2021-05-23, 17:01
Medlem
OlleVieros avatar
En gång för många år sedan tyckte man att han var bra, men det har visat sig att han bara är en pösmunk med överlägsen attityd.
Citera
2021-05-23, 17:29
Medlem
Vad har JG för hållhake. Vit herre, mångmiljonär, lyxjakt mm som får svinga som en idiot mot yngre kvinnlig journalist.
Fan va Aftonbladet skitig och fan va JG är passé.
Citera
2021-05-23, 22:02
Medlem
Kan ni som hatar honom så mycket berätta för mig varför han är så hatad i allmänhet också varför han är så hatad av just dig personligen? Själv har jag länge önskat att han var min far eller åtminstone handledare i livet, han verkar vara jordnära, naturlig och äkta på det sättet som jag själv är. Herre Gud vad olikt mitt liv hade varit om han var min vän, handledare eller far!
Citera
2021-05-23, 22:30
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legedreams
Kan ni som hatar honom så mycket berätta för mig varför han är så hatad i allmänhet också varför han är så hatad av just dig personligen? Själv har jag länge önskat att han var min far eller åtminstone handledare i livet, han verkar vara jordnära, naturlig och äkta på det sättet som jag själv är. Herre Gud vad olikt mitt liv hade varit om han var min vän, handledare eller far!

Gubben har gått in i den farsot som heter Alzheimers. Och detta mitt påstående handlar inte om åldersförakt, jag är själv lika gammal.

Närstående som aldrig varit med om det tolkar det som vanlig förvirring. Men att herr G skulle gå till minnesenheten på DS och kolla sig själv finns förstås inte på kartan. Och sambon förnekar det förstås. Men jag hoppas ändå att nån kan se till att körkortet ryker. Hallå, Transportstyrelsen.

Tragiskt. Men så slutar det för många. Skänk en slant till demens-forskningen.
Citera
2021-05-23, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legedreams

Guillou må vara intelligent och begåvad - men jordnära, naturlig eller äkta är inget som han är.

Eller jo - han är ganska äkta ändå. Ett äkta praktarsle. Men ett begåvat sådant. Böckerna är väl inte så mycket att hänga i julgranen - men han har skrivit riktigt bra reportage en gång i tiden.

Han och även GW (stånk, stånk) var de enda i de upplyfta journalistkretsarna som begrep att det begicks rättsövergrepp inte bara på Quick utan även på obducenten och allmänläkaren. De genomskådade båda två på ett tidigt stadium JÄMO Claes Borgström och lösdrivaren Göran Lambertz.

Guillou har även alltid haft pejl och stått på sig i Palestina-konflikten.

Hans ego och självhävdelsebehov är abnormt - men man måste vara ärlig och ge honom några pluspoäng också. Dvs han måste sättas i relation till det övriga journalistpacket.

/Johan
Citera
2021-05-23, 22:54
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohNils
Hans ego och självhävdelsebehov är abnormt - men man måste vara ärlig och ge honom några pluspoäng också. Dvs han måste sättas i relation till det övriga journalistpacket.

/Johan

Ja, Johan, jag kan till viss del ge dig rätt. Den serie om utvecklingen i den svenska historien som han ger uttryck för i de senaste böckerna är väl ganska bra, om än med ett kommunistiskt (Clarté) påslag. Som jag givetvis inte gillar.

Trodde han att han skulle kunna kopiera Per Anders Fogelströms stockholmskildringar? Va? Dom är oslagbara och skildrar verkligen svensk arbetarklass. En klass herr G inte har en aning om.
Citera
2021-05-24, 15:49
Medlem
Sqeptisks avatar
Här får han sig en ordentlig uppsträckning av Katerina Janouch.

https://katerinamagasin.se/kanske-la...ar-han-sharia/

Risken att han skulle gå å bli "folkkär" på äldre dar är sannolikt mikroskopisk
Citera
2021-05-24, 15:54
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk

Det är väl ingen som bryr sig om vad hon skriver. Iofs var det vidrigt när han kallade Doku för hatsite.
Citera
2021-05-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk

Det där har bara att göra med Guliious enda förtjänst - dvs att han är uttalad antisionist. Det är därför han älskar araber.

Det senare menar jag är att gå för långt. Men jag älskar hellre araber är sionister.

Janouch är uttalad sionist.

Guillou har också rätt när han påpekar att sionism är en ideologi och inte en etnisk tillhörighet.

Jag tycker att Guillou är en patetisk och självrättfärdig pösmunk. MEN! Han är nog den enda journalist i landet som överhuvudtaget vågar ta begreppet "sionism" i sin mun. Det beror på att han har ett så omfattande fuck-you-kapital och kan säga exakt vad han vill.

Synd att han inte hade ett något mindre ego så hade han kanske kunnat göra lite verklig nytta i vårt land.

/Johan
Citera
2021-05-25, 14:27
Medlem
Knut-Annes avatar
Tyvärr är denna artikel numera premium.
Hann dock läsa den och den är en svidande kritik och granskning av Jans korståg mot SÄPO och hans stöd för Islamska fanatiska terrorister.
Kanske någon har premium och kan läsa.
https://www.expressen.se/kultur/guil...-baktala-sapo/
Senast redigerad av Knut-Anne 2021-05-25 kl. 15:07.
Citera
2021-05-25, 22:44
Medlem
Lilla Bofinkens avatar
I senaste avsnittet av "Spionpodden", intervjuas gamle IB-agenten Gunnar Ekberg om sina förehavanden med JG:

https://open.spotify.com/episode/7dn...QG-eG6_3xJRIBQ
Citera
2021-05-29, 07:30
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Tyvärr är denna artikel numera premium.
Hann dock läsa den och den är en svidande kritik och granskning av Jans korståg mot SÄPO och hans stöd för Islamska fanatiska terrorister.
Kanske någon har premium och kan läsa.
https://www.expressen.se/kultur/guil...-baktala-sapo/
Guillou har levererat en briljant replik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in