste allvar att det där höjer säkerheten. Om någon vill spränga ett plan så kommer de att spränga ett plan.
Säkerhetsmupparna finns där för att skapa illusionen av säkerhet för att de hysteriskt rädda fjantar som tror att världen är så jävla mycket annorlunda efter den 11 september.
Du är väl medveten om att det inte är kontrollanterna som bestämmer vad som måste göras va?
Citera
2007-08-23, 12:01
Medlem
Pentiums avatar
Det är delvis hans mellerstaösternvänners förtjänst att flygkotrollerna har blivit hårdare. Hoppas han tänker på det nästa gång han förvarar jihadister.

Intressant uttryck från en man med vänstersympatier – ” låglöneproletärer”. Ja, ja...

Har han några belägg för sitt påstående – att kontrollen på Gardemoen ”leker med kändisar”? Jag menar, har någon annan kändis klagat? Har aldrig hört talas om det.

Eller har han också drabbats av paranoia – ett numera normaltillstånd för en författare...
Citera
2007-08-23, 12:07
Bannlyst
Kanske är Jan Guillou paranoid.
Kanske har han rätt.

OM vakterna gjorde minsta grej på flit bara för att han är känd så har de begått grovt tjänstefel i mina ögon.

Tycker det är fel, fruktansvärt, lågt och ingen, INGEN, inte ens Guillou, bör få den behandlingen.

PS Jag reser rätt mkt men jag tar fan inte av mig skorna, iaf inte inom Europa.
Öppna o gå igenom handbagage är en sak.
Citera
2007-08-23, 12:14
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Tänkte också på bruket av "låglöneproletärer" - jag hade för mig alla arbetare var av samma klass?
Alls icke.

Höglöneproletärer=rödvinsvänster, pk-elit
Citera
2007-08-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Alls icke.

Höglöneproletärer=rödvinsvänster, pk-elit

Precis, det är skillnad på folk och folk inom vänsternomenklaturan, "låglöneproletärer" är inte välkommna bland de "inbillade intellektuella" inom vänstern, de är bara användbara som alibin när revolutionsromantikerna diskuterar klasskamp i tv-sofforna..
Citera
2007-08-23, 12:39
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Du är väl medveten om att det inte är kontrollanterna som bestämmer vad som måste göras va?

Japp. Är medveten om det. Betyder inte att jag behöver gilla läget.
Citera
2007-08-23, 12:44
Medlem
indens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
De kränkte mig! Säger herr Gullefjun.

http://tv4nyheterna.se/1.159620/nyhe...noTwTU8u-4Srsr

Min dag är gjord! Personalen på Arlanda samt alla andra flygplatser runtomkring i världen får gärna "kränka" den där självgoda snobben.

Nästa gång hoppas jag bara de tar steget längre och tar på sig gummihandskarna och öppnar burken med vasselin.

Det verkar ju som om Jan inte flyger så mycket, eller åtminstone inte gjort det de senaste åren. Det värsta som finns är att ha en sån där som han framför sig i kön. En sån som inte kan läsa vad som står på skyltar utan bara ska förbi.
Citera
2007-08-23, 12:49
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Japp. Är medveten om det. Betyder inte att jag behöver gilla läget.
Rikta ditt agg mot rätt personer då, att klaga på de anställda är ett tecken på svag intelligens.
Citera
2007-08-23, 12:53
Medlem
thailandstrolls avatar
Det här med LÅGLÖNEPROLETÄR, det stack tydligen i ögonen på flashbackarna. Det är aldrig populärt i Sverige att klaga på jobbare.

Vi som bott i uländer vet att alla med uniform ställer till med djävulskap. Kanske Sverige ska dit också ?
Citera
2007-08-23, 12:59
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Rikta ditt agg mot rätt personer då, att klaga på de anställda är ett tecken på svag intelligens.

Nä, det är inte ett tecken på svag intelligens, det är ett tecken på stor ilska. Att inte inse det är däremot ett tecken på svag intelligens. Wow, att hitta på fakta på det där sättet var ju roligt ju!
Citera
2007-08-23, 13:00
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Nä, det är inte ett tecken på svag intelligens, det är ett tecken på stor ilska. Att inte inse det är däremot ett tecken på svag intelligens. Wow, att hitta på fakta på det där sättet var ju roligt ju!
Såja, såja. Jag ska inte rasera din världsuppfattning, fortsätt du skrika åt väderkillen på nyheterna när det blir dåligt väder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in