2020-09-13, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hobbyguru
Tänkte också kommenta den! Helt sjukt vad mycket högfärdighet, tomma argument och okunskap han kommer med! Var så dåligt skrivet att jag inte orkade läsa hela. Pure bs i textform.
Bara
". Skulle en riksdagsmajoritet lägga 1,8 miljarder, dessutom av u-hjälpspengar, och betala miljoner på transportflyg av ovilliga fångar bara för nöjet att få dem garanterat torterade?"
1 ja det beror ju på om det finns en majoritet i riksdagen som sagt. Som politiker brukar pariter lägga förslag som inte går igenom eftersom inte alla kan ha majoritet. PUCKO JAN
2 fångar brukar oftast vara ofrivilliga i allt som rör deras fångenskap. PUCKO JAN
3 var har du fått den garantin från? Nej du har ju ingen garanti... Dom får det sämre än i svenska fängelser, buhu! PUCKO JAN

Var staplat med sånna här meningar skräp på varandra i något jan kallar debattartikel
Hahaha vilket skräp!
Hhmm...
På vilket sätt är detta skvaller om Jan?
Citera
2020-09-13, 18:04
Medlem
Han missar aldrig tillfället i akt med att berätta att han själv kommer från övre överklass.Men skall alltid kokettera med att han föraktar och lämnat den med flit.
Hur är det egentligen.?.Har han några vänner där uppe.?. Tillhörde han verkligen den riktiga,gamla överklassen.?
Citera
2020-09-13, 18:23
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Han missar aldrig tillfället i akt med att berätta att han själv kommer från övre överklass.Men skall alltid kokettera med att han föraktar och lämnat den med flit.
Hur är det egentligen.?.Har han några vänner där uppe.?. Tillhörde han verkligen den riktiga,gamla överklassen.?
Nej, hans familj var uppkomlingar som tappade det mesta av förmögenheten ( som dessutom aldrig tillnärmelsevis var så stor han vill påskina att den var).
Janne Ljugo var snarare medelklass som sjunkit från övre medelklass. Sen har han byggt sig en förmögenhet på egen hand via sitt författarskap.
Men det är som med alla klättergrodor, de blir väldigt fisförnäma.
Citera
2020-09-13, 19:50
Medlem
Soterns avatar
Han avslutar med: "För övrigt anser jag att…
… skatterna är alldeles för låga i Sverige"

Ja, men varför klagar då den satans rike societetssoialisten på att han själv betalat för mycket i skatt?
Citera
2020-09-13, 20:01
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern

Ja, men varför klagar då den satans rike societetssoialisten på att han själv betalat för mycket i skatt?

Samtidigt som han ligger i fejd med skattemyndigheten!
Citera
2020-09-14, 02:28
Medlem
Sant men ville inte skapa ny tråd. Nu har det kommit en ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Hhmm...
På vilket sätt är detta skvaller om Jan?
Citera
2020-09-16, 15:13
Medlem
UT64s avatar
Som ni kanske sett så hånade han i sin senaste AB-kolumn Ebba Busch Thor med orden:

Liten och Elak

Det slog mig direkt att ordvalet var relaterat till Guillous egna komplex som en fysiskt liten och elak person. Och förstås var det andra som drog samma slutsats:

https://i.redd.it/7y07lsrl94n51.png

Citera
2020-09-16, 19:11
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muchogusto
Allt med Guillou skriker liten penis. I synnerhet de där jaktresorna till Afrika.
Olof Hedengren, f.d. finansman, berättar i sin självbiografiska bok Den ofrivillige bankiren (2012) om en afrikansk jaktresa där Guillou var med i sällskapet och där han avlossade ett vådaskott mellan benen på en annan jägare, på nära håll.

Ingen skada skedde, men det var ju synnerligen klantig vapenhantering. Dessutom låtsades inte Janne om saken. Han rörde inte en min, bad inte om ursäkt och sa inte ett ord.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2020-09-16 kl. 19:13.
Citera
2020-09-16, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Som ni kanske sett så hånade han i sin senaste AB-kolumn Ebba Busch Thor med orden:

Liten och Elak

Det slog mig direkt att ordvalet var relaterat till Guillous egna komplex som en fysiskt liten och elak person. Och förstås var det andra som drog samma slutsats:

https://i.redd.it/7y07lsrl94n51.png

Därför hans huvud ser så gigantiskt ut? Kroppen är liten. Så han till och med är kortare än kvinnor. Då ser huvudet stort ut.

Korta armar har han också. T-Rex.

Med alla komplex han bär på har han garanterat ytterligare en kroppsdel som är kort och liten.
Citera
2020-09-16, 23:16
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Olof Hedengren, f.d. finansman, berättar i sin självbiografiska bok Den ofrivillige bankiren (2012) om en afrikansk jaktresa där Guillou var med i sällskapet och där han avlossade ett vådaskott mellan benen på en annan jägare, på nära håll.

Ingen skada skedde, men det var ju synnerligen klantig vapenhantering. Dessutom låtsades inte Janne om saken. Han rörde inte en min, bad inte om ursäkt och sa inte ett ord.
Edit: Det var visst i Sörmland den här incidenten skulle ha inträffat.
Citat:
"Sanningen att säga var Guillou inte särskilt framstående, varken som jägare eller skytt, trots att han enligt uppgift tränade sitt skytte flitigt. Kanske var det hans dåliga jaktnerver och överspända personlighet som spelade honom spratt i skarpa jaktsituationer", skriver Hedengren i boken.

Ett av exemplen i boken rör en händelse på en gård i Sörmland för mer än tio år sedan. Jan Guillou ska då på kort avstånd ha avfyrat ett vådaskott i närheten av en av jaktdeltagarna sedan han inte gjort patron ur och säkrat sitt vapen efter ett jaktpass.

"Ingen kan veta vad Guillou tänkte om han tänkte över huvud taget. Han bad inte Silas om ursäkt, han blev till synes inte bedrövad och skakad över vad han gjort och berörde inte saken när vi åter samlades. Det är det värsta exemplet på nonchalans i samband med jakt jag någonsin fått uppleva", skriver Hedengren i boken.
https://www.realtid.se/han-sagar-jan-guillou

Guillou svarat. Ingendera parten känns direkt pålitlig.
Citat:
Jan Guillou uppger att Hedengrens berättelse i boken är en senkommen hämnd. Han hänvisar till en schism mellan de båda som uppkom i samband med jaktresor till Ungern där de både ingick i ett jaktlag som jagade vildsvin och bodde på ett lokalt slott.

– Jag tyckte att han var en avskyvärd människa och det förklarade jag också. Till detta jaktslott levererade Hedengren ständigt horor och det var inte bara det att det var allmänt störande på nätterna när man väl behövde sin sömn utan det var också ett ogentlemanna beteende och hänsynslöst mot andra i omgivningen som inte ville nyttja horor, säger Jan Guillou i intervjun under onsdagen.
https://www.realtid.se/det-ar-en-hamnd
Citera
2020-09-17, 00:48
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Va är det egentligen mellan Jan Guillou och Ekspressen dom verkar ju hatta varandra.

Jans ställningstagande för palestinierna har retat gallfeber på sionisterna på Expressen. Guillou är, trots alla hans tillkortakommanden, en mycket modig och principfast man. Han var mycket inflytelserik och hade stort inflytande över folkopinionen under sin storhetstid, således måste man från Bonnierhåll karaktärsmörda honom.. Vilket man också gjorde...
Expressens "avslöjanden" om JG bör därför tas med en stor grabbnäve salt.
Citera
2020-09-22, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern

Gör han? Han skryter väl ibland med hur mycket han bidrar till samhällsekonomin, men har inte sett att han klagat över att han får betala för mycket i skatt. Kan ha fel? Har du länk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in