Citat:
Ursprungligen postat av
Legedreams
Kan ni som hatar honom så mycket berätta för mig varför han är så hatad i allmänhet också varför han är så hatad av just dig personligen? Själv har jag länge önskat att han var min far eller åtminstone handledare i livet, han verkar vara
jordnära, naturlig och äkta på det sättet som jag själv är. Herre Gud vad olikt mitt liv hade varit om han var min vän, handledare eller far!

Guillou må vara intelligent och begåvad - men jordnära, naturlig eller äkta är inget som han är.
Eller jo - han är ganska äkta ändå. Ett äkta praktarsle. Men ett begåvat sådant. Böckerna är väl inte så mycket att hänga i julgranen - men han har skrivit riktigt bra reportage en gång i tiden.
Han och även GW (stånk, stånk) var de enda i de upplyfta journalistkretsarna som begrep att det begicks rättsövergrepp inte bara på Quick utan även på obducenten och allmänläkaren. De genomskådade båda två på ett tidigt stadium JÄMO Claes Borgström och lösdrivaren Göran Lambertz.
Guillou har även alltid haft pejl och stått på sig i Palestina-konflikten.
Hans ego och självhävdelsebehov är abnormt - men man måste vara ärlig och ge honom några pluspoäng också. Dvs han måste sättas i relation till det övriga journalistpacket.
/Johan